Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 1990-luvulla syntyneet ovat niin tyhmiä?

Vierailija
24.04.2014 |

Pelottaa kovasti, sillä aivan juuri on astumassa valtaan ikäluokat, jotka ovat syntyneet vasta ysärillä! he ovat syntyneet aivan erilaiseen Suomeen kuin mitä Suomi on ollut parhaimmillaan tai mitä se on ollut kun kaikilla on jonkinlainen tulevaisuuden kuva edessään. Lisäksi nuorissa polvissa on todella, todella tyhmääkin sakkia, ihan jo yleisen koulutustason rapautumisenkin takia.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
62/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:14"]

Aikamoinen yleistys.

Ehkä mun tytär on sitten poikkeus; 90 syntynyt, lukion ka 9,4, yliopistotutkinto ja ollut työelämässä jo vuosia (opiskeluaikana parhaimmillaan 2 työtä yhtäaikaa), jatko-opintoja tehnyt ulkomailla ja tähtää maailmalle töihin. Lisäksi vielä kaunis, osaa kokata ja rakastaa leipomista - pitää usein ruokajuhlia ystävilleen.

[/quote]

Kuulostaa ihan mun mutsilta kun se leuhkii mulla työkavereilleen ja naapureille. :D Lukion ka oli 8,5 niin mutsin mielestä se on "en muista tarkkaan mutta tais olla siinä 9 paikkeilla." Opiskelin jotain opintoja avoimessa lukion jälkeen niin se on "yliopistotutkinto". Nyt oon suorittamassa "toista yliopistotutkintoo" kun kerta oon päässyt sinne yliopistoon sisälle. Oon tehny ravintolaommia tässä sivussa parissa paikassa, eli "tekee samanaikaisesti kahta eri työtä kun se on niin ahkera". Totuushan on se että opinnot on viimeaikoina jääny vähän vähemmälle. Sanoin pitäväni vähän taukoo opiskeluista ja lähteväni kaverin kanssa kuukaudeks reissuun, elämänkouluun, niin mutsin mukaan ne on "jatko-opiskeluja ulkomailla ja tähtään kansainvälisiin työtehtäviin." Ja jos sanon että kaverit on ollu mun luona alottelemassa niin sen mielestä on "ihanaa kun mä jaksan järjestää illanistujaisia ystävilleni". Eikä se tajua kun sanon sille että lopettaa ne puheensa... WTF? Mutsi? Oletko se sinä? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmekös, että olen niin paljon älyllisesti jäljessä kaikista kavereistani :( Kiitos ap, kun annoit vastauksen tähän minua vuosia häirinneeseen kysymykseen.

- Tammikuussa 1990 syntynyt, vm. 89:ien kanssa kouluja käynyt.

Vierailija
64/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:48"]Eivät ysärit sen tyhmempiä ole kuin mikään muukaan sukupolvi. Mutta laiskempia - kyllä! Tämä lienee ensimmäinen sukupolvi, joka tosissaan miettii, että kannattaako kouluja käydä ja töitä tehdä vai ei. Kun vaihtoehtokin on olemassa. Joten kyllä on pelko persiissä sen suhteen, että tuleeko kukaan maksamaan meidän 70-luvulla syntyneiden eläkkeítä.

[/quote]

Laiskuus saattaa johtua uupumisesta. Työpaikoilla ja kouluilla vaaditaan nykyään paljon enemmän kuin ennen. Se kuluttaa ihmistä. Jopa alle 20-vuotias voi saada burn-outin :(

[/quote]

Kouluissa ei todellakaan vaadita enempää kuin ennen, päinvastoin. Työnteon moraali oli jotain ihan muuta ennen verrattuna nykyiseen. Koittakaahan nuoret mennä ajoissa nukkumaan ja harrastakaa liikuntaa ja ulkoilua, niin ei väsytä niin paljon. Ne limsat ja karkit ei myöskään edistä tervettä kasvua.

Terveisin yläkoulun ope 20 vuoden työkokemuksella

Vierailija
65/71 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:05"]

Eikö Suomen menestys kansainvälisellä tasolla ole osoitus siitä, ettei meidän kouluissa ihan pelkkiä tyhjäpäitä istu?

Miten tämä Suomen kansainvälinen menestys näkyy? Pyydän ihan tuoreita vertailutuloksia nyt, 2010-luvulta.Tämä ketju pilkkaa 90-luvuilla syntyneitä tyhmiksi. Silloin kuin ysärillä syntyneet oli peruskoulussa niin suomen pisa-tulokset oli maailman parhaat eli ysärillä syntyneet ei ole tyhmiä. 2010-luvulla pisatulokset on heikentyneet mutta nyt koulussa on 2000-luvun alussa syntyneet ikäluokat

Vierailija
66/71 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla syntyneet, alkupuolella varsinkin, pystyvät hoitamaan Suomen asiat vielä jotenkin. Mutta sitten kunhan tulee valtaan 2000-luvulla syntyneet, EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!! Silloin uppoaa Suomi ja todella, todella kovaa!

Vierailija
67/71 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mieltä nostavaa mun vaan haukutaan! Pääsin lukiosta hyvin arvosanoin. Pidin tietoisesti välivuoden, tein töitä. Hain suosittuun paikkaan, jäin viidennelle varasijalle, ei siinä mitään, sain töitä taas. Nyt teen töitä jouluun kovasti sitten rupean lukemaan niin että koulun ovet aukeavat minulle syksyllä.

Miten olen siis yhtään tyhmempi tai laiskempi kuin muut? Käyn viikot töissä. Opiskelen huvikseni espanjaa ja italiaa. Käyn kännäämässä kun siltä tuntuu. Minulla on yllättävän paljon elämänkokemusta vaikka olen -96. Et sinä tiedä minusta mitään, näet ehkä ikäni, mutta et voi tietää mitään jos et tunne.

Maailma on muuttunut raadollisemmaksi. Kilpailu on kovempaa, töitä vähemmän.

Vierailija
68/71 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
69/71 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ÄO-taso hienoisessa laskusuunnassa ollut viime vuosina. Valopäät syyttävät siitä matuja, vaikka ne eivät ole olleet tilastoissa mukana. Yksinkertaisia ratkaisuja yksinkertaisilta ihmisiltä - sitä on tulevaisuus ja ihan hyvin sillä varmaan pärjätään.

Apollo 13-lennolla katkesi eräästä tärkeästä laitteesta kääntövipu ja jotain oli pakko keksiä, muuten olisi jääty avaruuteen kuolemaan. Avaruusaluksessa ei ole mitään ylimääräistä, mutta onneksi löytyi kynä, jolla tökkimällä laite saatiin käyntiin. Ei mitään rakettitiedettä D;, mutta oma-aloitteisuutta tietysti. Ja älyä sen verran, et hahmottaa mikä on ongelma ja miten se ratkaistaan. Ja tietysti rautaiset hermot. Äly on melkoisen yliarvostettua.

Vierailija
70/71 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 60-luvulla syntyneet on niin tyhmiä? Ei tarvi olla älyn jättiläinen tajutakseen mihin viittaan.

Vierailija
71/71 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astumassa valtaan? Suurin valta on kuusikymppisten käsissä ja vanhoilla se varmaan suurten ikäluokkien jälkeenkin pysyy. Laskepa, minkä ikäisiä 90-l syntyneet ovat.