Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 1990-luvulla syntyneet ovat niin tyhmiä?

Vierailija
24.04.2014 |

Pelottaa kovasti, sillä aivan juuri on astumassa valtaan ikäluokat, jotka ovat syntyneet vasta ysärillä! he ovat syntyneet aivan erilaiseen Suomeen kuin mitä Suomi on ollut parhaimmillaan tai mitä se on ollut kun kaikilla on jonkinlainen tulevaisuuden kuva edessään. Lisäksi nuorissa polvissa on todella, todella tyhmääkin sakkia, ihan jo yleisen koulutustason rapautumisenkin takia.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:05"] Meidän 90-luvun lasten on täytynyt kasvaessamme opetella vastaamaan erilaisiin haasteisiin kuin esim. 70-luvulla olisi tarvinnut ja olemaan mukana teknologian kehityksessä, mikä ei todellakaan tee meistä tyhmiä. 

t.-90

[/quote]

Kyllä se vaan tekee teistä tyhmiä, jos katsotaan yleisesti, teillä on huonompi muisti ja päättelykyky, keskittymiskyky myös, kuin vanhemmilla ihmisillä, jos katsotaan tutkimuksia.

Teknologia on tehnyt ihmisistä tyhmempiä, ei älykkäämpiä, ja se näkyy varsinkin sun sukupolvessa.

[/quote]

1980-luvulla syntyneet ovat viimeinen sukupolvi, joka kasvoi "vanhassa maailmassa". He leikkivät lapsena ulkona, ilman jatkuvaa elektroniikalla räpeltämistä, ja saivat nauttia rauhallisesta kouluympäristöstä, jossa ei ollut maahanmuuttajia ja opettajat osaavia vanhan koulukunnan kasvattajia.

[/quote]

Älä yleistä. Synnyin -94. Leikin lapsena tosi paljon pihalla ja juostiin pitkin metsiä kavereiden kanssa siihen asti, että äiti komensi sisälle. Ala-asteellani ei myöskään ollut yhtään maahanmuuttajaa. Yläasteella heitä oli yksi seiskaluokkalainen, kun itse olin ysillä. Opet puolestaan todellakin oli vanhaa polvea, luokasta lensit ulos jos et totellut ja kännykkä jäähylle jos siitä näkyi vilauskaan. Ysärin alulla lapset osattiin vielä kasvattaa.

Omasta kaveripiiristäni me ollaan nyt kaikki joko yliopistossa, töissä tai armeijassa. Vain ne inttipojat pitää välivuoden opiskelusta, kaikki muut ollaan joko töissä tai jatkokoulutuksessa. Voidaan olla poikkeus, mutta me ollaan sit hyvä poikkeus.

Vierailija
42/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo, ne on nuoria aikuisia vielä (ne jotka ovat).

Enemmän olisin huolissani jos 00-lukulaiset valtaisivat maailman ennen heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tätä ketjua. "Sä oot tyhmä!" "No eiku sä oot!!"

T. -96

Vierailija
44/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi synnyin 3 vkoa ennen 90-luvun alkua :)

Vierailija
45/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:08"]

Johtuu huumeiden yleistymisestä. Vetävät huumeita ja pilaavat aivonsa.

Siksi eivät menesty työelämässä eivätkä kykene järkevään elämään. Taso on laskenut täytyy sanoa. Ja näkisin että huumeiden yleistyminen on todella tärkeä tekijä siihen miksi tämä sakki on vajaata.

[/quote]

Kirjoitustaitokin kehnoa. Paljon kirjoitusvirheitä. Loogisessa ajattelussa ja yleistiedossa pahoja aukkoja. Kädentaidot ja luovuus puutteellisia. 1980-luvulla syntyneillä järki juoksee selvästi paremmin. Verratkaa itse 1980-lukulaisia 1990-lukulaisiin, jutelkaa heidän kanssaan, niin huomaatte.

[/quote]

Minä olen tyhmä, en tiedä mitään yleisistä asioista ja olen aina ollut kömpelö. VM 1964, joka osasi 90-luvulla synnyttää musikaaliset ja käsistään kätevät lapset. 

Vierailija
46/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Onneksi olen syntynyt 1989 joulukussa. En ole tyhmä \o/

Vierailija
47/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:04"]

Tyhmyys näkyy erityisesti siinä että porukka pukeutuu pillifarkkuihin, vaikka ne todettiin epäkäytännöllisiksi jo vuosikymmen sitten.

Silti nämä vitun paukapäät pukeutuvat pillifarkkuihin ja ei se veri tosiaan kierrä päänuppiin, kun on niin hönön näköistä sakkia. Tekisi mieli vetää audilla yli, kun näkee kaupungilla nuokkumassa. Täysin ryhditöntä sakkia. Menisivät edes armeijaan!

[/quote]

LOL Vanhat muumiot täällä kipuilee omaa vanhenemistaan. Minä, 50-vuotias käpy, änkesin perse ruvella aikoinaan niitä pillifarkkuja lattialla maaten päälleni, siinä sitä oli fiksuutta helvetisti. Nykyään nuoriso vetäisee pillifarkut kevyesti päälleen, materiaali kun on melkoisesti muuttunut noista kirvesjakuokka-ajoista. 

Mut tyhmyydestäni huolimatta yliopistoonkin pääsin ja nyt olen tutkijana. Ei jäänyt fyysisiä vaivoja tiukoista farkuista, siitähän (ihan syystäkin) varoiteltiin nuoria. Ja niistä hvtin korkeista kampurakengistä. Ei ole edes vaivasenluita.

Eiköhän nuoriso pärjää, ovat syntyneet erilaiseen maailmaan ja tarvitsevat hieman erilaisia taitoja. Jos oikeasti kritiikkiä pitäisi antaa, niin yleistiedot on suurella massalla heikentyneet kyllä huomattavasti. Kaikki voi googlata jne, ei tarvita mitään ulkoaopittua tietoutta niin paljon, mutta samalla se valitettavasti tarkoittaa sitä, että mielenkiintoisia keskusteluja ei synny sillä tavalla kuin mihin itse lapsena ja nuorena tottui. Samaten harmittaa nykylasten ja -nuorten puolesta leikillisyyden väheneminen, pelokkuuden lisääntyminen ja yhteisöllisyyden puute. Mutta ehkä muita hyviä asioita tulee tilalle.

Mutta se on selvää, että yksi asia ei ainakaan maailmassa muutu: vanhemmat ikäpolvet paheksuvat aina nuorempia. Nyt nuoriso on tylsää, konservatiivista, keskiluokkaistunutta, kilttiä, ehkä hieman mielikuvituksetonta. Mut takuuvarmasti "hiljaisten ja kilttien" sukupolvien jälkeen taas rysähtää. Eikös sitä sanota, että uusi sukupolvi muistuttaa aina eniten isovanhempiaan, ei vanhempiaan. Hyppy sukupolvien yli, kun pitää kapinoida omia vanhempiaan vastaan ja halveksia niitä.

Vierailija
48/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hieman harmittaa, että ihmiset yhdistävät tyhmyyteni ainoaan piirteeseeni, johon en voi itse vaikuttaa - ikääni.

vm96

Vierailija
49/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä leikin lapsena pihalla aina, satoi tai paistoi. Telkkaria meillä ei edes aina ollut ja ensimmäinen tietokone tuli taloon kun olin 15-vuotias. Ja eipä muuten ole ikinä maahanmuuttajaa luokalta löytynyt ja vaihdoin sentään koulua vähintään vuoden välein isän työn takia.

-93

Vierailija
50/71 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kestä, jos mun lapsista tulee sellaisia kuin isovanhempansa, ihan oikeasti en kestä, niissä vanhuksissa on jo tarpeeksi sietämistä. T. 70luvun lopussa syntynyt, joka on koko ikänsä kuullut, miten vanhempieni radikaali ikihippisukupolvi muutti maailman paremmaksi ja ihanammaksi paikaksi ja me ollaan ihan pullamössöjä heidän upeaan nuoruutensa verrattuna. Ja nuoruus näyttää jatkuvan vielä kun lähestytään 70 ikävuotta, aargh.

Tunnen muutaman 90-luvulla syntyneen ja se vähän tietty pelottaa, että kilpailen noiden kanssa samoista työpiakoista. Ovat niin hemmetin hyviä monessa jutussa.

Vierailija
51/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen yleistys.

Ehkä mun tytär on sitten poikkeus; 90 syntynyt, lukion ka 9,4, yliopistotutkinto ja ollut työelämässä jo vuosia (opiskeluaikana parhaimmillaan 2 työtä yhtäaikaa), jatko-opintoja tehnyt ulkomailla ja tähtää maailmalle töihin. Lisäksi vielä kaunis, osaa kokata ja rakastaa leipomista - pitää usein ruokajuhlia ystävilleen.

Vierailija
52/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun mielestä ne jotka oli nuoria 80-luvulla on vähän heikompia. Ne on tottunu että kaikki tulee hopeatarjoittimella. Helppoa oli aloittaa aikuisuus silloin. Laman lapset taas on tottunu taistelee. Synnyin laman aikana ja yritän aloittaa omaa elämää laman aikana. Kyllä siinä väkisinkin ällistä on hyötyä.

Vierailija
53/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisen koulutustason rappeutumisen?! Koulutus on Suomessa edelleen huippuluokkaa, sekä peruskoulussa että yliopistotasolla. Nykynuorisolla on valtavasti enemmän mahdollisuuksia ja uskallusta lähteä maailmalle näyttämään kykynsä ja moni lähteekin. Sitäpaitsi ysärillä syntyneet eivät ole vielä ehtineet tehdä yhtään mitään yhteiskunnallisesti merkittävää, suurin osa opiskelee vielä. Peruskoulusta valmistuu nyt ikäluokka -98. Yliopistoon pyrkii ikäluokka -95. 

Mistä sinulla ap on moinen käsitys syntynyt?

Vierailija
54/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, menipä läheltä! T. -89.

Mutta vakavasti, eiköhän joka ikäryhmässä ole kaikenlaisia ihmisiä, myös niitä tyhmiä. Ja ne tyhmät kenties pitävät vaan eniten melua itsestään ja muut jäävät "varjoon" tai eivät pidä meteliä.

Vierailija
55/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. koen 90-luvulla syntyneiden olevan viisaampia kuin 80-luvulla syntyneet.

En jaa ap:n väitettä vaan pidän aloitusta pelkkänä provokatiivisena ilkeilynä.

Vierailija
56/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:40"]Huh! Onneksi olen syntynyt 1989 joulukussa. En ole tyhmä \o/

[/quote]

Heh, samoin! :D

Vierailija
57/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat tyhmiä ja laiskoja. Matkustelevat Aasiassa, eivätkä tee tuottavaa työtä. Kouluja eivät viitsi käydä, kun ei huvita. Pukeutuvat kuin idiootit, koska pillifarkut ovat muotia. Haisevat pahalle, koska eivät viitsi käydä suihkussa.

Vierailija
58/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ysärit sen tyhmempiä ole kuin mikään muukaan sukupolvi. Mutta laiskempia - kyllä! Tämä lienee ensimmäinen sukupolvi, joka tosissaan miettii, että kannattaako kouluja käydä ja töitä tehdä vai ei. Kun vaihtoehtokin on olemassa. Joten kyllä on pelko persiissä sen suhteen, että tuleeko kukaan maksamaan meidän 70-luvulla syntyneiden eläkkeítä.

Vierailija
59/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikäluokassa niitä idiootteja on, mutta pakko sanoa, että juuri tästä syystä tulee viihdyttyä hieman vanhemmassa seurassa. Onneksi synnyin -89 niin vältin tuon ysärin kirouksen :DD

Vierailija
60/71 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:48"]Eivät ysärit sen tyhmempiä ole kuin mikään muukaan sukupolvi. Mutta laiskempia - kyllä! Tämä lienee ensimmäinen sukupolvi, joka tosissaan miettii, että kannattaako kouluja käydä ja töitä tehdä vai ei. Kun vaihtoehtokin on olemassa. Joten kyllä on pelko persiissä sen suhteen, että tuleeko kukaan maksamaan meidän 70-luvulla syntyneiden eläkkeítä.

[/quote]

Laiskuus saattaa johtua uupumisesta. Työpaikoilla ja kouluilla vaaditaan nykyään paljon enemmän kuin ennen. Se kuluttaa ihmistä. Jopa alle 20-vuotias voi saada burn-outin :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä