Jouluruuat pitäisi kolmelle ostaa 20€
Enempää ei lahjojen ja juomien jälkeen ei jää, surettaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Menittepä helppoon provoon.
Provohan tämä lienee, mutta se ei valitettavasti poista sitä tosiasiaa, että ihan todellisuudessakin tuolla on ruokajonoissakin paljon ihmisiä, joiden ongelma ihan oikeasti on tätä tasoa. Hirveä kitinä, miten raha ei riitä ruokaan, mutta röökiin ja viinaan sitä kyllä riittää, samoin pakko oli hankkia osamaksulla se 64'' telkkari ja lapselle pleikka 5, kun kaikilla kavereillakin on, ja paha mieli sille tulisi, jos ei saisi samaa kuin kaikilla kavereilla, mutta on se kamalaa, kun sosiaaliturva on niin paska, ettei riitä edes ihmisparkojen ruokaan jouluna.
Riippuu tietysti, mitä jouluruokia haluat ostaa, mutta periaatteessahan jouluruuat eivät kovin kalliita ole.
Katson Googlesta suuntaa-antavia hintoja, esim. nämä saisit:
Puuroriisipussi 1,99 eur (Tokmannilta)
1 litra maitoa n. 0,70 eur
Porkkanalaatikko (iso pakkaus) 3,15 eur (Foodien mukaan S-marketin hinta)
Lanttulaatikko (iso pakkaus) 3, 15 eur (Foodien mukaan S-marketin hinta)
Rosolli 700 g 3,98 eur (Foodien mukaan S-marketin hinta)
Nämä maksavat 12,97 eur. Tuosta saa vielä nipistettyä, jos tekee rosollin itse, mutta oletetaan, ettei nyt tarvitse tehdä itse. Eli vielä olisi käytettävissä sellaiset 7 eur johonkin. Olen itse kasvissyöjä, joten en tiedä, mitä joulukinkut maksavat, mutta jos sellaisen haluatte, niin nopea tsekkaus Foodien kautta näyttäisi siltä, että kinkun saisi alle kympillä. Esim. hintaan 5,49 eur saa 10 kg kinkun (Foodin mukaan S-marketista). Sitten jäisi vielä 2 euroa johonkin. Sillä saa esim. ison pussin pakasteherneitä (n. 1 eur).
Tuosta minun laskelmasta jäi vielä 1 euro käyttämättä. Jos löydätte jonkun tuotteen halvemmalla tai saatte jostain muutaman sentin säästettyä, saatte vielä joululimpun (1,69 eur). Ja jos ette kaipaa kinkkua, saatte jo paljon enemmän kaikkea.
Ihan hyvin onnistuu ainakin joidenkin jouluruokien hankkiminen kolmelle 20 eurolla. Nimenomaan perinteiset jouluruuat ovat halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko trollia.
Ei sitä oikein voi jättää nälkäänkään kuolemaan.
- Porsaan entrecote 6€/kilo - riittää 2 päivälle hyvin. Hauduttaisin joko kinkun tyyliin tai pulled porkiksi
- lanttulaatikko 700g 3,15€
- porkkanalaatikko 3,15€
- kilo perunoita 1€
- graavi- tai kylmäsavulohta paketti 3,35€
- torttutaikina ja luumuhillo 2,20€
- joulupiparit 0,95€
Yhteensä 19,80€
Mun mielestä tuossa on jo tosi hienot ruuat! Tuotakin voi vielä muokata vaikka miten.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin kattelemana itekin ohjeita. Voiko tehdä porkkanalaatikon ilman siirappia ?
Sincc
Mitä ootta käyttäny ?
Sokerilla voi myös makeuttaa
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti, mitä jouluruokia haluat ostaa, mutta periaatteessahan jouluruuat eivät kovin kalliita ole.
Katson Googlesta suuntaa-antavia hintoja, esim. nämä saisit:
Puuroriisipussi 1,99 eur (Tokmannilta)
1 litra maitoa n. 0,70 eur
Porkkanalaatikko (iso pakkaus) 3,15 eur (Foodien mukaan S-marketin hinta)
Lanttulaatikko (iso pakkaus) 3, 15 eur (Foodien mukaan S-marketin hinta)
Rosolli 700 g 3,98 eur (Foodien mukaan S-marketin hinta)Nämä maksavat 12,97 eur. Tuosta saa vielä nipistettyä, jos tekee rosollin itse, mutta oletetaan, ettei nyt tarvitse tehdä itse. Eli vielä olisi käytettävissä sellaiset 7 eur johonkin. Olen itse kasvissyöjä, joten en tiedä, mitä joulukinkut maksavat, mutta jos sellaisen haluatte, niin nopea tsekkaus Foodien kautta näyttäisi siltä, että kinkun saisi alle kympillä. Esim. hintaan 5,49 eur saa 10 kg kinkun (Foodin mukaan S-marketista). Sitten jäisi vielä 2 euroa johonkin. Sillä saa esim. ison pussin pakasteherneitä (n. 1 eur).
Tuosta minun laskelmasta jäi vielä 1 euro käyttämättä. Jos löydätte jonkun tuotteen halvemmalla tai saatte jostain muutaman sentin säästettyä, saatte vielä joululimpun (1,69 eur). Ja jos ette kaipaa kinkkua, saatte jo paljon enemmän kaikkea.
Ihan hyvin onnistuu ainakin joidenkin jouluruokien hankkiminen kolmelle 20 eurolla. Nimenomaan perinteiset jouluruuat ovat halpoja.
Huomaan että oot vege se 5e on kilohinta kinkussa...
Lykkäätte jouluateriaa. Joulun jälkeen laatikoita saa 0,20€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupesin kattelemana itekin ohjeita. Voiko tehdä porkkanalaatikon ilman siirappia ?
Sincc
Mitä ootta käyttäny ?
Sokerilla voi myös makeuttaa
Porkkanalaatikosta tulee parempaa ilman mitään makeutusta vain porkkanat itse riittävät. Lisäksi kannattaa käyttää rikottuja ohrasuurimoita eikä riisiä, tulee paljon parempaa. Raasta sumea määrä porkkanaa karkeaksi raasteeksi, uunivuokaan ohjeen mukaan ohraa ja maitoa, lisäksi ainakin 5 - 6 dl porkkaraastetta, suolaa (sipulia ja valkosipulia meillä, mausteeksi muskottia ihan vähäsen, myös rakuunaa laitan omalle väelle). Haudutetaan muutama tunti lempeällä lämmöllä. Ai että on hyvää hirvipadan kanssa. ;)
Sit jos sais sen hyvän mielen lahjakortin 70€, ni sillä sais vaikka mitä.