Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahapuun hoitamisesta!

Vierailija
24.04.2014 |

Sain jouluna rahapuun ja olen sitä nyt kasvatellut. Kastelen aika harvoin, en mitenkään säännöllisesti. Lannoittanut en vielä ole. Kasvi venähtää pituutta ja kallistuu, mutta ei kasva tukevammaksi. Teenkö jotain väärin? Tukikeppi on, mutta pitä varmaan vaihtaa se pitempään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherpeukalot, missä te ootte?

Vierailija
2/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako se tarpeeksi valoa? Usein liiallinen pituuskasvu tarkoittaa sitä, että kasvi yrittää "kurkotella valoon". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapuu kallistuu valoa kohti. Eli käännät sen toisinpäin. Hoitoa se ei juurikaan tarvitse, mullan pitää päästä oikeasti kuivumaan kastelujen välissä. Tykkää enemmän kuivasta kuin liian kosteasta.

Vierailija
4/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:08"]

Saako se tarpeeksi valoa? Usein liiallinen pituuskasvu tarkoittaa sitä, että kasvi yrittää "kurkotella valoon". 

[/quote]

Se on ihan ikkunalla, joten valossa on koko päivän. Ei tuo ikkuna nyt etelään päin ole, mutta paikka on valoisa kuitenkin, ja toisestakin ikkunasta tulee valoa.

Ap

Vierailija
5/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla köyhä?

Vierailija
6/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvatellut rahapuuta ja se kyllä kasvaa todella hitaasti. Oletko varma, että se on rahapuu eikä esimerkiksi jokin mehikasvi? Mehikasvi on myös vahamainein, kasvaa nopeammin ja siitä tulee juuri sellainen hontelo. 

Vierailija
7/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:08"]

Rahapuu kallistuu valoa kohti. Eli käännät sen toisinpäin. Hoitoa se ei juurikaan tarvitse, mullan pitää päästä oikeasti kuivumaan kastelujen välissä. Tykkää enemmän kuivasta kuin liian kosteasta.

[/quote]

Joo, mä oon antanut mullan kuivahtaa kunnolla. Kastelen aika harvoin. Musta varsi vaikuttaa hontelolta ja pitkältä kasvin muuhun kokoon nähden, varsi ei paksune, mutta pitenee. Olen joskus sitä käännellytkin, mutta voin toki käännellä lisää, ja katsoa, josko olgelma sillä ratkeaisi. Ja vahvempi tukikeppi pitää laittaa.

Ap

Vierailija
8/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:10"]

Itse olen kasvatellut rahapuuta ja se kyllä kasvaa todella hitaasti. Oletko varma, että se on rahapuu eikä esimerkiksi jokin mehikasvi? Mehikasvi on myös vahamainein, kasvaa nopeammin ja siitä tulee juuri sellainen hontelo. 

[/quote]

On se rahapuu, on mulla ollut noita aiemminkin.

Ap

Vierailija
9/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsi tukevoituu usein vasta jos leikkaat kasvia vähän päästä lyhyemmäks.

Vierailija
10/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:17"]

Varsi tukevoituu usein vasta jos leikkaat kasvia vähän päästä lyhyemmäks.

[/quote]

No tuota just mietin, että pitäiskö leikata... Pitää varmaan, tuntuu vain, että menee siitä niin ruman näköiseksi. Mutta kokeillaan! Kiitos neuvoista!

Ap

Vierailija
11/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kasvattaa tosi nopeesti uusia oksia ja lehtiä,ettei hirveen kauaan oo onneks nii ruman näkönen.

Vierailija
12/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kasvattaa tosi nopeesti uusia oksia ja lehtiä,ettei hirveen kauaan oo onneks nii ruman näkönen.

Vierailija
13/13 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän