Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme niissä linnan juhlissa niin närästää?

ihmetyttää
07.12.2020 |

Te, joita entiset linnanjuhlat niin ärsyttää, kertoisitteko miksi? Miksi noin 100-vuotias perinne tulisi pyyhkiä pois vain koska jotkut ihmiset ovat kateellisia, kun eivät itse pääse? Näin ainakin tulkitsen monen selityksen "kerma juhlii, ja normikansalaiset jäävät ulos juhlista". Siiiis eikös jokaisella juhlalla ole kohderyhmänsä, minusta aika normaalia, että itsenäisen suomen esim. lainsäätäjät juhlivat sitä tietyllä tapaa? Ja ennen kaikkea ne, jotka tekivät sen eteen jotakin/muut maamme puolustukseen liityvät henkilöt. Sitä en minäkään ymmärrä mitä jotkut laulajat siellä tekevät (ellei oikeasti ole kyseessä esimerkiksi elämäntyönsä tehnyttä henkilöä, joka on ollut vuosikymmeniä Suomen kulttuurissa näkyvä), mutta muuten, mikä siinä niin kaivelee?
Rahasta en jaksaisi edes kuunnella kommenttia. Tuskin eilinenkään lähetys ilmainen oli. Toiseksi älä sinäkään pidä sitten enää vaikka syntymäpäivä juhlia, jos ne maksavat. Onhan se näköjään syntiä sekin. Taidetaan sitä niillä verorahoilla tehdä aika paljon typerämpääkin, kuin maan itsenäisyyden juhlinta kerran vuoteen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, että ”kerma” juhlii. Kaikilla on mahdollisuus kuitenkin pyrkiä niille paikoille. Minulle on ollut tärkeää katsella noita kättelyitä.

Vierailija
2/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei närästä mikään, mutta kyllä eiliset juhlat vaan olivat paljon mukavammat, kuin kättelyn katseleminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat linna juhlat voisivat olla yhdistelmä vanhaa ja tätä uutta konseptia. Kutsuvieraitakaan tuskin tarvii olla paria tuhatta.

Vierailija
4/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muissa maissa itsenäisyyttä juuri noin juhlita. Se on koko kansan juhla, raketteja, juhlia, syömistä jne. Paitsi suomessa....

Vierailija
5/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia harmittaa kun eivät itse pääse juhlapatojen ääreen, vaikka voi olla hengessä mukana kotoa käsin.

Vierailija
6/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muissa maissa itsenäisyyttä juuri noin juhlita. Se on koko kansan juhla, raketteja, juhlia, syömistä jne. Paitsi suomessa....

Kukaan ei kiellä sinua myymästä itsenäisyyspäivän lounaita ihmisille normaaliaikana. Järjestä tanssiaiset tai mitä ikinä haluat :)

Vierailija
7/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisia harmittaa kun eivät itse pääse juhlapatojen ääreen, vaikka voi olla hengessä mukana kotoa käsin.

Saahan vastaavat juhlat pykättyä itsekin vähemmällä seisomisella.

Vierailija
8/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se Suomessakin koko kansan juhla, jokainen juhlii kuten juhlii. Meillä sentään osataan vielä juhlia juhlavasti eikä tarvitse mellastaa ja riekkua kuten ulkomaalaiset tekevät.

Vierailija
9/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään katsella linnan pukuja ja visuaalisuutta ja glamouria edes kerran vuodessa. Me suomalaiset kun emme muuten pukeudu hyvin eikä ole mitään katsottavaa. Edes kerran vuodessa näkee jotain kaunista. Jos ei kiinnosta niin aina voi mennä joihin varjojuhliin.

Vierailija
10/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne samat julkkisnaamat siellä mekoissaan ja frakeissaan hyörivät pyörivät vuodesta toiseen, ja suurin osa poliitikoistakin on rasittavan tyhmiä, niin tuntuu ihan verorahan hukkaheitolta koko hommeli.

Vierailija
11/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että jokainen olisi voinut valita elämänsä tekemiset niin, että saisi itsekin kutsun sinne. Ja toki olisi mukavaa, että itsenäisyyspäivän ohjelmaan lisättäisiin jotakin sellaista mitä eilen oli, tykkäsin itsekin. Mutta kyllä mielestäni ne perinteisetkin juhlat pitäisi säästää. 

ap

Vierailija
12/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähintäänkin kummallista että koko kansa vaan katsoo telkkarista kun kansakunnan silmäätekevät juhlivat. Että millaiset mekot ja kuka sekoilee jatkoilla. En ole kateellinen enkä sinne itse haluaisi, mutta voisi itsenäisyyttä jotenkin iloisemmin juhlia, ja tosiaan että ihmiset itse juhlisivat eivätkä vain katselisi toisia telkkarista.

Veteraaneille tietysti kaikki kunnia ja juhlallisuudet niin kauan kuin elävät. Voisi olla Linnanjuhlat vain heille ja muuten samantapaista kuin nyt tänä vuonna. Olisi jo uudistumisen aika.

Vierailija
13/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne juhlat ovat nimenomaan sitä, että tavikset katsovat, kun ne "tärkeät ja rikkaat" kättelevät toisiaansa.

Niinkuin joku mainitsi, tuon pitäisi olla kaikkien juhlima juhla.

Kaikki perinteet eivät ole hyviä, jos muuten et tiennyt.

Vierailija
14/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tavoite onkin olla kaikessa aina niinkuin muut.... 

ap

Vierailija
15/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne juhlat ovat nimenomaan sitä, että tavikset katsovat, kun ne "tärkeät ja rikkaat" kättelevät toisiaansa.

Niinkuin joku mainitsi, tuon pitäisi olla kaikkien juhlima juhla.

Kaikki perinteet eivät ole hyviä, jos muuten et tiennyt.

Jos noin pistää suututtamaan kun jotkut muut ovat tärkeitä ja rikkaita niin miksi et itse tee jotain sellaista, että olisit tärkeä ja rikas kerta se on noin iso juttu sinulle? 

ap

Vierailija
16/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni myös sitä kaikki voivat juhlia haluamallaan tavalla. En usko, että eilinen lähetys muutti ihmisten juhlintaa sen kummemmaksi, että voisivat nyt sanoa sitä niin juhlineen, kun ei aiemmin saanut. 

Vierailija
17/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksais eilisen kaltaisia juhlia vuodesta toiseen. Aluksi oli ihan virkistävää mutta sitten en iänikuiset Vesku Loirit ja Samuli Edelmanit.... Oltiin niin hurskaita, niin hurskaita vaikka kaikki tietää millaisia suomalaiset oikeasti ovat.

Itse tykkään katsella enemmän just vaatteita ja jatkoja yms. Nyt ei ollut tänään enää mitään lehdissä kun ei ollut mitään mitä kertoa.

katsojaluvutkin romahtivat  yli 2 miljoonasta 1,6 miltsiin.

Vierailija
18/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei ole lukittu koteihinsa. Yritystoimintaa tai hyväntekeväisyystoimintaa voi järjestää tällä saralla. Varatkaa taloyhtiön juhlatila, kylän nuorisoseuran talo, hotelli tai mikä vaan ja juhlikaa niin kuin haluatte. TV:n ääressä ei ole pakko kököttää. Kun sataa vettä, tiet ovat jäiset ja ilma sumuinen ja harmaa ei hirveästi niitä järjestäjiäkään löydy. Olisihan se hienoa kerääntyä itsenäisyyspäivän kokkotulta katsomaan, mutta räntäsateessa ei ole kovin viihtyisää.

Raketeista jää niin hirveä katku ja niistä lähtee niin hirveä meteli, että uusi vuosi riittää kurittamaan. Unettomuus on ikävä asia etenkin kun monesti seuraava päivä on työpäivä.

Vierailija
19/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähintäänkin kummallista että koko kansa vaan katsoo telkkarista kun kansakunnan silmäätekevät juhlivat. Että millaiset mekot ja kuka sekoilee jatkoilla. En ole kateellinen enkä sinne itse haluaisi, mutta voisi itsenäisyyttä jotenkin iloisemmin juhlia, ja tosiaan että ihmiset itse juhlisivat eivätkä vain katselisi toisia telkkarista.

Veteraaneille tietysti kaikki kunnia ja juhlallisuudet niin kauan kuin elävät. Voisi olla Linnanjuhlat vain heille ja muuten samantapaista kuin nyt tänä vuonna. Olisi jo uudistumisen aika.

Itsekin, kyllä kannatan tuota, että linnan juhliin vain henkilöt, joilla on syy sinne kuulu. Mutta tuo vähän huvitti, että ihmisten pitäisi itse juhlia, eikä vain katsoa toisia televisiosta:

a) kukaan ei ole pakottanut ketään linnan juhlia katsomaan, vaan voit tehdä itsenäisyyspäivänä mitä haluat

b) jos katsoit eilisen lähetyksen, katsoit silti vain toisia telkkarista etkä itse juhlinut vai?

ap

Vierailija
20/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään katsella linnan pukuja ja visuaalisuutta ja glamouria edes kerran vuodessa. Me suomalaiset kun emme muuten pukeudu hyvin eikä ole mitään katsottavaa. Edes kerran vuodessa näkee jotain kaunista. Jos ei kiinnosta niin aina voi mennä joihin varjojuhliin.

Minäkin tykkäisin, mutta ikävä kyllä lehdistö nostaa esiin samojen henkilöiden puvut vuodesta toiseen. Joko tietyn suunnittelijan tai tietyn julkkisen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten upeita pukuja linnassa todella on. Monesti jää harmittamaan kun ihana puku vilahtaa nopsaan ruudussa ja sitä ei kuvata lehteen, jossa sen näkisi kunnolla. Eli ei, ei näe edes kerran vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä