Karppaus herkut
Elikkäs mitä hyvää karppaaja vois syödä ettei sorru karkkipussille? Olen pahimpaan hätään ottanut pienen palan tummaa suklaata ja onneksi pähkinät on mun herkkua. Mutta mitä muuta?
Kommentit (4)
Tässä mun herkkuja: hedelmärahka (rahkaa, hedelmiä, kermavaahtoa ja luonnonvaniljaa), sama marjoista ja tulee ihan makeaa jos laitat mansikoita ja vadelmia, kookosletut (ohje löytyy netistä) ja päälle banaaniviipaleita. Pähkinäsuklaa: rouhi pähkinät ja valuta päälle sulatettua tummaa suklaata norona niin että pähkinät tarttuu toisiinsa, ihanaa kahvin kanssa. Hedelmät tai marjat mascarpone-juustokermavaahdon kanssa. Samoista aineksista voit tehdä "jäätelöä" kotipakastimessasi, välillä vain sekoittelet. Luumuhyve: liota luumut ja sitten soseuta ne, lisää maun mukaan turkkilaista jugurttia ja kermavaahtoa, tosi herkkua! (suosittelen luomuluumuja, ovat makeampia ja ilman sitä luumujen pistävää makua) Sitten vielä hedelmäsalaatti leipäjuustokuutioiden kanssa.
Ja superherkkua, joka ei ole täydellisen karppia: sisältä sula suklaakakku. Itse teen näin: sulatan tumman suklaalevyn, annan hieman jäähtyä, lisään 4-5 kananmunaa hyvin sekoittaen, sitten 1 rkl jauhoja (yleensä laitan perunajauhoja) ja leivinpaperilla vuorattuun vuokaan. Paistan 200 asteessa sen verran, että jää sisältä vähän sulaksi, mun uunissa olisko n. 10 minuuttia, mutta kokeilemalla selviää oikea paistoaika. Lisäksi kermavaahtoa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:58"]Tässä mun herkkuja: hedelmärahka (rahkaa, hedelmiä, kermavaahtoa ja luonnonvaniljaa), sama marjoista ja tulee ihan makeaa jos laitat mansikoita ja vadelmia, kookosletut (ohje löytyy netistä) ja päälle banaaniviipaleita. Pähkinäsuklaa: rouhi pähkinät ja valuta päälle sulatettua tummaa suklaata norona niin että pähkinät tarttuu toisiinsa, ihanaa kahvin kanssa. Hedelmät tai marjat mascarpone-juustokermavaahdon kanssa. Samoista aineksista voit tehdä "jäätelöä" kotipakastimessasi, välillä vain sekoittelet. Luumuhyve: liota luumut ja sitten soseuta ne, lisää maun mukaan turkkilaista jugurttia ja kermavaahtoa, tosi herkkua! (suosittelen luomuluumuja, ovat makeampia ja ilman sitä luumujen pistävää makua) Sitten vielä hedelmäsalaatti leipäjuustokuutioiden kanssa.
Ja superherkkua, joka ei ole täydellisen karppia: sisältä sula suklaakakku. Itse teen näin: sulatan tumman suklaalevyn, annan hieman jäähtyä, lisään 4-5 kananmunaa hyvin sekoittaen, sitten 1 rkl jauhoja (yleensä laitan perunajauhoja) ja leivinpaperilla vuorattuun vuokaan. Paistan 200 asteessa sen verran, että jää sisältä vähän sulaksi, mun uunissa olisko n. 10 minuuttia, mutta kokeilemalla selviää oikea paistoaika. Lisäksi kermavaahtoa.
[/quote] kiitos! Täytyy kokeilla näitä!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:58"]Tässä mun herkkuja: hedelmärahka (rahkaa, hedelmiä, kermavaahtoa ja luonnonvaniljaa), sama marjoista ja tulee ihan makeaa jos laitat mansikoita ja vadelmia, kookosletut (ohje löytyy netistä) ja päälle banaaniviipaleita. Pähkinäsuklaa: rouhi pähkinät ja valuta päälle sulatettua tummaa suklaata norona niin että pähkinät tarttuu toisiinsa, ihanaa kahvin kanssa. Hedelmät tai marjat mascarpone-juustokermavaahdon kanssa. Samoista aineksista voit tehdä "jäätelöä" kotipakastimessasi, välillä vain sekoittelet. Luumuhyve: liota luumut ja sitten soseuta ne, lisää maun mukaan turkkilaista jugurttia ja kermavaahtoa, tosi herkkua! (suosittelen luomuluumuja, ovat makeampia ja ilman sitä luumujen pistävää makua) Sitten vielä hedelmäsalaatti leipäjuustokuutioiden kanssa.
[/quote] kiitos! Täytyy kokeilla näitä!
[/quote]
Ei kai nyt karppaajan tee karkkia mieli? Kokeile vaikka pakastettuja vadelmia tai mustikoita kerman kanssa, jos haluat jotain makeaa.