Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole varaa käydä töissä, mitä nyt teen?

Vierailija
23.04.2014 |

Olen hiljattain aloittanut työt 70km päässä koska lähempänä ei töitä löytynyt. En tajunnut kuinka paljon bensaa kuluu kyseiseen matkaan ja bussilla ei pääse. Nyt on taas tankki tyhjä ja eka tili tulee vasta toukokuun 15pvä. En pysty lainaamaan keneltäkään. Loppuviikon aion olla saikkella ja viikonloppuna on pakko jostain saada rahaa bensaan, mut ei sekään pitkälle riitä.

Jos nyt irtisanoudun niin saan 3kk:n karenssin, eli milläs sitten elän kun rahaa ei tule enää mistään?

Tää on ihan hirveä pattitilanne. Auttakaa!!

Mulla ei ole mitään myyntikelpoistakaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:33"]

19 kirjoitti: "Verovähennys ei toimi niin, että vähennettävä summa vähennettäisiin maksettavan veron määrästä, ei yhtikäs missään asiassa!"

Kyllä vaan joissakin asioissa toimii, esim. kotitalousvähennyksessä!

[/quote]

Jaahas niinpäs näkyy olevankin. Kiitos infosta! Olen luullut tämän aina olevan toisin.

Vierailija
22/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 siis kävi verottajan sivuilla tarkistamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 siis kävi verottajan sivuilla tarkistamassa.

Vierailija
24/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut ap:n tilanteessa, ja valitettavasti luotto osoittautui ainoaksi vaihtoehdoksi. Sossu olisi kyllä korvannut minulle työmatkat, mutta hyvin ystävällinen virkailija selitti minulle, että "maksat ensin ne kuukausittaiset kulut itse ja sitten niistä voidaan tehdä päätös" - siihen, että millä ne maksan, kun tilillä oli rahaa juuri ja juuri ruokaan loppukuuksi, ei sitten vastausta tullutkaan.

Ja luottokin oli tietysti pikavippi, koska ei mikään pankki anna lainaa rahattomalle juuri töissä aloittaneelle.

Töihin menin ja menen edelleen mielelläni, ja tämä ongelma koski muutamaa ensimmäistä kuukautta, joiden aikana talous oli todella tiukalla, kunnes sain luoton kuluineen maksettua. Mutta silti ihmettelin sitä, että miksei edes väliaikaista, edullisempaa lainaa voisi saada jonain "sosiaalisena luottona", kun kyse on töiden aloittamisesta työttömyysjakson jälkeen, eli sen yhden lainan maksettuaan ei ihminen enää aiheuttaisi sosiaalitoimistolle mitään kuluja. Pikavippiin tuli kuitenkin maksettua melkoinen summa korkoa ja käsittelykuluja.

Vierailija
25/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:17"]

Tossa nyt ei ole pennin vertaa järkeä. Itsehän toki valitset, mutta jos olisin sinä niin haistattaisin pitkät vitut työnantajalle ja koko valtiovallalle ja muuttaisin korpeen viljelemään sieniä ja käpyjä. Kyllä niin on jämpti että TÖISTÄ pitää saada rahaa sen verran että hommassa on mitään mieltä, ei tämä ole vittu mikään orjavaltio, ja minä päätän sen. Et ole velkaa yhteiskunnalle joten lopeta orjailu HETI!

[/quote]

Oletko tyhmä tai jotain? AP ei ole saanut ensimmäistä palkkaakaan. 

Vierailija
26/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:08"]

Tossa nyt ei ole pennin vertaa järkeä. Itsehän toki valitset, mutta jos olisin sinä niin haistattaisin pitkät vitut työnantajalle ja koko valtiovallalle ja muuttaisin korpeen viljelemään sieniä ja käpyjä. Kyllä niin on jämpti että TÖISTÄ pitää saada rahaa sen verran että hommassa on mitään mieltä, ei tämä ole vittu mikään orjavaltio, ja minä päätän sen. Et ole velkaa yhteiskunnalle joten lopeta orjailu HETI!

[/quote]

[/quote]

No sitä paremmalla syyllä. Ei sellainen ole muuta kuin orjailua jos ei edes palkkaa saa. Tässä jumalauta aleta miksikään Kokoomuksen juoksupojiksi!

Vierailija
27/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:44"]

Ei mitään vitun luottoja. Onpas kummalliseksi mennyt jos pitää jo alkaa makselemaan siitä että "saa" tehdä töitä ja myöskin pitäisi tukea luottolaitoksia. Ei missään nimessä senttiäkään mitään luottoa. Vittu että ihmiset on kipeitä. Näyttää tosiaan olevan joku kollektiivinen massahysteria valloillaan, työ näyttäisi olevan elämää suurempi juttu...

[/quote]

Mitä sä sekoilet? Kyllähän työstä palkkaa saa mutta tietenkin matkat pitää maksaa

Vierailija
28/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:12"]

Ei mitään vitun luottoja. Onpas kummalliseksi mennyt jos pitää jo alkaa makselemaan siitä että "saa" tehdä töitä ja myöskin pitäisi tukea luottolaitoksia. Ei missään nimessä senttiäkään mitään luottoa. Vittu että ihmiset on kipeitä. Näyttää tosiaan olevan joku kollektiivinen massahysteria valloillaan, työ näyttäisi olevan elämää suurempi juttu...

[/quote]

Mitä sä sekoilet? Kyllähän työstä palkkaa saa mutta tietenkin matkat pitää maksaa

[/quote]

Miksi kukaan maksaisi siitä "ilosta" että saa mennä matkojen takaa työpaikalle? Mahtaa olla heikoissa kantimissa omanarvontunto jos työ sanelee elämää siinä määrin että siitä jopa maksaa ettei vahingossakaan olisi "yhteiskunnan vapaamatkustaja", ikään kuin ne olisi ne kaksi vaihtoehtoa.

Vierailija
29/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:48"]

Ymmärtääkseni ap:n ongelma on tilapäinen eli ensimmäiseen palkkapäivään asti. Työmatkat saa sitäpaitsi vähentää verotuksessakin, joten ei mikään työmatka maksa niin paljon, etteikö työnteko kannattaisi. Ja tosiaan, kimppakyytimahdollisuuksia kannattaa selvittää.

[/quote]

No eihän se verottaja niitä matkoja maksa. Verovähennys vähentää vain hiukan maksettavan veron määrää, mutta ei sillä matkoista kustanneta kuin pieni murto-osa. Esim. itselläni matkoihin menee 600 euroa kuussa. En ihan tarkkaan tiedä paljonko saan verovähennystä, se on hankala laskea kun on muutakin. Mutta luultavasti enintään satanen kuussa on euromääräisesti se, minkä verran verot vähenee.  

[/quote]

600e?!

[/quote]

Mulla menee miltei 400€ pelkkiin bensoihin, päälle muut kulut autosta... Ja matka on vain 45min matka, alle 70km. Onneksi bensaa saa venäjältä haettua täältä päin.. loppuis kyllä opiskelu justiinsa näillä tuilla ja bensanhinnoilla. (Auto kuluttaa vähän, ei järkeä vaihtaa dieseliin)

Vierailija
30/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:14"]

Itselläni työmatka 100km suuntaansa ja ei mahdollisuutta kulkea julkisilla, koska silloin lapsille tulisi yli 12 tunnin hoitopäivä. Olen todennut, ettei tässä ole mitään järkeä. Alan etsiä töitä lähempää ja koska niitä ei täältä omasta kylästä tai lähistöltä todennäköisestikään löydy, on uudelleenkoulutus myös vahvasti harkinnassa.

[/quote]

Ei se uudelleenkoulutus mitään hyödytä. Jos asut jossain hevonkuusessa niin pakollakin työmatkoista tulee pitkiä. Miksi ihmiset olettaa että kun he muuttavat jonnekkin korpeen että työmatkasva tulisi lyhyt?

Vierailija
31/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:25"]

Kannattaa miettiä tällaisissa tapauksissa paljastaako työkkärissä omistavansa oman auton. Jos julkisilla ei pääse 150 km:n päähän ja ei ole omaa autoa, , ei töitä tarvitse ottaa vastaan. Tää on mennyt todella ihmeelliseksi eli että ihmisten on otettava pienipalkkaistakin työtä vastaan parin sadankin kilometrin päästä.

[/quote]

Niin pitää. Jos itse haluaa asua jossain hemmetin kuusessa niin ei voi oletta että työmatkasta tulee lyhyt. Ei se ole mikään syy jäädä kotiin makailemaan

Vierailija
32/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei asu missään "hemmetin kuusessa", eikä muuttamisesta ole hyötyä, kun joku ne samat kilometrit joka tapauksessa joutuu ajamaan? Ottaen huomioon, että joissain perheissä on 2työssä/koulussa käyvää henkilöä...

Vierailija
33/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:08"]

[/quote]

[/quote]

No sitä paremmalla syyllä. Ei sellainen ole muuta kuin orjailua jos ei edes palkkaa saa. Tässä jumalauta aleta miksikään Kokoomuksen juoksupojiksi!

[/quote]

Mene provoilemaan muualle. Kukaan ei saa palkkaa heti työn aloitettua. Yleensä palkka tulee kuukauden työn jälkeen. Joissain töissä kahden viikon jälkeen. Mutta ei ikinä ennen töitä

Vierailija
34/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:12"]

[/quote]

[/quote]

Miksi kukaan maksaisi siitä "ilosta" että saa mennä matkojen takaa työpaikalle? Mahtaa olla heikoissa kantimissa omanarvontunto jos työ sanelee elämää siinä määrin että siitä jopa maksaa ettei vahingossakaan olisi "yhteiskunnan vapaamatkustaja", ikään kuin ne olisi ne kaksi vaihtoehtoa.

[/quote]

Kaikki joutuvat maksamaan omat työmatkansa

Vierailija
35/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:24"]

Mitä jos ei asu missään "hemmetin kuusessa", eikä muuttamisesta ole hyötyä, kun joku ne samat kilometrit joka tapauksessa joutuu ajamaan? Ottaen huomioon, että joissain perheissä on 2työssä/koulussa käyvää henkilöä...

[/quote]

Ihmisen pitää muuttaa sinne missä sitä työtä on. Jos tuollaiset työmatkat on niin silloin asuu hemmetin kuusessa

Vierailija
36/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:30"]

[/quote]

Ihmisen pitää muuttaa sinne missä sitä työtä on. Jos tuollaiset työmatkat on niin silloin asuu hemmetin kuusessa

[/quote]

Asun keskustassa.. siinäpä sitä hemmetin kuusta. Jos muutetaan minun ajomatkojen takia, mies joutuu ajamaab saman matkan joka tapauksessa. Get it?

Vierailija
37/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mä asun viikot siellä missä on töitä ja menen viikonlopuksi sinne, missä puolisolla on töitä. Minä en saan toiselta paikkakunnalta töitä ja puoliso ei täältä. Kumpikaan ei asuta hevonkuusessa, vaan kaupungissa ja molemmilta asunnoilta on työpaikalle kävelymatka. Eli ei ole pelkästään työmatka, vaan lisäksi on kaksi asuntoa maksettavana. Toinen vuokralla, toisesta on velkaa. 

Vierailija
38/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Nykyisessä asenneilmapiirissä pidetään (ikään kuin se asia jotenkin kuuluisi muille) normaalina sitä että pitäisi kasvattaa hiilijalanjälkeä jotta Kokoomuksen sidosryhmät saisivat shoppailla Stockan Herkussa. Minun puolestani jokainen suomalainen saa asua vaikka Kemissä ilman että siitä pitäisi potea huonoa omaatuntoa. Tässä elämässä kun on muutakin kuin koti, uskonto ja isänmaa. Muiden takia ei töitä aleta tekemään, ja tämä ei tarkoita että oltaisiin jotain yhteiskunnan freeloadereita.

Vierailija
39/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:34"]

[/quote]

[/quote]

Asun keskustassa.. siinäpä sitä hemmetin kuusta. Jos muutetaan minun ajomatkojen takia, mies joutuu ajamaab saman matkan joka tapauksessa. Get it?

[/quote]

Jos asut ison kaupungin keskustassa niin siellä on muitakin töitä. Joten silloin on turha valittaa työmatkoista

Vierailija
40/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:35"]

[/quote]

[/quote]

Nykyisessä asenneilmapiirissä pidetään (ikään kuin se asia jotenkin kuuluisi muille) normaalina sitä että pitäisi kasvattaa hiilijalanjälkeä jotta Kokoomuksen sidosryhmät saisivat shoppailla Stockan Herkussa. Minun puolestani jokainen suomalainen saa asua vaikka Kemissä ilman että siitä pitäisi potea huonoa omaatuntoa. Tässä elämässä kun on muutakin kuin koti, uskonto ja isänmaa. Muiden takia ei töitä aleta tekemään, ja tämä ei tarkoita että oltaisiin jotain yhteiskunnan freeloadereita.

[/quote]

Saa sitä asua missä vaan. Mutta silloin ei pidä saada mitään yhteiskunnan tukia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme