Puolituttu möläytti ystävästäni asioita joita en tiennyt
Tää puolituttu ei siis tiedä, että tunnen henkilön josta puhui. Nyt on vähän hämnentävä olo, kun ystävä ei ole kertonut tiettyjä asioita ollenkaan ja olen vaan tukenut häntä vaikeuksissa. Pitäisikö ottaa puheeksi ystävän kanssa vai olla muka tietämättä?
Kommentit (30)
Kuulostaa omituiselta. Jos kyseessä olisi hyvä ystävä, niin saattaisin sanoa asiasta ihan ystävän itsensä kannalta. Itse haluaisin tietää, jos "lähi"piirissäni olisi jokin juoruilija. Mutta jos asia on jotakin, joka vain satuttaisi ystävää ja lähinnä jokin mielipideasia "Maisa ei tykkää sinusta", niin jättäisin kertomatta.
Oudoin vaihtoehto on se, että ottaisit ystävään etäisyyttä puolitutun höpötysten takia. No, meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä puolitutun kertomukset selittää paljon, miksi ystävälläni on ollut niin paljon vaikeuksia...
Ap
Ei ihmekään, ettei kerro sulle asioitaan, kun revittelisit niitä ties missä. Ystävistä ei puhuta keskustelupalstalla, ei edes anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Tää puolituttu asuu samalla paikkakunnalla kuin ystäväni ja ovat samalla alalla töissä. Ja muutenkin aika pieni paikkakunta. Ja nää jutut tuli ilmi sivulauseessa, eikä missään juoruamistarkoituksessa, asioita jotka sielläpäin ilmeisesti ihan yleisessä tiedossa
Ap
Se, että joku asia on pienellä paikkakunnalla "yleisesti tiedossa", ei takaa, että asia olisi totta.
Jos kyseessä on parisuhdekriisi, voi siihen liittyvät huhut olla totta tai sitten ei.
Sitä omaa osuutta kun yleensä niissä tilanteissa kaunistellaan jopa sydänystäville.
Toisaalta, pienillä paikkakunnilla leviää eroavien parien osapuolista usein aika villejäkin huhuja, joissa ei välttämättä ole siteeksikään totta.
Mä varmaan sanoisin, että kuulin siltä toiselta kaverilta asioita pyytämättä enkä voi nyt olla niitä tietämättä, ja kysyisin onko kaikki Okei niiden asioiden kanssa. Vaikea sanoa kun ei tiedä mistä on kyse.
Vaikuttaa siltä, että haluat vain ottaa osaa "ystäväsi" mustamaalaamiseen.
No tää tuttu kertoi jutusta kun hänen veljensä firmalla meni sukset ristiin yhteistyökumppanin kanssa ja yhteistyö loppui. Ei maininnut firman tai ihmisten nimiä, mutta parista asiasta yhdistin, että ystävästäni kyse. Ja juttu meni ihan eripäin kuin ystäväni kertoi, mutta selittää montaa asiaa mitä olen ihmetellyt
Juoruilu on vastenmielistä
Etenkin kun juoruillaan vieraista ihmisistä, nimellä tai ilman. Tuttujen kuulumisia on ok kertoa jos ei mitään henkilökohtaisuuksia tai salaisuuksia kerro
Miten tyhjä elämä on sillä joka juoruilee toisista ihmisistä? Miten joku kuvittelee että ketään kiinnostaa?
Ja pahantahtoinen juoruilu on kiusaamista
Itsellä kävi sellainen juttu, että "ystävä" meni paljastamaan mun juttuja yhteiselle tuttavalle, tiesi ettemme ole olleet yhteydessä vuosiin.
Vaan kuinka sattuikaan, törmäsin tähän yhteiseen tuttavaamme ja hän tuli paljastaneeksi, että tämä ystävä oli kertonut asioitani eteenpäin. Luuli, ettei jää kiinni.
Tällä ns. ystävällä on ikävä tapa kaivaa muista pas gaa, joko niin, että ihminen manipuloidaan kertomaan ikäviä asioita omasta elämästään tai sanomaan tai myötäilemään, kun hän haukkuu kolmatta ihmistä, joka ei ole paikalla.
Kateellinen ihminen, ja varsinkin muiden rahoista ja omaisuudesta, vaikka itse on hyvätuloinen.
Sama täällä. Varsinkin, kun ne jutut yleensä muuttuu kun niitä kertoo eteenpäin. Olisi kiva tietää jos joku juoruilee, niin voisi sitten oikoa väärinkäsitykset ja valheet ja katkoa välit tuohon juoruilijaan.