Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedän puoleeni alkoholisteja - miksi?

Vierailija
07.12.2020 |

Olen kuin magneetti alkoholisteille, jostain käsittämättömästä syystä vedän heitä puoleeni. En itsekään lasiin sylje, lasi tai pari hyvää viiniä menee minullakin mutta humalaan en itseäni juo.

Ensimmäinen parisuhteessa poikaystäväni tykkäsi juoda aika paljon mutten vielä osannut asiasta huolestua. Aviomiehelläni sitten oli kausia jolloin joi aivan tolkuttomia määriä, katoili pitkiksi ajoiksi, käyttäytyi agressiivisesti ja jopa pahoinpiteli minut. Eräs mies olisi halunnut suhteen kanssani mutten lämmennyt koska hänellä oli monen viikon ryyppyputkia. Nyt tyyppi on ollut jo onneksi monta vuotta kuivilla. Ja nyt viimeisin mies, joka on osoittanut kiinnostusta minua kohtaan dokailee taas itsensä änkyräkänniin tämän tästä ja mikä pahinta, koittaa peitellä tätä piirrettä minun edessäni. Vähättelee määriä ja koittaa antaa itsestään paremman kuvan. Yhteisiltä kavereilta olen kuullut asian todellisen laidan ja aika syvästi pettynyt. Tikullakaan en enää alkon suurkuluttajaan nimittäin koske.

Olen tässä pohtinut että miksi nämä lasisen laulukirjan ystävät kiinnostuvat minusta? Onko joku tietty piirre joka minussa viehättää alkon suurkuluttajia vain onko tämä ainoastaan huonoa tuuria?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla sinusta saa vaikutuksen että pelastaisit nämä ukot alkolta ja antaisit heille jonkun muun syyn elää? Ehkä he alitajuisesti etsivät ulospääsyä tilanteeseen ja sinä vaikutat sopivalta pelastajalta?

Vierailija
2/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti heitä on enemmän sinkkuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkevät sinut nättinä, kilttinä naisena joka antaa viinaruletin pyöriä. Olet ehkä ilo silmälle ja vaikutat tyypiltä joka ei sano viimeistä sanaa vaan alistuu kohtaloonsa, mahdollistaa ryyppäämisen.

Vierailija
5/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta että kyllä vakka kantensa valitsee.

Voi tietysti olla pelkkää sattumaa tai hyvää tuuria.

Ehkä sinusta jotenkin näkyy se että bunce maistuu?

Moni muukin eläkeläinen buncettaa, vähän enemmän kuin ns "lääkkeeksi".

Vierailija
6/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama "ongelma". Ongelma lainausmerkeissä, koska enää en alkoholistia ota. Silti ne oikein kerääntyy ympärille. Vedän niitä puoleeni, ne lähtee perääni kadulla. 

Vierailija
7/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät kestä teitä selvinpäin

Vierailija
8/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät kestä teitä selvinpäin

Tuota varten pitää seurustella, ei voi muuten tietää.

Vierailija
9/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama "ongelma". Ongelma lainausmerkeissä, koska enää en alkoholistia ota. Silti ne oikein kerääntyy ympärille. Vedän niitä puoleeni, ne lähtee perääni kadulla. 

Ap tässä.

Minä olen myös tehnyt päätöksen etten alkoholistin kanssa rupeaa enää minkäänlaiseen suhteeseen. Liian kuluttavaa ja rastavaa itselle. Ja silti niitä pörrää ympärillä vaikka hyvin selvästi tuon kantani alkon suhteen julki.

Vierailija
10/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkevät ja kuulevat puheistasi, että tiedät mitä on alkoholismi. Toivovat saavansa sinulta aitoa hyväksyntää, koska et nojaa näkemystäsi alkoholisteista urbaanilegendoihin.

Vierailija
11/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rajaton, et aseta omia rajoja silloin kun normaalit ihmiset tekevät niin ja nuo vetävät toiveikkaan johtopäätöksen ettei sua varmaan haittaa ja tykkäät heistä vikoineen päivineen.

Vierailija
12/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta että kyllä vakka kantensa valitsee.

Voi tietysti olla pelkkää sattumaa tai hyvää tuuria.

Ehkä sinusta jotenkin näkyy se että bunce maistuu?

Moni muukin eläkeläinen buncettaa, vähän enemmän kuin ns "lääkkeeksi".

Onko tosiaan pari lasillista viiniä merkki siitä että minulle viisasten juoma maistuu reippaammalla kädellä? Eläikään vielä 30 vuotta joten lääkkeistä paha mennä vielä mitään sanomaan.

Vierailija
13/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet rajaton, et aseta omia rajoja silloin kun normaalit ihmiset tekevät niin ja nuo vetävät toiveikkaan johtopäätöksen ettei sua varmaan haittaa ja tykkäät heistä vikoineen päivineen.

Ja rajat on siis tekoja, oma tapa olla ja arvostaa, muutakin kuin puhetta. Jostain syystä useimmat ihmiset pitää puhetta etäisesti viitteellisinä ohjeina ja tekevät omia tulkintojaan.

Vierailija
14/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset eroavat juoposta ja väkivaltaisesta miehestä. Sitten he ottavat uuden miehen, joka juo ja hakkaa vielä enemmän. Miksi?

Vierailija
15/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Alkossa töissä?

Vierailija
16/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät viinalta?

Vierailija
17/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin käyt paikoissa joissa tavalla tai toisella käytetään alkoholia.

Vierailija
18/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin käyt paikoissa joissa tavalla tai toisella käytetään alkoholia.

Aika moni meistä käy silloin tällöin ravintolassa ja joskus jopa juhlissa

Vierailija
19/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset eroavat juoposta ja väkivaltaisesta miehestä. Sitten he ottavat uuden miehen, joka juo ja hakkaa vielä enemmän. Miksi?

Sammakon keittämistä.  Nämä ihmiset etenee ihmissuhteissa aina kohti pahempaa hyväksikäyttöä ja väkivaltaa koska kehitys on lineaarista. Ensimmäisessä suhteessa opittiin sietämään hieman valehtelua ja painostamista, manipulointia. Seuraavassa suhteessa näiden lisäksi tulee henkistä väkivaltaa ja hieman fyysistä josta ei jää jälkiä. Seuraavassa suhteessa ihminen on jo normalisoinut kaikki edelliset. Kun kunnolla alkaa saada selkäänsä niin se on vain elämää. Ihmisen kyvyttömyys lähteä traumatisoivasta tilanteesta tai suhteesta kertoo sen miten syvä trauma on. Pystyt vielä lähtemään kun pää toimii ja jalat toimii, sillointraumasi ei ole vielä kovin syvä. Kun ihminen on kauhuissaan, se jähmettyy sijoilleen. Ja tämä on se viimeinen vaihe. Jäät siihen kunnes tapahtuu ihme tai kuolet.

Vierailija
20/31 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa vika ole, alkoholismi on kansansairaus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi