Haluan sijoittaa 5000€ mutta mihin?!
Sain 5000€ perintöä ja nyt haluaisin oppia sijoittamaan rahaa, koska vihdoin olisi mahdollisuus.
Antakaa sijoitusvinkkejä ennenkuin menen pankkiin kysymään neuvoa miten rahat saa hävitettyä pankille.
Kommentit (28)
Anna mulle niin kahen viikon päästä saat 7500€ takas.
Ei kaikkia rahoja samaan koriin. Jaa se potti kolmeen ja sijoita ne eri kohteisiin. Osakkeisiin, rahastoihin tai vastaaviin. Itse olen sijoitellut osakeindeksiin (ETF).
Joten hajautus ajallisesti ja eri kohteisiin.
Jos 5000€ etsit riskisijoituksia joissa on tuottopotentiaali on parempi kääntää katse kohti kryptovaluuttoja. Kurssi näyttävät heittelevät aika radikaliisti Digivaluutat.fi/kryptovaluutat
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutamia satasia OP:n maltillisessa rahastossa. Olen OP:n omistajajäsen eli jotain vähennyksiä kuluissa on. Mitä mieltä fiksut on tuosta? En ole ap mutta minullakin olisi 15 000e perintöä johonkin laitettavaksi.
Rahastoihin kannattaa laittaa pieni summa esim. kerran kuukaudessa. Minulla on ollut n. 15 v. 3 rahastoa, joihin laitan kuhunkin 50 e / kk. Rahastot eivät mene koskaan miinukselle, koska olen ostanut osuuksia joka kuukausi vähän eri hinnalla. Tällä hetkellä ovat +38%, välillä ovat käyneet +45% ja kun korona tuli tietoisuuteen maaliskuussa 2020, niin jopa rajusta laskusta osakemarkkinoilla huolimatta minun rahastoni oli +12%. Tuolla siis raha säilyttää arvonsa ja poikii mukavasti lisää.
Vierailija kirjoitti:
5000 euron sijoitus esim. 5% tuotolla tekee vuodessa 250 euroa - kulut - verot. Ei kannata. Ehkä opettelu mielessä.
Saako ap mielestäsi paremman tuoton makuuttamalla rahojaan tavallisella tilillä?
Ei saa.
Ei noin pienellä panoksella saa oikein tuottoa. Itse ostaisin 100gramman harkon kultaa.