Voinko pitää lapselle eskarista vapaapäiviä useinkin?
Olen työttömänä ja lapsi eskarissa. Lapsi kyllä viihtyy eskarissa ja toisinaan on oikein kivojakin päiviä, mutta tietty kotona "paras"
Olen pitänyt hänellä eskarista aina toisinaan, aika useinkin, vapaapäiviä ja mietin, että onko se ihan ok, esim.viikottain pitää?
Silloin toki kun ei ole ohjelmaa, esimerkiksi askartelua, jossa jäisi jälkeen vaan ihan ns.normipäivinä.
Esikoisen ollessa eskarissa pidin hänellekin toisinaan vapaapäiviä koska olin tuolloin hoitovapaalla. Nyt syksyllä kun koulu alkaa niin sieltä ei voikaan olla pois paitsi sairastaessa
Kommentit (3)
Se on totta, että mitään eskaripakkoahan ei ole. Olen tässä kevään mittaan aina noita vapaapäiviä ottanut, eikä lapsi mielestäni sen takia ole mistään pois jäänyt. Päinvastoin, tuolloin saa viettää kanssani kahden kesken aikaa, kun isompi on koulussa.
Nyt on vain alkanut tuntumaan vähän nololta aina laittaa viestiä, että x pitää vapaata.. mutta eihän tässä tosiaan ole enää ku reilu kuukausi niin mitäpä sen niin väliä.. ap
Itse olen pitänyt lähes joka viikko yhden vapaapäivän, yleensä sellaisen, jolloin ei tehdä eskaritehtäviä. On sanottu kyllä, että hyvä kun pidetään vapaapäiviä (varsinkin kun olen kotona vauvan kanssa), mutta monesti vapaapäivien jälkeen on tullut tehtävät kotiin tehtäväksi. Mene ja tiedä sitten... Parempi kai niin, ettei jää kovasti muista jälkeen!
No eskarihan on vapaaehtoista, että toki voit pitää vapaapäiviä. Kannattaa varmaan keskustella eskarin LTO:n kanssa, että mitkä sellaisia hyviä vapaapäiviä olisivat ja mitä mieltä he ylipäänsä ovat vapaapäivistä. Eskarivuosi on jo aika pitkällä, että tässä vaiheessa ei varmaan ole enää pelkoa, että lapsi ei pääse ryhmään mukaan jne, jos on paljon pois.