Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olisi paras päivä pitää lapsi kotona hoidosta?

Vierailija
23.04.2014 |

Teen syksystä alkaen nelipäiväistä työviikkoa. Rupesin miettiin, että mitkä mahtaa olla päiväkodeissa niitä "hiljaisimpia" päiviä, varmaan niin monet muutkin tekee nelipäiväistä viikkoa. Aika tyypillistä varmaan pitää lapsia perjantaisin kotona, jolloin sitten päiväkodissa olisi rauhallisempaa lasten kannalta? Kokemuksia? Eihän tähän nyt kenelläkään mitään suoraa vastausta voi olla, kunhan pohdiskelen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot, kenen kannalta mietit tuota hiljaisuutta?

Vierailija
2/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pitäisin sen perjantain. Pitkä viikonloppu sekä minulle että lapselle. Isompien lasten ollessa pieniä tein nelipäiväistä viikkoa mutta silloin pystyin itse valitsemaan vapaapäivän viikottain miten halusin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asian ratkaisi se, että perjantai on päiväkodissa lelupäivä, jolloin saa ottaa oman lelun mukaan. Joka aamu lapsi kysyy, että onko jo tänään lelupäivä, eli on hänelle todella tärkeä päivä. Joten kotipäiväksi valikoitui maanantai, koska muuten lapsi ei koskaan pääsisi lelupäivään. Vapaapäivän on järkevää olla viikonlopun yhteydessä, niin voi välillä lähteä vaikka mummulaan pitkäksi viikonlopuksi.

Vierailija
4/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko. Silloin on eniten lapsia hoidossa muutenkin, niin voit yhden lapsen siitä ryhmäkoosta vähentää.

Vierailija
5/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko kuulostaa kyllä aivan hullulta perheen kokonaisarkea ja omaa työtä ajatellen..

Vierailija
6/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän päiväkodissa perjantai on todella hiljainen päivä. Lapsen kannalta pitäisin maanantaita parempana kotipäivänä.

Vierailija
7/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:32"]

Keskiviikko. Silloin on eniten lapsia hoidossa muutenkin, niin voit yhden lapsen siitä ryhmäkoosta vähentää.

[/quote]

Meillä on lapsilla ollut aina yksi arkivapaa päiväkodista, tosin se on aina vietetty isovanhempien luona, eli ei ole vaikuttanut minun töihini.

Mun mielestä parhaat päivät on olleet joko perjantai ( tulee se pitkä viikonloppu) tai sitten keskiviikko. Tällä hetkellä käytössä on tuo keskiviikko, ja se on kyllä lapselle tosi kiva, kun on aina vain 2pv putkeen päiväkotia, ja sitten joko päivän tauko tai kahden ( viikonloppu).

perjantaisin päiväkodissa on usein kiva päivä, joten se ei ole sen päiväkotiarjen keventämisen kannalta paras päivä olla pois.

Vierailija
8/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsin keskiviikon kun tein nelipäiväistä työviikkoa. Mulle viikonloppu on ihan riittävän pitkä muutenkin ja tuollainen vapaapäivä keskellä viikkoa tuntui tosi mukavalta. Ja lisäksi työ- ja päiväkotiviikko tuntui paljon lyhyemmältä, kun sen suoritti kahden päivän osioissa. 

Vierailija
9/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko on just paras sekä oman että lapsen jaksamisen kannalta! Meillä toiminut oikein hyvin tämän talven. Aina parin päivän jälkeen vapaa, auttaa kummasti arjessa. Meillä ei tosin ole mummolareissuja tms. viikonloppuisin, vaan enimmäkseen ihan perheen kesken oloa. Itse olin 3 vuoden kotiäitiyden jälkeen syksyllä niin poikki, että tauko keskellä viikkoa oli tosi hyvä juttu. Ja silloin voi tehdä lapsen kans kaikkea kivaa, esim. käydä lähipuiston muskarissa, johon tyttö tottui kotivuosina.

Vierailija
10/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai hyvä päivä. Perjantaina kun on vähemmän lapsia, se hyvä kaverikin voi olla poissa. Muille päiville on päiväkodissa suunnitellut ja tavoitteeliset toiminnot ja retket ja esim äitienpäiväaamiaiset, vappujuhlat jne ei ole koskaan perjantaisin meidän tarhassa, joten ei jää mistään paitsi. 

Vierailija
11/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHME mamma!  Hoitaa itse lapsensa, vaikka on kotona. Hämmentävää!!! Eiks ihan kaikki olekaan laiskoja luusereita???

Vierailija
12/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vapaapäivä on maanantai. Jos ollaan oltu viikonloppu jossain reissussa, saa maanantain hölläillä. Lisäksi ehdin viikonlopun aikana yleensä keksiä/suunnitella maanantaille jotain mukavaa, kuten retkiä tms. Meillä lapset on joskus olleet myös perjantain kotona, mut silloin käy usein niin, että tosiaan ollaan vaan kotona ja mietitään että mitä tehtäis, ja mun aika menee pyykinpesuun ja siivoamiseen, ei lasten kanssa olemiseen.

Vierailija
13/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja ja minulla on useana vuonna ollut nelipäiväisiä viikkoja tekeviä vanhempia. En tiedä mistä syystä, mutta jokainen on pitänyt aina keskiviikon vapaana.

Liekö sitten syynä se, että työviikko tuntuu lyhyemmältä, kun työtä tehdään vain kaksi päivää putkeen? Lasten kannalta ei mielestäni ole mitään väliä milloin sen vapaapäivän pitää.

Vierailija
14/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lapsenne keskiviikko vapaata hyvänä? Ainakaan meidän tyttö ei olisi halunnut vapaata juuri kun kaverit suunnitelivat jatkavansa leikkiä seuraavana päivänä tai opettaja oli kertonut seuraavan päivän ohjelmasta.

Vierailija
15/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa minäkin suosittelen tai sitten maanantaita. Itse aloitan 3x/vko työn ja teen töitä ma, ti ja to.

Vierailija
16/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-ikäisen kanssa on fiksumpaa lyhentää päivää, ei viikkoa.

Vierailija
17/17 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut osittaisella hoitorahalla. Keskiviikko oli vapaata töistä. Aivan ihanaa! Jaksoin paljon paremmin. Päiväkodissa työskentelevän näkökulmasta maanantait ovat kamalia päiviä. Lapset ryytyneitä ja levottomia. Silloin ei kyllä ole varmaan kivaa lapsillakaan hälisevässä porukassa. Joten maanantai hyvä vapaapäivä : pitkä viikonloppu ja lyhyt työviikko siihen seuraavaan viikonloppuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme