Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuuden ikävät muistot aikuisista

Vierailija
23.04.2014 |

Muistelin lapsuuttani ja tuli mieleen joitakin tapauksia mitkä olivat lapsena todella raskasta ottaa vastaan aikuiselta ihmiseltä. Onneksi nyt ymmärtää että ne aikuiset jotka ovat lapsen luottamusta aikuisiin silloin horjuttaneet, ovat olleet todella kypsymättömiä ihmisiä ja eläneet jotakin henkilökohtaista helvettiään. Mutta koska edelleen muistaa joitakin ilkeitä puheita tai tekoja aikuisilta, niin kertoo mielestäni siitä että tapaukset ovat silloin satuttaneet aika paljon. Kannattaa miettiä mitä lapsille ja varsinkin vieraille lapsille puhuu ja miten heitä kohtelee. Jää mieleen ikävästi.

Onko teillä jäänyt mieleen jotakin ikävää lapsuudesta aikuisten taholta?

Minulle tuli mieleen alakoulun opettaja, joka syystä tai toisesta ei pitänyt minusta. Olin silloin huono matematiikassa ja hän otti asiakseen nöyryyttää minua aina muiden kuullen. "Noniin X, kerro sinä oikea vastaus.. etkö nyt taas osaa? No auttakaapa muut kun X ei tiedä". Sanomatta selvää että aloin vältellä vastaamista tunneilla ja aloin inhoamaan matematiikkaa. Sama opettaja ei noteerannut liikunnallisuuttani millään tavalla vaan suosi liikuntatunneilla vain niitä jotka kilpailivat ja monesti jouduin hakemaan kotoa monen kilometrin päästä toisenlaisia liikuntavaatteita kun olin hänen mielestään väärin pukeutunut liikuntaan. Ennätin sitten takaisin kun tunti oli jo loppumassa.

Hevospiireistä muistan monia ikäviä aikuisia. Eräs tallinopettaja huusi minulle kerran (olin ehkä 9v.) kentänlaidalta että isäni on idiootti ja voisi opetella käyttäytymään. Isäni oli ilmeisesti soittanut hänelle ja sanonut että on kurjaa maksaa lapsen kalliita tunteja kun lapsen hevonen ei edes liiku eteenpäin. En siis pärjännyt ko. Hevosen kanssa ja aina laittoi minut menemään sillä, vaikka kahdesti keskeytin tunnin itkien koska hevonen ei liikkunut. Hävetti ihan helvetisti.

olin ehkä samaa ikää luokkaa (9v.) Kun mentiin maastoon ja olisi saanut laukata, mutta koska laukkaamista en sen kurjan hepan kanssa ollut paljon harrastanut niin en uskaltanut ja kaiken lisäksi minulla oli eri hevonen alla, niin vetäjä  huusi minulle että ei sitten laukata mutta pilaat kaikkien muiden reissun. Taas hävetti.

ja siis, olin hyvin hiljainen lapsi. Ehkä sitten ärsytin aikuisia. Mutta ikävää silti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 10-vuotias, asioin äitini kanssa poliisilaitoksella kun hän haki sieltä jotain asiakirjaa. Poliisisetä halusi esitellä minulle laitoksen putkaa ja vei minut kellariin. Siellä hän lukitsi minut putkaan ja oli lähtevinään pois. Sain olla siellä viisi minuuttia enne kuin hän päästi minut pois. Isompana minusta tuli tämän takia yhteiskunnanvastainen punkkari.

Vierailija
2/5 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän äitisi ja poliisisetä teki sen viisi minuuttia :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin poikaa oli kiusattu ja hänen isänsä tuli puistoon kurittamaan kiusaajia, mutta kiusaajat olivat lähteneet pois. Sain kunnon selkäsaunan vaikka en ollut edes nähnyt koko kiusausta, sitten selkäsaunan jälkeen se kiusattu tuli puistoon ja sano isälleen että missä ne kiusaajat ovat? Isä vastasi tossa on yksi ja se sai ansionsa mukaan, poika sano ei toi ole mua kiusannut. Se isä otti poikansa syliin ja lähti juosten pois paikalta. Viikkoja oman isäni kanssa etsittiin minun pieksijää ilman tulosta, oli varmaan jostain muualta paikkakunnalta. Ei ollut kiva kokemus 6 vuotiaalle kun se mies väänsi minulta 2 sormea sijoiltaan, sain 2mustaa silmää ja korva jouduttiin tikkaaman.

Vierailija
4/5 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 10:32"]Jotakin poikaa oli kiusattu ja hänen isänsä tuli puistoon kurittamaan kiusaajia, mutta kiusaajat olivat lähteneet pois. Sain kunnon selkäsaunan vaikka en ollut edes nähnyt koko kiusausta, sitten selkäsaunan jälkeen se kiusattu tuli puistoon ja sano isälleen että missä ne kiusaajat ovat? Isä vastasi tossa on yksi ja se sai ansionsa mukaan, poika sano ei toi ole mua kiusannut. Se isä otti poikansa syliin ja lähti juosten pois paikalta. Viikkoja oman isäni kanssa etsittiin minun pieksijää ilman tulosta, oli varmaan jostain muualta paikkakunnalta. Ei ollut kiva kokemus 6 vuotiaalle kun se mies väänsi minulta 2 sormea sijoiltaan, sain 2mustaa silmää ja korva jouduttiin tikkaaman.

[/quote]

Voi sua...:`(

Itelläni on kohta samanikäinen poika ja itku ihan tulee ajatellessa, jos joku menis samalla tavalla hänelle tekemään. :`(

Vierailija
5/5 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoleni inhosi minua. Olin varmasti hankala lapsi, mutta isäpuoleni ei ainakaan auttanut asiaa. Heristeli nyrkkiä äitini selän takana, löi, potki, tukisti ja huusi. Äitini ei uskonut minua, vaan oletti minun valehtelevan.

Minua kiusattiin koulussa, ja kun kerroin opettajalle hän sanoi että rakkaudesta se hevonenkin potkii.

Ala-asteella opettaja inhosi minua, huusi kurkku suorana luokan edessä kuinka tyhmä olin kun en oppinut kertotauluja. Tämän johdosta vaihdoin koulua "eliittikouluun", ja olin sinoa uusi oppilas. Koko muu luokka oli ollut alusta alkaen yhdessä. Luokan tytöt ottivat hyvin vastaan mutta opettaja ei. Hän päivitteli aina kuinka jäljessä olin, antoi huonoja rooleja näytelmistä ja suosi selkeästi vanhoja opiskelijoita. Esimerkiksi "meillä on ollut tapana että syödään suklaamunat pääsiäisenä, ymmärräthän sinä" ja passitti ulos luokasta. Onneksi paras ystäväni toi minulle omastaan puolikkaan. :)

Tämä sama opettaja oli tämä rakkaudesta se hevonenkin potkii nainen. Ja se hevonen myös potki. Ja löi. Ja hakkasi päätäni maahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä