Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritykseni kaatuu koronaan.

Vierailija
07.12.2020 |

En ole tarpeeksi viksu keksiäkseni uutta liikeideaa..
Viime viikolla liikkeessä ei käynyt kuin raitiovaunun odottajia..
Ei kaikki osaa keksiä uusia liikeideoita koko ajan
Ei kaikkea osaamista voi siirtää nettiin.
Lisäksi minulla käy paljon yksinäisiä pitämässä minulle seuraa...
En voi edes miettiä rauhassa mitä tehdä työaikana
Pää räjähtää ja teen kohta sosiaalisen median itsemurhan..

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmin paikka. Kannattaa kuitenkin sulkea, jos siltä näyttää eikä pitkittää tuskaa liikaa, että on joskus parempi mahdollisuus perustaa uusi yritys.

Vierailija
42/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yrityksesi tuote ei ole elintarvikkeet tai palvelut, olisko jo viimein aika perustaa verkkokauppa? Vaikka just niille ulkomaalaisille, jotka eivät nyt koronan vuoksi pääse turisteiksi Suomeen?

ehhehee..AMAZON:COM...E-BAY..ooohohoo..nauran..

ooh tulee pissa tenavaippaan

nauran...PRIMARK...google...WISH..

ooh heh pissaan!

15% alv saksassa

postikulut suomesta..nyt tuli paskat..prööööötthhh

Eli myyt siis samaa roinaa ja rompetta kuin muutkin kaupat ympäri maailmaa? Ja sulla on asiakkaita vain silloin, jos joku ulkomaalainen erehtyy tulemaan Suomeen ja ostaa just sun kaupastasi roinaa ja rompetta, jonka voisi paljon halvemmalla tilata netistä? Sama alvihan sunkin tavaroistasi maksetaan, myytpä verkkokaupassa vai kivijalkamyymälässä. Miksi alv on muuttunut nyt ongelmaksi, mutta ei ollut ongelma vuosi sitten?

kerro kauppa joka myy jotain jota ei saa mistään muualta.

Esim käsin tehdyt tuohivirsut?

En ole käsityöläinen..en pane olutta

Jos siirryn nettimyyntiin...tulee sUOMEN ALVI ongelmaksi, samoin postikulut.

Vastasin keskustelijalle , joka kysyi miksi en myy netissä+

Minä olen just se, joka kysyin, miksi et myy netissä. Mutta siis sun tuohivirsuillesiko ei ole kysyntää muuten kuin kivijalkamyymälässä? Mutta tuohivirsuverkkokauppoja on jo vaikka kuinka paljon eli niitä saa muualtakin kuin sinun kivijalkakaupastasi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että suomalaisen pienen nettikaupan on lähes mahdotonta menestyä kansainvälisessä kaupassa. Itse olen sitä epätoivoissani nyt kokeillut, mutta ei kukaan osta mitään, kun väkisellä kaikki on kalliimpaa kuin muualla. Postimaksut on järkyttävät ja lisäksi tämä meidän posti on nykyään aika epäluotettava, paketit seikkailevat ties missä eivätkä aina löydä perille ollenkaan. Ja sitten on nämä meidän korkeat verot ja jos Suomesta ostaa raaka-aineet, ne on tietysti kalliimpia kuin ulkomailla. Tuotteeni ovat sellaisia, että ihan samanlaisia ei tee kukaan, mutta toki samantyylisiä. Ja yks ongelma on se, että kun laitan itse tekemiäni tuotteita esille nettiin, niin kohta on lähes samanlaisia myytävänä puolta halvemmalla. Kyllä tämä alkaa vetämään mielen melko apeaksi.

Vierailija
44/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yrityksesi tuote ei ole elintarvikkeet tai palvelut, olisko jo viimein aika perustaa verkkokauppa? Vaikka just niille ulkomaalaisille, jotka eivät nyt koronan vuoksi pääse turisteiksi Suomeen?

ooh heh pissaan!

15% alv saksassa

Eli myyt siis samaa roinaa ja rompetta kuin muutkin kaupat ympäri maailmaa? Ja sulla on asiakkaita vain silloin, jos joku ulkomaalainen erehtyy tulemaan Suomeen ja ostaa just sun kaupastasi roinaa ja rompetta, jonka voisi paljon halvemmalla tilata netistä? Sama alvihan sunkin tavaroistasi maksetaan, myytpä verkkokaupassa vai kivijalkamyymälässä. Miksi alv on muuttunut nyt ongelmaksi, mutta ei ollut ongelma vuosi sitten?

Minä olen just se, joka kysyin, miksi et myy netissä. Mutta siis sun tuohivirsuillesiko ei ole kysyntää muuten kuin kivijalkamyymälässä? Mutta tuohivirsuverkkokauppoja on jo vaikka kuinka paljon eli niitä saa muualtakin kuin sinun kivijalkakaupastasi? 

On olemassa palvelevia kauppoja.

Turistit käy näissä.

Saavat kivan kokemuksen ja laadukkaan tuotteen mukaansa hieman kalliimmalla kuin netistä.

Kaiken saa netistä, tarjoan elämystä.

Koska olen KAIKILLE mukava ..minulla käy paljon köyhiä ja yksinäisiä hakemassa seuraa.

En halua ola tyly köyhän näkjöiselle (ja kyllä köyhän näköinen on 99% köyhä ..ei sil oo miljoonaa tilillä)

Tarvitsisin silti korona aikanakin kassa virtaa.

Valitan täällä ,koska olen ollut köyhä 30 vuotiaaksi asti.

En tiedä kestääkö psyyke köyhää vanhuutta.

Nuorena tuntui pahalta kun mut sai ajokortin y,m.

Itse sain jotain kun tienasin kesätöissä.

Olen ollut kokopäivätöissä toisella..saanut vain kipeän selän ja nippanappa rahaa elämiseen.

Mutta olenkin TYHMÄ kuin AASI.

Vierailija
45/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, että suomalaisen pienen nettikaupan on lähes mahdotonta menestyä kansainvälisessä kaupassa. Itse olen sitä epätoivoissani nyt kokeillut, mutta ei kukaan osta mitään, kun väkisellä kaikki on kalliimpaa kuin muualla. Postimaksut on järkyttävät ja lisäksi tämä meidän posti on nykyään aika epäluotettava, paketit seikkailevat ties missä eivätkä aina löydä perille ollenkaan. Ja sitten on nämä meidän korkeat verot ja jos Suomesta ostaa raaka-aineet, ne on tietysti kalliimpia kuin ulkomailla. Tuotteeni ovat sellaisia, että ihan samanlaisia ei tee kukaan, mutta toki samantyylisiä. Ja yks ongelma on se, että kun laitan itse tekemiäni tuotteita esille nettiin, niin kohta on lähes samanlaisia myytävänä puolta halvemmalla. Kyllä tämä alkaa vetämään mielen melko apeaksi.

Rakentava kommenti. tzemppiä.

Toivon et korona rokote tulee pian.

Ei talous nouse kuin pomppupallo , jos kaikki pitkäaikaiset pikkufirmat kaatuu.

Yrittäjyys vaatii talvisodan luonnetta..ja nöyryyttä.

Toki jos ketään ei kiinnosta ..niin lopetanhan minä :) ap

Vierailija
46/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ooh heh pissaan!

15% alv saksassa

Turistit käy näissä.

Saavat kivan kokemuksen ja laadukkaan tuotteen mukaansa hieman kalliimmalla kuin netistä.

Koska olen KAIKILLE mukava ..minulla käy paljon köyhiä ja yksinäisiä hakemassa seuraa.

En halua ola tyly köyhän näkjöiselle (ja kyllä köyhän näköinen on 99% köyhä ..ei sil oo miljoonaa tilillä)

Olen ollut kokopäivätöissä toisella..saanut vain kipeän selän ja nippanappa rahaa elämiseen.

Kirjoitinkin ensimmäisessä kommentissani, että jos myymäsi tuote ei ole elintarvikkeet tai palvelut, niin sitten verkkokauppa. Tietysti, jos se, mistä asiakkaasi sinulle maksavat, on palvelu, verkkokauppa ei toimi. 

Jos et keksi muuta liikeideaa, ihan oikeasti kannattaa harkita yritystoiminnan lopettamista. Vaikka rokote saadaankin, kestää vielä pitkään ennenkuin turistit palaavat.  Joudut varautumaan siihen, että ennen ensi kesää tilanne ei parane. 

Vierailija
47/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ooh heh pissaan!

15% alv saksassa

Turistit käy näissä.

Kirjoitinkin ensimmäisessä kommentissani, että jos myymäsi tuote ei ole elintarvikkeet tai palvelut, niin sitten verkkokauppa. Tietysti, jos se, mistä asiakkaasi sinulle maksavat, on palvelu, verkkokauppa ei toimi. 

Jos et keksi muuta liikeideaa, ihan oikeasti kannattaa harkita yritystoiminnan lopettamista. Vaikka rokote saadaankin, kestää vielä pitkään ennenkuin turistit palaavat.  Joudut varautumaan siihen, että ennen ensi kesää tilanne ei parane. 

No junat kulkee...en tiedä kestänkö enää paluuta köyhyyteen.

ASteistila on helppo loppu..maa saa lannoitetta.

Kehostani saa tehdä koiranruokaa tai mallinuken..se on vain keho..lihaa ja luuta.

Voi kun uskoisin joulupukkiin tai jeesukseen.

sääli että elämä on rankka pudotuspeli..ja nyt tipun minä...

Vierailija
48/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pikkuyrittäjä on vähän kuin henkipatto,ei turvaa muusta kuin omasta tuotosta..isot yritykset saa tukia vaikka asian pitäisi olla toisinpäin..Nähtiinhä se jo aiemmin kun tuli 100k koronatukea tuosta vain menestyneille ja valmiiksi rikkaille..Ihan haista pas..hommaa täällä laittaa itsensä yrittäjäksi ..valvoa yötä miettien miten maksaa älyttömät verot ja elämä..Kyllä siinä haarniskan kiilto himmenee kun se Auvo näyttää kyntensä.. Sitten vittuilemaan siltä taholta joka ei ole tikkua ristiin laittanut eikä riskejä ottanut.muuten kuin lauantai arvonnan äärellä..

Vierailija
49/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen yritys, että voit myydä tuotteitasi netissä?

Vierailija
50/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan takia, joka tappanut VAIN todella vähän ihmisiä on laitettu suomen talous niin huonoon kuntoon että sitä velkaa maksaa edelleen vielä lapsenlapsetkin. Joo o, kuolleita voisi olla enemmänkin mutta FAKTA on se, että hallitus on nämä toimet tehnyt VAIN tunnepohjalla ja kaikenlisäksi epäonnistunut siinä koska suurin osa kuolleista on niitä, keitä näiden toimien olisi pitänyt suojella.

Ihmisiä kuolee enemmän huumeisiin suomessa kuin koronaan ja sairaalat on tyhjillään.

Meitä EI VOI verrata esim espanjaan tai italiaan, aivan erilainen kulttuuri, tapa toimia ja terveydenhoito eritasoinen.

Ja se kertoo myös täysin ikävää totuuttaa että THL  luokittelee korona kuolemaksi kaiken, JOS ihmisellä on todella korona, ihan sama mihin se kuolisi.

Vierailija
51/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman väestöstä on kuollut noin 0,2% HUI ETTÄ ja sekin vain koronaan.

Ottakaa selvää paljon muuta sairaudet tappaa mutta ei niiden takia taloutta laiteta nurin.

Vierailija
52/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan takia, joka tappanut VAIN todella vähän ihmisiä on laitettu suomen talous niin huonoon kuntoon että sitä velkaa maksaa edelleen vielä lapsenlapsetkin. Joo o, kuolleita voisi olla enemmänkin mutta FAKTA on se, että hallitus on nämä toimet tehnyt VAIN tunnepohjalla ja kaikenlisäksi epäonnistunut siinä koska suurin osa kuolleista on niitä, keitä näiden toimien olisi pitänyt suojella.

Ihmisiä kuolee enemmän huumeisiin suomessa kuin koronaan ja sairaalat on tyhjillään.

Meitä EI VOI verrata esim espanjaan tai italiaan, aivan erilainen kulttuuri, tapa toimia ja terveydenhoito eritasoinen.

Ja se kertoo myös täysin ikävää totuuttaa että THL  luokittelee korona kuolemaksi kaiken, JOS ihmisellä on todella korona, ihan sama mihin se kuolisi.

Vaikka Suomesta poistettaisiin kaikki rajoitukset, ei se ap:tä auttaisi. Ongelma kun on, etteivät hänen turistiasiakkaansa pääsisi lähtemään kotimaastaan tai ainakin joutuisivat palatessaan siellä karanteeniin. Ja saahan Suomeen edelleenkin tulla, moni vaan ei halua tulla. 

Vierailija
53/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kuolleista on tosiaankin edelleen niitä, joita näiden kaikkien toimien olisi pitänyt suojella. Niin on ollut alusta asti, mutta se jatkuu ihan edelleen.

Siihen on syy. Se syy on: Heitä ei olla edes haluttu suojella. Terveydenhuolto on huutanut kok ajan aivan muita asioita. Ympäri maailmaa. Suomessa PUUMALAINEN ei ole edes pukahtanut siitä, että tartunnat leviävät nimenomaan hoitolaitoksissa, ja niitten henkilökunnassa. Ja sitä on paljon. Ei suinkaan ainoastaan Nutukka Sodankylässä, tai Lauttasaari Helsingissä, vaan muuallakin. Puumalainen kiertää asian, sanoo, että hoitohenkilökunta rokotetaan, koska johtaa poissaoloon, ja sairaus on niin vakava.

Häntä ei kiinnosta kuin oma napa!

Vierailija
54/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman väestöstä on kuollut noin 0,2% HUI ETTÄ ja sekin vain koronaan.

Ottakaa selvää paljon muuta sairaudet tappaa mutta ei niiden takia taloutta laiteta nurin.

Ei koronan takia mitään taloutta laiteta nurin. Koronan avulla on Suomessakin nimenomaan terveydenhuoltosektori rikastunut jo kovasti. Edes lausunnot, joita annetaan medialle eivät ole mitään ilmaisia, koronajohtoryhmistä puhumattakaan. Samaten kaikki rajoitukset tuottavat näille samoille. Tämä on kuitenkin pois suuremmalta osalta ihmisiä.

Tämä on erilainen tilanne. Näiden TERVEYDENHUOLLON IHMISTEN TALOUS ON MENNYT KOKO AJAN EDELLÄ.  EI MIKÄÄN TERVEYS, TAI TERVEYS YKSISTÄÄN, TAI VÄLTTÄMÄTTÄ AINA OLLENKAAN.

Koettakaa sisäistää asia. 

Vierailija
55/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäisi pitää vähän taukoa palstailusta ja tarkistaa lääkitys.

Vierailija
56/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi pitää vähän taukoa palstailusta ja tarkistaa lääkitys.

Totta. Tanskassa nyt pari päivää sitten kaatui laki, joka toteutuessaan olisi merkinnyt ryhmien pakkorokotusten sallimista, uhalla, että henkilö joka ei suostu, eristetään poliisin toimesta.

Tätä lakiesitystä vastustettiin aika isoin mielenilmauksinkin ja jatkuvasti. Se toimi, ja laki ei mennyt läpi. Lakiesitystä on mainittu mielisairaaksi.

Totuus on hyvinkin se, että moisen esityksen takana ei voi olla ainoastaan poliitikkoja, vaan ihan varnasti myös terveydenhoidon henkilökuntaa...Onneksi se kaatui.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun käy niin, että mielisairautta löytyykin hoitajista!

Vierailija
57/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy, koska aikaansaamaton vätyshallitus ei tukahduttanut koronaa Uuden-Seelannin tapaan. Kotimaan kulutuksessa elettäisiin tällä hetkellä ennätysaikoja, jos rajat olisi pidetty kunnolla kontrollissa tehokkaan tukahduttamisvaiheen jälkeen. Nyt eletään konkurrsiaallon odottelun aikoja. Toivottavasti edes otetaan opiksi seuraavaa mahdollista pandemiaa ajatellen.

Vierailija
58/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme tappiin saakka verotettu kansa, jonka ostovoima on eurooppalaisittain surkea. Ei täällä juuri kukaan mitään osta.

Vierailija
59/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous on laitettu huonoon kuntoon sillä, ettei koronaa tukahdutettu. Suuri osa ihmisistä ei liiku eikä kuluta, koska eivät halua saada itselleen arvaamatonta koronaa.

Vierailija
60/80 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy, koska aikaansaamaton vätyshallitus ei tukahduttanut koronaa Uuden-Seelannin tapaan. Kotimaan kulutuksessa elettäisiin tällä hetkellä ennätysaikoja, jos rajat olisi pidetty kunnolla kontrollissa tehokkaan tukahduttamisvaiheen jälkeen. Nyt eletään konkurrsiaallon odottelun aikoja. Toivottavasti edes otetaan opiksi seuraavaa mahdollista pandemiaa ajatellen.

On se kumma että osaisit hallitusta paremmin hoitaa Suomen valtion asiat, mutta yhtä pientä yritystä et saa kannattamaan.