Klamydian oireet tässä, ja jos on pelkkää kutinaa, niin silloin hiiva?
Klamydia
Itämisaika: noin 1-3 viikkoa.
Chlamydia trachomatis on yleisin seksitauteja aiheuttava bakteeri. Usein klamydia on kuitenkin täysin oireeton. Yksi sen ilmenemismuodoista on kohdunkaulan tulehdus eli servisiitti.
Naisilla oireina esiintyy poikkeavaa valkovuotoa, ylimääräistä veristä tiputteluvuotoa ja virtsakirvelyä. Miehillä puolestaan virtsaputken tulehdusta ja lisäkiveksen tulehdusta.
Klamydia on hoidettavissa antibiootilla. Se voi hoitamattomana johtaa hedelmättömyyteen.
Vai mitä sanoo av-tohtorit?
Kommentit (12)
Sanooko sana 'oireeton' mitään? Mene testeihin jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä.
Kondyloomakin voi aiheuttaa jatkuvaa kutinaa, jota virheellisesti hoidetaan hiivana.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:28"]
Sanooko sana 'oireeton' mitään? Mene testeihin jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä.
[/quote]
Olen, mutta mies sanoo olevansa puhdas. Hävettää sotitaa terv.asemalle, mitä neki miettii ku tämmönen jo yi 35v käyttäytyy noin? vaikka kuiinka on vaitiolovelvollisuus, niin ihan varmaan pikkukylällä sana leviää...
ap
Onnaika normaalia sanoa että alapää vaivaa mikä lie tulehdus tai hiiva tai vähän vaikuttaisi klamydialtakin. Jos nauravat, vaihda toiseen terveyskeskukseen ja kerro että toisessa oli näin huonoa palvelua.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:28"]
[/quote]
Olen, mutta mies sanoo olevansa puhdas. Hävettää sotitaa terv.asemalle, mitä neki miettii ku tämmönen jo yi 35v käyttäytyy noin? vaikka kuiinka on vaitiolovelvollisuus, niin ihan varmaan pikkukylällä sana leviää...
ap
[/quote]
Mua hävettää kun 35v kyselee palstalla eikä mene lääkäriin. Joten hopi hopi aamulla soitat ensimmäiseksi ja varaat ajan.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:28"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mua hävettää kun 35v kyselee palstalla eikä mene lääkäriin. Joten hopi hopi aamulla soitat ensimmäiseksi ja varaat ajan.
[/quote]
Niin muakin. ap, kiitos sulle tuesta kuitenkin
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:28"]
[/quote]
ap
[/quote]
Onko mies käynyt testeissä vai onko hän kenties meedio?
Itse soitin ja sanoin, että olen aloittamassa uutta suhdetta ja haluaisin tarkastaa ettei tauteja ole.
Kehuivat ainoastaan; että kerrankin vastuullinen ihminen
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 09:53"]
Itse soitin ja sanoin, että olen aloittamassa uutta suhdetta ja haluaisin tarkastaa ettei tauteja ole.
[/quote]
Mun mielestä olisi vastuullisuutta käydä jo silloin kun edellinen suhde on päättynyt. Tai jos on ollut yhden yön suhde jossa kortsua ei ole käytetty.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 09:53"]Itse soitin ja sanoin, että olen aloittamassa uutta suhdetta ja haluaisin tarkastaa ettei tauteja ole.
[/quote]
Tein samoin ja kylläpä sain kehuja toiminnastani. Tuloskin oli puhdas ei tauteja, ohjeeksi sain kehoituksen harrastaa runsaasti seksiä uudessa suhteessa :)
Ihme homma, että aikuinen ihminen ei osaa hoitaa ongelmiaan, vaan pitää keskustelupalstalla avata aloituksia. Klamydia on ihan pikkujuttu, johon terveyskeskuksen henkilökunta törmää tämän tästä. Ei se mikään HIV ole!
Mene lääkäriin äläkä kysele täällä