Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Himovirkkaajia paikalla?

Vierailija
22.04.2014 |

Kysymys pylväskerroksista. Kääntymiseen menee 3 ketjusilmukkaa, mutta mihin virkataan eka pylväs? Ja entä kerroksen lopussa? Miten saan reunat ns. suoriksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaa jokaisen edellisen kerroksen pylvään päälle uusi pylväs. Käännöksen ketjusilmukat ovat uuden kerroksen "eka pylväs". Laske joka kerros, että silmukoita on yhtä paljon, niin reunat pysyvät suorassa.

t.kässänmaikka

Vierailija
2/7 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö loppusilmukka virkata 3 kjs renkaaseen vai kolmanteen kjs:aan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/7 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulotut ja virkatut työt kannattaisi pingottaa, kostuttaa ja antaa kuivua ennen käyttöä. Se tasoittaa pahimmat epätasaisuudet ja reunan harotuksen. On ihan tavallista, että käsityöt hieman "harottavat", siksi ne ovatkin käsitöitä eikä koneella tehdyn näköisiä.

Itse virkkaan loppusilmukan 3. ketjusilmukkaan, näyttää paremmalta, eikä tule niin isoa reikää reunaan kun jos tekisi loppusilmukan siihen renkaaseen.

T. Yli 20 vuotta virkannut

Vierailija
5/7 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :)

Vierailija
6/7 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu täälläkin himovirkkaaja ja ajan kuluessa olen huomannut ettei siitä reunasta niin tasaista tule :) se muokkautuu sitten käytössä. Mun mielestä se 3ktj ei näytä pylväältä niinpä teen pylvään heti siihen viereen ja lopetan seuraavan kerroksen tähän pylvääseen

Vierailija
7/7 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 07:59"]

juu täälläkin himovirkkaaja ja ajan kuluessa olen huomannut ettei siitä reunasta niin tasaista tule :) se muokkautuu sitten käytössä. Mun mielestä se 3ktj ei näytä pylväältä niinpä teen pylvään heti siihen viereen ja lopetan seuraavan kerroksen tähän pylvääseen

[/quote]

Reunasilmukan voi siis virkata kummalla tavalla tahansa, joko näin tai sitten korvaamalla sen ekan pylvään ketjusimukoilla ja virkkaamalla loppusilmukan joko 3. ketjusilmukkaan tai siihen renkaaseen, jos niin haluaa, sopivin tapa riippuu ihan tekijästä ja joskus langasta ja/tai virkattavasta mallista. Teki kummin päin vain, niin kannattaa välillä tarkistaa, että silmukoiden määrä pysyy oikeana pitkin työtä. Ja tosiaan se reunan liekottaminen tasoittuu pingottamalla työn mittojen mukaan vaikka pyyhkeen tai styroksilevyn päälle tai ihan käytössäkin.

Virkkaaminen on tosi kivaa! Nytkin tekeillä ainakin kolme kesäistä virkkaustyötä ja niitä sitten vuorottelen. T. 5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi