miten voin välttää ahmimista? kaapit täynnä herkkuja ja tahdon laihduttaa 10kg
olen lirissä. tahdon laihduttaa mutta herkut vie mennessään. taistelen tässä etteen menisi kaapille hakemaan enään herkkuja/ylimääräisiä voikkareita.
miten selviätte herkkuhimoista? olen sokerikoukussa enkä pääse eroon. hirveätä puuhaa.
Kommentit (19)
Ensimmäisenä hävität herkut ja uusia et osta. Ei mitään vierasvaroja jnejne. Millainen elämäntilanne, siis asutko yksin, oletko perheellinen?
Itselleni pahinta herkkua on tavallinen maittava ruoka. Saatan ottaa monta lautasellista ja sitten ollaankin lirissä :( Pitäisi opetella syömään pieniä annoksia ja lopettaa syöminen heti, kun nälän tunne häviää.
No miksi niitä herkkuja pitää edes hamstrara kaapit täyteen?
lumehoidolla.
Eli kannat aina mukana jotain tiettyä riipusta, rannekorua tai kiveä taskussa ja uskot, että talismaani pitää sisäisen mässäilijäsi kurissa. Hiplaat esinettä aina kun painiskelet syömisen kanssa ja niin kauan että tunne menee ohi.
Toimii.
olen avoliitossa. tällä hetkellä tosin yksin kotona kun mies töissä. lähikauppoja joka nurkalla, sieltä voi hakea millon mitäkin herkkuja vaikkei kaapeissa olisi :/ herkut hallitsevat elämääni ja jos kiellän ne itseltäni (niinkuin nyt ajattelin) niin vedän vaan kaksin käsin enemmän kun ratkean :( kun otan yhden palan/pullan/keksin tmv niin menee koko paketti.
kohtuus on tuntematon sana, vieläkun yksin kotona olen nyt...
ap
Herkut pois kaapista.
Opettele säännöllinen ruokarytmi: aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, mahdollisesti iltapala.
Syö tavallinen annos ruokaa, jos jää nälkä niin varaat riittävästi kasviksia joita voi syödä mahan täyteen.
Älä unohda vedenjuonnin tärkeyttä!
Herkut pois kaapista.
Opettele säännöllinen ruokarytmi: aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, mahdollisesti iltapala.
Syö tavallinen annos ruokaa, jos jää nälkä niin varaat riittävästi kasviksia joita voi syödä mahan täyteen.
Älä unohda vedenjuonnin tärkeyttä!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:07"]
olen lirissä. tahdon laihduttaa mutta herkut vie mennessään. taistelen tässä etteen menisi kaapille hakemaan enään herkkuja/ylimääräisiä voikkareita.
miten selviätte herkkuhimoista? olen sokerikoukussa enkä pääse eroon. hirveätä puuhaa.
[/quote]
Tuo ne herkut meille. Vaimoni ei aio todellakaan laihduttaa, kerää vain lisää renkaita vyötäröllensä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:18"]
olen avoliitossa. tällä hetkellä tosin yksin kotona kun mies töissä. lähikauppoja joka nurkalla, sieltä voi hakea millon mitäkin herkkuja vaikkei kaapeissa olisi :/ herkut hallitsevat elämääni ja jos kiellän ne itseltäni (niinkuin nyt ajattelin) niin vedän vaan kaksin käsin enemmän kun ratkean :( kun otan yhden palan/pullan/keksin tmv niin menee koko paketti.
kohtuus on tuntematon sana, vieläkun yksin kotona olen nyt...
ap
[/quote]
Kurja tilanne sinulle. Mä niin olen ihmetellyt tätä, että miksi toisille noita riippuvuuksia vaan tuppaa tulemaan. Mä olin ennen kuten sinä, paitsi välillä paastosin myös ja liikuin ku hullu ja se oli kyllä niin ruoka-ajatusten täyteistä aikaa et apua. Mutta nyt oon sitten tällanen akateeminen piiloalkoholisti. Tänäänkin juonut jo kuus kaljaa enkä todellakaan ole humalassa. Ai niin ja toi syömisongelma alko kun lopetin kolmannen addiktioni: tupakoinnin. Mitä helvettiä seuraavaks? Oon jo valmis hurahtamaan siihen Jumalaan vaikka.....
rankkaahan tämä on. pitäisi itsekin varmaan sitten kehitellä joku toinen addiktio. ei ole mukavaa.
vaikeempaa tästä tekee vielä se, että pitäisi nuo liikakilot saada pois kun en viihdy kehossani. kuitenkin aina(päivittäin) se unelmakehon kuva haihtuu mielestä ja tilalle tulee paljon vahvempi ja pakollinin mielenteko herkuista.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:29"]
rankkaahan tämä on. pitäisi itsekin varmaan sitten kehitellä joku toinen addiktio. ei ole mukavaa.
vaikeempaa tästä tekee vielä se, että pitäisi nuo liikakilot saada pois kun en viihdy kehossani. kuitenkin aina(päivittäin) se unelmakehon kuva haihtuu mielestä ja tilalle tulee paljon vahvempi ja pakollinin mielenteko herkuista.
ap
[/quote]
Jos haluat yhdistää syömisen, laihtumisen ja uuden addiktion, niin bulimia. Mutta milläs siitä sitten otat eron. Ei mulle ainakaan onnea tuonut. Vaikka muut katteli vierestä et "jeesus ku vedät kaks pizzaa tosta noin vaan ja pysyt noin hoikkana!! MÄ HALUUN NOI GEENIT!" - joo ja varmaan sen sydärin kolmekymppisenä myös niinku minä?
olen oksennellut ehkä n. 6 kertaa viimeisen vuoden aikana kun on tullut hirveä ahdistus ahmimiseen. en tahdo joutua bulimia koukkuun ja pelkään että hampaani menevät huonoon kuntoon niin en tahdo oksentaa.
en tahdo ahmia. voin siitä huonosti. tahdon laihtua. ajattelin käyä vaa'alla vain kerran viikossa. ennen hypein jokapäivä. masensi jos tulos oli noussut jotai satoja grammoja.
nyt minä teen tämän. muutan elämäntapojani. ensiksi ruokailut sitten lisään liikuntaa ettei tule liikaa kerralla.
tarvitaan rautainen mieli ja pää. minä pystyn tähän koska tahdon tätä.
ap
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=59694
Erittäin kiinnostava keskustelu aiheesta.
Sitten kun sairastut ylipainon vuoksi, tajuat miten tyhmää se mässäily on. En tiedä, miten voit välttää ahmimisen. Sinulla pitää itselläsi olla motivaatio. Muut eivät voi sitä sinulle antaa.
Lue kirja "Ei makeaa mahan täydeltä"! osta kaupasta tai hae vaikka kirjastosta. Tai sitten toinen kirja "Irti makeanhimosta" tjsp.
T. Kirjastovirkailija
Kuulemma jotkut laihduttajat ja tupakoinnista eroon pyrkivät pitävät ranteessa kuminauhaa. Siitä antavat itselleen näpäytyksen, kun tekee mieli syödä/polttaa. Ilmeisesti perustuu siihen, että ennen pitkää yhdistävät kivun mielitekoonsa.
Jee en syönyt herkkuja eilen! Nyt nämä terveelliset elämäntavat pitävät oikeasti ja kohtuudella kakkuja juhlissa ymv :)
ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:02"]
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=59694
Erittäin kiinnostava keskustelu aiheesta.
[/quote]
Kannattaa lukea
Heivaa herkut mäkeen. Kaupassa käyt vain kun olet kylläinen ja pystyt ohittamaan herkkuhyllyt.