Miksi mies käyttäytyy näin?
Miksi mies suuttuu jos suunnittelen jotain omia menoja? Esim. Jos hän on iltaan asti töissä, en voi mennä ystävien kanssa ulos, vanhemmilleni yöksi tms, vaan minun pitäisi olla ikäänkuin valmiudessa iltaa varten jolloin hän pääsee töistä ja ehtisimme nähdä.
En aina jaksa odottaa koko päivää siksi että me voisimme illalla tavata. Kuuluneella viikolla oli juuri tällainen tilanne, että hän oli myöhään illalla töissä ja minulla vapaapäivä. Olimme puhuneet että ehkä voitaisi illalla nähdä jos hän töiden jälkeen jaksaa ja ehtii.
No menin sitten omia menojani ja sanoin hänelle että en jaksa olla koko iltaa yksi vain siksi, että sinä ehkä jaksat illalla nähdä (hän on aiemminkin perunut näitä ehkä-lupauksella varustettuja menoja).
Suuttui tästä todella paljon ja haukkui minut itsekkääksi ja empatiakyvyttömäksi ihmiseksi.
Itse hän kyllä suunnittelee kaikkea mahdollista minun edelle, ja se on ollut minulle ok.
Hän myös kääntää monesti vastoinkäymisiä minun syyksi. Ja jos hän on tehnyt jotain väärää suhteessamme, hänen mielestä se on ollut hänelle oikeutettua, mutta jos minä tekisin saman väärän asian, olisin ihmishirviö. Hän aina vain painottaa että minä en ole kyvykäs suhteeseen ja että hän haluaa tasavertaisen suhteen.
Kertokaa mistä tässä kuviossa on kyse, apua.
Kommentit (45)
Jätä se uuvatti keskenään ihmettelemään ja päsmäröimään. Tee se pikaisesti.
Narsisti, joka pyrkii kontrolloimaan sinua
Kyse on siitä, että jos et nyt lähde, huomaat pian, ettei sinulla ole enää muita kavereita kuin mies. Ja sen ettei suhteesta lähdetäkään enää niin vain.
Siitä että mies on pahasti persoonallisuushäiriöinen. Älä suotta yritä järkeistää hänen toimintaansa, vaan katkaise suhde nyt kun se on vielä suhteellisen helppoa.
Mies on ihan pipi. Kai sen nyt itsekin tajuat?
Kiitos vastauksista. Mutta en oikeasti enää tiedä kumpi meistä on pipi ja kumpi ei, olen niin sokaistunut tälle tilanteelle. Välillä olen alkanut epäillä olenko tosiaan itse niin itsekäs. Toivon asiallisia vastauksia, tämä on itselle tosi raskasta.
- aloittaja
Jos ei osaa varmaksi edes sanoa tulisiko illalla ja mihin aikaan ei sinullakaan ole velvollisuutta odotella. Ehkä hyvä kuitenkin kertoa suunitelmistaan etukäteen ettei mies rurhaan iltanäkemistä odottele, mikäli ei muiden suunitelmien takia onnistuisi.
Jätkähän pompottaa sinua kuin kumipalloa, pistä kampoihin, tai juokse.
Onko muilla ollut vastaavaa? Mikä tämän ihmisen ongelma on?
Minun eksäni oli samanlainen, pari kertaa seisoi jopa ulko-oven edessä estäen pääsyn ulos. Eräänä iltana olin jo niin loppu tilanteeseen että miehen mennessä illalla suihkuun nappasin tavarani ja juoksin sieltä pois enkä enää koskaan tavannut miestä.
Kyse on nyt oman elämän hallinnasta. Koostuuko sinun päiväsi puolison mielipiteen ja sanomisten odottelusta, vai onko sinulla ihan oma elämä?
No eihän tuo normaalia ole. Selvästi yrittää hallita sinua. Tuohon ei kannata lähteä mukaan vaan tehdä alusta alkaen selväksi, että suhteen edellytys on se, että kummallakin on omat tarpeensa ja oikeutensa elää omia suunnitelmiaan ilman että niistä muodostuu toiselle ongelma. Sinun kuuluu saada tehdä omia juttujasi niinkuin hänenkin. Tuollaisesta voi pidemmän päälle tulla entistä alistavampaa ja kontrolloivampaa miehesi puolelta. Kohta et saa enää tehdä mitään, mikä ei liiity häneen.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on nyt oman elämän hallinnasta. Koostuuko sinun päiväsi puolison mielipiteen ja sanomisten odottelusta, vai onko sinulla ihan oma elämä?
Tämä! Jos ei ole sitä omaa elämää, tekemistä ja sanomista, niin kannattaisi hankkia. Itselläni on sen verran voimakas tahdonlujuus, että en kyllä mieheltä sietäisi yhtään tuollaista. Sinulla on suu, sano miehellesi mitä olet mieltä.
Kauanko olette olleet yhdessä? Onko tätä jatkunut koko ajan?
Millaisella kasvatuksella naisesta tulee tuollainen lammas, kiinnostaisi vain tietää. Eihän tässä ole mitään kysyttävää, nyt laitat välit poikki heti kyseiseen mieheen. Ei ole normaalia.
No eihän tuo suhde tasavertaiselta kuulosta, jos sinun pitää kököttää kotona odottamassa mahdollisesti saapuvaa herraa ja hän saa mennä ja tulla miten haluaa ja vastoinkäymiset on sinun syytäsi. Kuulostaa melko narsissilta......
etsi joku muu!