Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies käyttäytyy näin?

Vierailija
07.12.2020 |

Miksi mies suuttuu jos suunnittelen jotain omia menoja? Esim. Jos hän on iltaan asti töissä, en voi mennä ystävien kanssa ulos, vanhemmilleni yöksi tms, vaan minun pitäisi olla ikäänkuin valmiudessa iltaa varten jolloin hän pääsee töistä ja ehtisimme nähdä.

En aina jaksa odottaa koko päivää siksi että me voisimme illalla tavata. Kuuluneella viikolla oli juuri tällainen tilanne, että hän oli myöhään illalla töissä ja minulla vapaapäivä. Olimme puhuneet että ehkä voitaisi illalla nähdä jos hän töiden jälkeen jaksaa ja ehtii.

No menin sitten omia menojani ja sanoin hänelle että en jaksa olla koko iltaa yksi vain siksi, että sinä ehkä jaksat illalla nähdä (hän on aiemminkin perunut näitä ehkä-lupauksella varustettuja menoja).
Suuttui tästä todella paljon ja haukkui minut itsekkääksi ja empatiakyvyttömäksi ihmiseksi.
Itse hän kyllä suunnittelee kaikkea mahdollista minun edelle, ja se on ollut minulle ok.

Hän myös kääntää monesti vastoinkäymisiä minun syyksi. Ja jos hän on tehnyt jotain väärää suhteessamme, hänen mielestä se on ollut hänelle oikeutettua, mutta jos minä tekisin saman väärän asian, olisin ihmishirviö. Hän aina vain painottaa että minä en ole kyvykäs suhteeseen ja että hän haluaa tasavertaisen suhteen.

Kertokaa mistä tässä kuviossa on kyse, apua.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella kasvatuksella naisesta tulee tuollainen lammas, kiinnostaisi vain tietää. Eihän tässä ole mitään kysyttävää, nyt laitat välit poikki heti kyseiseen mieheen. Ei ole normaalia.

Luultavasti tapahtumapaikka porvoossa, joten kovin vakavasti en asiaan suhtautuisi. Kyllä, narsisteja on oikeasti olemassa. Oletan uhrien harvemmin kysyvän nettipalstoilla saako heitä pomputtaa kuin koripalloa.

Vierailija
22/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella kasvatuksella naisesta tulee tuollainen lammas, kiinnostaisi vain tietää. Eihän tässä ole mitään kysyttävää, nyt laitat välit poikki heti kyseiseen mieheen. Ei ole normaalia.

Sellaisella "ole hiljaa ja niele kaikki paska kiltisti, koska olet tyttö ja tyttöjen kuuluu miellyttää ja olla huomaavaisia ja ajatella aina muita ensisijaisesti" -kasvatuksella höystettynä "pojat on poikia" -ajatusmallin sisäistämisellä.

Pahinta on, jos nainen ei ole kasvaessaan saanut näyttää negatiivisia tunteita tai omia tarpeitaan, koska tähän on reagoitu pohjattoman vihamielisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa kovin itsekkäältä ja aika keskenkasvuiselta. En suostuisi tommoiseen menoon vaan joko a) tekisin selväksi että tämmöinen peli ei vetele ja jatkossa teet mitä haluat ilman urputuksia, tai b) lähdet vetämään tuosta "suhteesta"

Vierailija
24/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen, kontrolloiva.

Vierailija
25/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja vähän äkkiä. Tuo ei tule kuin pahenemaan

Vierailija
26/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohdannut demonin. Osa meistä on enemmän varjoa kuin valoa, kuvailit tällaisen ihmisen irvikuvan juuri. Juokse.

Vierailija
27/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun narsisti nimittelee sinua joksikin, hän kertoo itsestään. Eli nämä kannattaa ottaa tunnustuksina, eivät liity sinuun mitenkään. Projisointia.

Vierailija
28/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään en ole se sinun mainitsemasi lammas, koska tein juuri niin kuin itse halusin eli menin menojani enkä odottanut miestä vaikka hän niin halusi. Siitähän hän nimenomaan suuttuikin. Kysymykseni oli että miksi hän käyttäytyy näin, ei että mitä minun pitäisi tehdä. Luetun ymmärtäminen taas huipussaan.

Vierailija
29/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistila, sadistilla ja myös juopolla on aina ns. mahdollistaja, joku joka antaa kohdella itseään huonosti.

Jos et ole masokisti ja nauti miehesi prseilystä niin jätä se sika (kuten eräs palstalainen tuppaa sanomaan)

Vierailija
30/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään en ole se sinun mainitsemasi lammas, koska tein juuri niin kuin itse halusin eli menin menojani enkä odottanut miestä vaikka hän niin halusi. Siitähän hän nimenomaan suuttuikin. Kysymykseni oli että miksi hän käyttäytyy näin, ei että mitä minun pitäisi tehdä. Luetun ymmärtäminen taas huipussaan.

Lakata olemasta lammas ja jättää tuollainen mieslapsi

Vierailija
31/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi AP:

Miksi mies käyttäytyy näin?

Koska hän on mlkk, narsisti, kontrolloiva, jne.

Prognoosi (ennuste)

Hän ei tule muuttamaan käytöstään, päinvastoin, pahemmaksi menee.

Ehdotus sinulle AP:

Poistu suhteesta mahdollisimman pian.

Vierailija
32/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella "ole hiljaa ja niele kaikki paska kiltisti, koska olet tyttö ja tyttöjen kuuluu miellyttää ja olla huomaavaisia ja ajatella aina muita ensisijaisesti" -kasvatuksella höystettynä "pojat on poikia" -ajatusmallin sisäistämisellä.

Pahinta on, jos nainen ei ole kasvaessaan saanut näyttää negatiivisia tunteita tai omia tarpeitaan, koska tähän on reagoitu pohjattoman vihamielisesti.

Jep. Minut kasvatettiin näin. Alan tässä 40-vuotiaana vasta olla ns. normaali ja ymmärtää miten normaalit ihmiset käyttäytyvät, mikä on tervettä ja mikä ei. On ollut kammottavaa tajuta, että koko lapsuus ja nuoruus on ollut sairasta ja kaukana normaalista. Mutta mistä minä tiesin sitä? Ei minulla ollut muita esimerkkejä kuin koti, isä kun eristi meidät kirjaimellisesti metsään asumaan ja suvun kanssa ei saanut olla tekemisissä.

Edelleen minulla on vaikeuksia mm. ilmaista negatiivisia tunteita (viha, suru, pettymys, pelko, turvattomuus, tarve sille tai tälle ihan normaalille asialle) ulospäin muille, koska siitä rangaistiin 25 vuotta.

Vierailija
33/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun mielestä mustasukkaiselta.

Vierailija
34/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää tuollainen mies. Käyttää sinua omiin tarpeisiinsa, eikä välitä sinusta ollenkaan. Olet hänelle käytöksen perusteella yhtä tärkeä kuin kodinkone, aina saatavilla kun tarvitaan. Mutta jättäminen ei ole niin helppoa kuin sen sanominen. Mieti asiaa vaikka siltä kantilta, että kumpi on sinun elämässäsi tärkeämpi, sinä itse vai tuo erittäin huonosti käyttäytyvä mies? Kumpi teistä on sinun elämäsi tärkein henkilö?

Ja jos tästä ajattelumallista ei ole apua, niin ajattele itsestäsi kuten parhaasta ystävästä. Eli minkä neuvon antaisit parhaalle ystävällesi (tai ihmiselle, joka on elämäsi rakkain ja tärkein), kun kuulisit, että joku pahoinpitelisi häntä henkisesti kuten sinua nyt pahoinpidellään? Neuvoisitko sietämään vai laittamaan välit poikki.

Sinä olet elämäsi tärkein ja rakkain ihminen, älä anna kenenkään kohdella sinua huonosti. Näytä sille mulk vistille keski sormea ja käske häntä jättämään sinut rauhaan.

Elämä on siitä hienoa, koska se opettaa. Joskus oppi tulee tuskan ja kärsimyksen kautta. Ja mielestäni elämä opettaa sinulle nyt sen, että itsensä kunnioittaminen ja rakastaminen on ensiarvoisen tärkeä asia. Tsemppiä!

Vierailija
35/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA!

Vierailija
36/45 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyllinen

Vierailija
37/45 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa kontrolloida sinua.

Vierailija
38/45 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa itsekkäältä, kontrollifriikiltä narsistilta. 

Mä olin kans tuollaisessa suhteessa ja vasta jälkeenpäin on tajunnut, kuinka lujaa se kontrollointi on ollut (sekin lisääntyi vähän kerrallaan). Just koko ajan piti olla "valmiudessa" ja omat menot suunnitella niin, ettei häiritse mahdollisia yhteisiä menoja. Lopulta kyllä kuulosti, että sekin oli ongelma, koska mies mustasukkaisuuksissaan piti sitäkin epäilyttävänä, että sopii omia menoja juuri silloin kun hän on esim. töissä tai reissussa. Joka kerta kun mulla oli omia menoja joista kehtasin olla yhtään innoissani, oli odotettavissa riitaa kotona. Kerran jouduin ajaa yöllä keikan jälkeen 100km kotiin, vaikka mahdollisuus olisi ollut yöpyä siskon luona. Toisen kerran mies suuttui, kun olin omien vanhempien ja siskon kanssa päiväreissussa, enkä kotimatkalla vastannut puhelimeen (parin tunnin matka, ajoin enkä kuullut puhelinta - miehen johtopäätös oli, että leikin eläväni jotain sinkkuelämää).

Tiedän että susta varmaan tuntuu, että sussa itsessäkin on vikaa ja että suhde on ihan ok, mut kuulostaa aika paskalta. Omalla kohdalla ero oli paras juttu moneen vuoteen, suosittelen sinuakin juoksemaan ja kovaa.

Vierailija
39/45 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Mutta en oikeasti enää tiedä kumpi meistä on pipi ja kumpi ei, olen niin sokaistunut tälle tilanteelle. Välillä olen alkanut epäillä olenko tosiaan itse niin itsekäs. Toivon asiallisia vastauksia, tämä on itselle tosi raskasta.

- aloittaja

Juuri tuolla tavalla narsistiset kotityrannit toimivat, he saavat naisen uskomaan, että tämä on siinä se itsekäs, hullu jne. Mies on jo onnistunut manipuloimaan sinua, mutta hyvä juttu on se, että vielä osaat jollain lailla kyseenalaistaa. Lopeta suhde kun vielä siihen pystyt.

Vierailija
40/45 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä