Olen alipainoinen, mutta mieheni mielestä minun tulisi laihduttaa :(
Olen 164 cm pitkä ja painan 52kg (saattaa olla noussutkin ehkä kilon tai pari)
Ongelmani on se, että kaikki tuntuu kerääntyvän mahaan ja takamukseen/reisiin.
Muualta olen sitten niin ruipelo, että kylkiluut näkyy ja kädet ja ranteet ovat kuin luurangolla. Sormeni ovat niin laihat että itseänikin ällöttää. :(
Mies jaksaa kuitenkin huomautella, että pitäisi liikkua enemmän ja syödä vähemmän (Syön siis nyt jo ihan minipieniä annoksia, en vain yksinkertaisesti kykene syömään kovin paljon.)
Hänen ei kykene ymmärtämään, miksi kaikki toi ylimääräinen ei lähde pois noista "kriittisistä paikoista", sanoo vaan etten liiku tarpeeksi.
Ongelmana on vain se, että vaikka liikkuisinkin, pappu, maha ja reidet on ja pysyy, laihdun sitten lisää muualta jos paino tippuu.
En voi itsekään oikein käsittää, miksi mulla on tuollainen kamala pömppis. :( En tiedä mistä se on tullut, kun en tosissaan pysty syömään paljoa. (Esimerkiksi kokonaisesta pizzasta jaksan syödä juuri ja juuri kaksi palaa, olen myös ihan täynnä leivänkin jälkeen. )
Kommentit (41)
Tuo sinun painosi kuulostaa ihan normaalilta. Joillain naisilla, aika monillakin, on luonnostaan pömppömaha tai vaikuttaa siltä, jos selkäranka on tietyllä tavalla "mutkalla"... Kai olet tietoinen eri vartalotyypeistä? Eri ihmisillä eri painopisteet.
joo 52kg ja ehkä pari(kymmentä) kiloa siihen lisää ole alipaino
Onko sulla usein jano ja väsähdät ruuan jälkeen? Heräätkö muutenkin väsyneenä? Ekaks vedät miestä ruoskalla kasseille ja heität sen kamat parvekkeelta. Sen jälkeen menet lääkäriin. Jos miehes arvostelee tollain, hän ei ole tyytyväinen sinun vartaloon. Sellaisen kanssako haluat olla?
Monilla laihoillakin naisilla on pieni pömppis ja se johtuu siitä että olemme NAISIA eikä mitään pikkupoikia.
On se kumma kun yhtään ei saa olla kurvia missään vaan pitää olla kova suora tikku jossa on kaksi palloa tisseinä ja megaperse joka näyttää kuuluvan johonkin muuhun kroppaan.
Mitä ihmeen ylilaudan pentuja tänne on taas eksynyt?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:37"]
Mitä ihmeen ylilaudan pentuja tänne on taas eksynyt?
[/quote]
uliuli
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:35"]
Monilla laihoillakin naisilla on pieni pömppis ja se johtuu siitä että olemme NAISIA eikä mitään pikkupoikia.
On se kumma kun yhtään ei saa olla kurvia missään vaan pitää olla kova suora tikku jossa on kaksi palloa tisseinä ja megaperse joka näyttää kuuluvan johonkin muuhun kroppaan.
[/quote]
Päivän paras :D
Ole nainen
sinun kuuluu olla läski
selvästi on vielä liikapainoa keskittyneenä niskaan, tuommoiset kahdeksankymmentä kiloa suunnilleen. Ne kun laihdutat kunnon pikadieetillä ovesta ulos, hyvä tuli.
Sairaita kommentteja. Jätä mies ja älä laihduta, olet hyvä tuollaisena!
Johtuu vartalotyypistäsi. Sinulla nyt vaan se vähäinenkin rasva kerääntyy siihen vatsan seudulle. Et voi sille mitään. Olen itse sinua pidempi, 172-senttinen ja paino on tuo sama 52 kiloa. Olen päärynämuotoinen, jalkani ovat ällöttävät rasvakasat ja jenkkakahvoissakin on löllöä. Sen sijaan selkäni ja yläkroppani on muuten todella luiset. Kaikki rasva kerääntyy juuri jalkoihin, jenkkakahvoilla ja vähän myös alavatsaan. Jos jaksaisi enemmän urheilla, niin ehkä saisi tuota alakroppaa vähän kiinteytymään, mutta tosi asia on, että alakroppani tulee aina olemaan yläkroppaani isompi. Turha sitä on murehtia. Mutta hei, olisit onnellinen hoikista jaloistasi! Minulla ei ole koskaan ollut laihoja jalkoja sitten lapsuuden. Inhottaa, kun ei voi pitää esimerkiksi farkkushortseja, koska istuessa kaikki läskit plösähtää inhottavasti näkyville.
Minulle tuli ensimmäisenä mieleen, että alipaino ja pömppömaha voisi tarkoittaa liiaan vähäistä syömistä. Kehitysmaiden nälkiintyneillä lapsillahan vatsat turpoavat juuri liian vähäisen ruokamäärän takia. Kerran päivässä ruoan närppiminen voisi siis periaatteessa olla syynä pömppömahaan - pitäisi syödä enemmän.
Lääkärillä käyminen varmaan olisi ihan paikallaan myös.
Ei se vartalonmalli ole mikään vapauttava selitys. Vaikka et ole painoindeksin mukaan ylipainoinen, on kehonkoostumuksesi varmaan ihan väärä, jos et liiku ja syöt miten sattuu. Sama homma esim. numero 33. Puhun nyt kokemuksesta, itse entinen "laihaläski" eli juurikin alipainon rajoilla keikkuva mutta silti esim. reisistä todella löllö. Nyt elämäntapaan kuuluu terveellinen syöminen ja sali 3x viikossa, juoksu 4x viikossa, paino on noussut mutta olen todella paljon kiinteämpi ja paremman näköinen kuin "laihempana"
Sinuna pudottaisin painoa yhden aikuisen miehen verran.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:58"]
Ei se vartalonmalli ole mikään vapauttava selitys. Vaikka et ole painoindeksin mukaan ylipainoinen, on kehonkoostumuksesi varmaan ihan väärä, jos et liiku ja syöt miten sattuu. Sama homma esim. numero 33. Puhun nyt kokemuksesta, itse entinen "laihaläski" eli juurikin alipainon rajoilla keikkuva mutta silti esim. reisistä todella löllö. Nyt elämäntapaan kuuluu terveellinen syöminen ja sali 3x viikossa, juoksu 4x viikossa, paino on noussut mutta olen todella paljon kiinteämpi ja paremman näköinen kuin "laihempana"
[/quote]
Täsmälleen. Itse olen juuri tuo kuvailemasi laihaläski. Harrastan kyllä liikuntaa, mutta myönnän etten tarpeeksi. Lisäksi tuppaan välillä herkuttelemaan. Osittain 25 kilon laihdutuksen takia kroppani on jäänyt tällaiseksi laihaksi läskiksi. Laiha olen toki, mutta sitä rasvaa on kehossa vaan liikaa, koska laihdutin nimenomaan vähentämällä syömistä enkä niinkään lisäämällä liikuntaa.
- 33
noilla mitoilla painoindeksisi on 19,3 (ehkä enemmänkin, mikäli kiloja tullut lisää niin kuin vihjailit) se on siis täysin normaalipaino. Jos oletkin vaikka 54kg, jos niitä on tullut lisää, painoindeksisi on 20,1! Eli et todellakaan ole alipainoinen. Etkö viitsi edes tarkastaa asiaa ennenkuin tulet tänne väittämään jotain olematonta alipainoa?
En sano todellakaan että tuon painoisen tulisi laihtua, ärsytti vain tuo "alipainoisuus"...
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:58"]
[/quote]
Ihan hyviä neuvoja, ei siinä mitään, mutta mikä helvetin "vapauttava selitys"?
Suurin osa ihmisistä ei näytä miltään fitness-malleilta tai edes kovin kiinteiltä vaikka söisivät terveellisesti ja liikkuisivat sopivasti. Ja huom: "terveellinen syöminen ja liikunta" ei ole synonyymi sille, että laskee kaloreita ja käy monta kertaa viikossa salilla. Ilman niitäkin voi olla erittäin terve ja virkeä.
Mikä pakkomielle on nykyään tähdätä täydellisyyteen? Ei riitä, että on hyvä olo, normaali paino ja ulkonäöltä ihan mukiinmenevä, vaan kaikilla pitäisi olla kehonkoostumus prikulleen oppikirjan mukaan - ja jos ei ole, asia pitäisi jotenkin perustella, jopa tuntemattomille. Kaikki muu on selittelyä ja tekosyitä. WTF?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:13"]
Monta kertaa päivässä syöt? Monta ateriaa pieninä määrinä ei kyllä tee mitään muuta kuin lihota ihmisen muodottomaksi palloksi.
[/quote]
Nimenomaan pienet ateriat EIVÄT lihota, vaikka söisi usein.
En nyt sanoisi ketään noilla mitoilla "muodottomaksi palloksi". Omituisia anorektikkoja tässä keskustelussa, mutta oikeasti: kannattaa tarkistaa ruokavalio, onko jotain sellaista joka turvottaa mahaa.
Järkyttäviä kommentteja. Mitä sitten jos ap ei ole painoindeksin mukaan vielä alipainoinen, normaalipainoinen hoikasta päästä joka tapauksessa. Ettekö keskity itse ongelmaan, eli siihen että tuo mies on täys paska! hoikan/normaalipainoisen painosta huomauttelu on typerää, tuskinpa mies itsekään on mikään veistoksellinen ilmestys! Sitten ihmetellään miksi naisilla on paineita ulkonäöstä, nuoret sairastuu syömishäiriöihin ym. kun täälläkin aikuiset naiset käskee laihduttaa pikkuisen pömpöttävän mahan takia! Joo ehkä ap:n kannattaa selvittää ettei ole kyseessä allergia, esim. keliakia joka turvottaisi mahaa mutta se nyt ei tähän liity varsinaisesti.
Ap, mies on itsekäs ja ilkeä, mieti haluatko oikeasti jakaa elämäsi tuollaisen ihmisen kanssa? jos hän rakastaa sinua niin luulisi ettei painollasi olisi hänelle edes suurta merkitystä eikä varsinkaan siitä huomauttelisi tuohon tyyliin
Täällä kanssa yksi, jonka mies huomauttelee syömisestä ja haluaisi, että pudotan painoa tän järkyttävän ihramahan takia. Bmi:n mukaan lievä alipaino (18,31). Minkäs teet, mies näkee minut lihavana eikä se tästä muuksi muutu. Tarkkailkoon sitten suupalojani ja huomautelkoon, näillä mennään.
trololol