Miksi kaupassa pakasteet laitetaan pieneen
Muovipussiin? Tuntuu aika hölmöltä, pilaako kondenssivesi patongin kuoren rapsakkuuden vai mikä järki?
Toinen on, että miksi jugurttipurkit kanssa? Joo voi hajota kassiin mutta kun käyttää mad pakkaus skillsejä niin ei hajoa koskaan.
EU kieltää kohta muovipussien käytön niin mihinkäs sit pakasteet laitetaan?
Kommentit (15)
Miksi se pussi on kassakielessä nimenomaan "pieni"? Ei kai kukaan paria jätskiä jätesäkkiin sulloisi. Jos harrastaisin ilkeilyä, voisin joskus vastata että "ei kiitos, laita mieluummin keskikokoiseen".
Ei ole tuo se syy miksi pakasteet halutaan laittaa pusseihin sillä laittavat niihin vaikka ei olisi kuin yksi pakastetuote.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:44"]
Ei ole tuo se syy miksi pakasteet halutaan laittaa pusseihin sillä laittavat niihin vaikka ei olisi kuin yksi pakastetuote.
[/quote]
Itse en taas juuri ole törmännyt tähän yksittäispakkaukseen. Kassakohtainen asia, tapa?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:44"]
[/quote]
Itse en taas juuri ole törmännyt tähän yksittäispakkaukseen. Kassakohtainen asia, tapa?
[/quote]
Kyllä ne meilläpäin aina kysyy: "laitetaanko pakasteet pieneen pussiin" vaikka olisi vain yksi pakastetuote. Minä sanon aina ei pussittamiselle, ihan turhaa roskaa ne pussit. Mulla on kaupasta kotiin matkaa 100 metriä joten ei ne siinä ehdi sulaa ilman pussejakaan.
Se pakastin voi sulaessaan pehmeyttää paperiset tai pahviset muut tuotteet. Yhden pakasteen laittaminen pussiin ei auta pakastetta pysymään kylmän, mutta jos niitä on useirta, se auttaa jonkin verran. Paras on tiietty ottaa oma pakastepussi ja coolerit matkaan kauppaan, samoin kunnon kestävät kauppakassit.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:53"]
Se pakastin voi sulaessaan pehmeyttää paperiset tai pahviset muut tuotteet. Yhden pakasteen laittaminen pussiin ei auta pakastetta pysymään kylmän, mutta jos niitä on useirta, se auttaa jonkin verran. Paras on tiietty ottaa oma pakastepussi ja coolerit matkaan kauppaan, samoin kunnon kestävät kauppakassit.
[/quote]
Nii siis se kondenssi vesi mitä tulee pakasteen pinnalle niin sitten kastelee jauhopaketin? Joo-o, kyllä on turhaa, on niin vähästä.
Meidän kaupungissa ei kysellä pakasteista, joskus muistan että joku myyjä laittoi kysymättä, suurin osa kysyy laitetaanko jugurtit ja viilit, viilit meneekin tosi herkästi rikki. Minä sanon aina ei, paitsi jos mulla ei mahdu isoon kassiin ne viilit millään, sitten otan mielummin sen pienen kassin, kuin toisen ison johon tulisi vain vähän tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:06"]
[/quote]
Nii siis se kondenssi vesi mitä tulee pakasteen pinnalle niin sitten kastelee jauhopaketin? Joo-o, kyllä on turhaa, on niin vähästä.
[/quote]
Ei tämä minullekaan ole ogelma, mutta joku insinööri tämän radiossa selitti, kun juuri tästä aiheesta oli puhe. EU kun kieltää nämä. Jossain kaupoissa kassoja on ohjeistettu kysymään pussin tarpeellisuudesta, koska monet asiakkaat kuulemma loukkaantuvat, ellei pussia laiteta.Tämän sanoi jonkun kaupopaliikkeen tiedottaja.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:06"]
[/quote]
[/quote]
Ei tämä minullekaan ole ogelma, mutta joku insinööri tämän radiossa selitti, kun juuri tästä aiheesta oli puhe. EU kun kieltää nämä. Jossain kaupoissa kassoja on ohjeistettu kysymään pussin tarpeellisuudesta, koska monet asiakkaat kuulemma loukkaantuvat, ellei pussia laiteta.Tämän sanoi jonkun kaupopaliikkeen tiedottaja.
Nro 10:lle. Sopiiko sulle, että se on asiakkaan ja kassan välinen asia. On ihanaa asioida ammattinsa osaavan kassahenkilön kanssa. Olen kiitollinen/ja kiitän kun pakasteilleni tarjotaan "pikkupussia". Mikäli tiedän etukäteen ostavani pakasteita, varaan mukaan vettä pitävän kassin esim. roskaps. sopii hyvin tai isompi pakasteps. Omaan erilliseen pussiin laitan myös valuvan sateenvarjoni, kaupassa asioinnin ajaksi, kätevä myös bussimatkalla, silloin varjon voi työntää reppuun tai kassiin matkan ajaksi. Ihanaa kun sinulla on 100 m kauppamatka :) Itselläni on n. 1km suuntaansa. Autottomina se tietysti tehdään joko kävellen tai kesällä pyörällä.
Minulta ei ikinä ole kysytty viileistä, vaikka niiden laittamisen pussiin tosiaan ymmärrän, koska sotkua on joskus tullut aika ikävästi. Pakasteita en koskaan ole ottanut pussiin eikä siitä koskaan ole koitunut mitään haittaa.
Se kaupan pieni läpinäkyvä pussi on muuten hyvän kokoinen vessan roskapussi! Ainakin meillä, kun on vähä pienempi pussi.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 17:54"]
Se kaupan pieni läpinäkyvä pussi on muuten hyvän kokoinen vessan roskapussi! Ainakin meillä, kun on vähä pienempi pussi.
[/quote]
Minä käytän niitä biojätepusseina, kun meillä päin ei saa biohajoavia käyttää. Biohajoavat tukkivat etanolitehtaan laitteet toisin kuin tavallinen muovipussi.
Varmaan pakasteet siksi koska
1. Ovat kaikki samassa nipussa mikä taas helpottaa pakasteisen jatkokäsittelyä
2. Pysyvät paremmin jäässä kotimatkan ajan kun ne tosiaan on kaikki samassa nipussa.
ja jogurtit/viilit ym ym siksi koska
1. Ovat kaikki samassa nipussa mikä taas helpottaa purkkien jatkokäsittelyä
2. Pienempi sotkun riski.
Luulisin. Mutta jos itse kukin ei halua sitä pussia niin kai siinä kassalla hän voi aukaista naaman ja luikauttaa sieltä taikasanat: "En tällä kertaa tarvitse pientä pussia, kiitos/Ei tarvitse laittaa pieneen pussiin, kiitos".