Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Supistukset ok?

29.07.2006 |

Odotan toista lasta nyt 23. viikolla. Kohta pari viikkoa on ollut supistuksia päivittäin muutamia kertoja. Tuntuvat lähinnä epämiellyttäviltä, ei kivuliailta.

Olettaisin että on asiaankuuluvaa, onko muita mielipiteitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtu harjoittelee tulevaa synnytystä varten.

Vierailija
2/7 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjesääntö kai on että alle 10/vrk:ssa saa tulla. Kuuluu ihan normaalisti raskausaikaan, kohtu siellä harjoittelee tulevaa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatkin omituisen säännöllisiä??

Jo kaksi iltaa peräkkäin on supistellut 10 min välein parisen tuntia... pitääkö huolestua?

Viikko 21 menossa.

Vierailija
4/7 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksia ei saisi tulla sarjoissa. Muita merkkejä, joista kannattaa huolestua, on supistusten sattuminen, se, että niitä tulee myös levossa tai jos supistus jämähtää päälle. Lepo yleensä auttaa. Ja vastoin yleistä luuloa, istumatyö ei välttämättä ole kevyttä työtä raskaana olevalle. Pitää muistaa jaloitella usein, venytellä ja nostaa vaikka jalat toiselle tuolille välillä.

Yleensä kysymys on vaarattomista harjoitussupistuksista, mutta valitettavasti aina ei voi etukäteen tietää, milloin supistukset saavat jotain aikaan. Mulla oli kivuliaita supistuksia vasta vesien menon jälkeen, tyttö syntyi rv 35+3.

Vierailija
5/7 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, en nyt suorastaan huuda kivusta kun ne krampit tulevat, mutta todella epämiellyttävältä se tuntuu varsinkin kävellessä. supistuksia tulee myös makuulla sekä aamulla että illalla. en ole vielä laskenut määrää, mutta kyllä niitä tulee päivän mittaan enemmän kuin 5.

hyvä jos se on vaaratonta, mutta mietin vaan miten taas tauon jälkeen alkavissa töissä hanskaan krampit, kun olen koko päivän kouluttajan roolissa luokan edessä, eikä lepäämään pääse ennen kuin päivän päätteeksi kotona....

Vierailija
6/7 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa kivuliaita supistuksia päivittäin rv 20 lähtien. Ja kun liikun työkseni, olin siis puolet raskaudesta sairaslomalla ja hyvä niin. Lääkärissä kävin n.2vkon välein, jolloin katsottiin, että paikat on kiinni ja kohdun kaula paikallaan, välillä ultrattiin. Supistuksia tuli rasituksessa ja levossa, sarjoissa ja yksitellen, mutta ironista kyllä, ne loppuivat kuin seinään n.3vkoa ennen LA:a, jonka jälkeen lenkkeilin, maalasin kattoa, pesin ikkunoita jne eikä supistuksen supistusta. Lopulta jouduttiin käynnistämään, kun lapsivettä alkoi tihkumaan.

Mulla siis noi aikaiset supistukset olivat vaarattomia, mutta mielenrauhan sain aina vasta lääkärissä eli suosittelen.

Leppoisaa odotusta!

e75

Vierailija
7/7 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset on kivuttomia (nyt 22+ rv), mutta päivittäisiä, ja tulevat aina ripeämmästä kävelystä tai vastaavasta liikunnasta (kukkien kastelua, kauppakassin kantamista jne). Kohta alkava työrupeama mietityttää. Sijaista on tietysti " mahdoton" saada, mutta aion ottaa sairaslomaa, jos supistukset tihenee (ja lääkäri on sitä mieltä).

Priorisointi ennen kaikkea. Ei kiinnosta olla sairaalassa ylimääräisiä viikkoja, kun esikoinen on kotona.