Mies kieltää "kaiken"
Kysy lapset lupaa mihin vaan, vastaus on ei. Tai ainakin musta tuntuu siltä.
En ole asiaan sen enempää puuttunut. Mielestäni en voi isää "jyrätä".
Mutta kun yhä useammin mies jyrää mut!
Esimerkiksi eilen.
Annoin luvan nättinä päivänä mennä syömään ulos. Mies jyrähti ein siinä vaiheessa, kun lapset olivat piknikkiään touhuamassa. Ulkokalusteissa on kuulemma linnunkakkaa. Ei voi mennä ulos syömään. Ja syötiin sisällä.
Lapset halus viedä barbie-nukkeja pihalle. Itse perustelivat, että ilma on tosi kuiva, eivät vie niitä hiekkalaatikolle ja muistavat sitten tuoda ne takaisin. Ok. Annoin luvan. Mies sit jyrähti taas siinä vaiheessa, kun lapset oli jo puoliksi ulkona, että ne barbiet voi sit heittää suoraan sinne hiekkalelujen joukkoon, jos ne ulos viedään. Ei saa viedä. Hetken pyörivät tuossa ympyrää ja sit menivät lelujen kanssa kumminkin. Leikkivät terassilla niillä.
Ärsyttää. Mutta kumman uskottavuus tässä sit lopulta menee? Ja pitäskö mun ärähtää ukolle, joka noin periaatteesta tuntuu olevan kaikkea vastaan. Ihan sama kuinka pieni asia on.
Kommentit (4)
Puhu miehen kanssa kaksin, älä lasten kuulle. Minustakin tuo kuullostaa kovin pikkumaiselta, tuolit olisi voinut pyyhkiä linnunkakasta tai syödä vaikka viltin päällä terassilla. Kyllä lasten pitäisi saada nauttia lämpimästä säästä ja mukavasta tekemisestä. Ehkä miehesi ei itse edes huomaa omaa kieltämistään?
Eihän tuossa oo mitään järkeä. Samoilla linjoilla pitää olla. Juttele miehesi kanssa. Jos toinen lupaa ja toinen kieltää meillä ainakin pidetään aina sama linja. Jos on likaista penkeillä ja toinen jo luvannut niin siivotaan.
Eihän tuossa oo mitään järkeä. Samoilla linjoilla pitää olla. Juttele miehesi kanssa. Jos toinen lupaa ja toinen kieltää meillä ainakin pidetään aina sama linja. Jos on likaista penkeillä ja toinen jo luvannut niin siivotaan.
Juttelisin miehen kanssa ihan kahden teidän kasvatusstrategiastanne. Mielestäni sinulla on ihan hyvä perusajatus, että toista vanhempaa ei saa "jyrätä" ja teidän tulisikin nyt selvittää keskenänne, kuinka estätte miestä jyräämästä sinun lupiesi ylitse.