Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksin hinta

Vierailija
22.04.2014 |

Onko kellään lähiajalta kokemusta paljonko maksaa taksi Helsingin rautatieasemalta Siljan termanaaliin (Eteläsatama)? Katsoin netistä, että meidän porukalta raitiovaunuliput maksaisivat reilun 6 euroa/suunta. Kannattaisikohan ottaa suosiolla taksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, kuinka iso se teidän porukka on. Että meneekö kakkostaksalla vai kolmosella vai peräti nelosella. 

Lähtö arkisin 6-20 ja lauantaisin 6-16 5,90 e, muina aikoina ja pyhisin 9,00 e. 

Neljä henkeä esim. 1,83 e/km ja jos matkan pituus se 4 kilometriä (mitä googlemaps antoin maksimissaan matkan pituudeksi), niin 5,90 + 1,83*4 = 13,22

Pitää myös ottaa huomioon odotustaksa (pysähdyksissä valoissa n. 43 e/tunti ja alle 30 km/h ajattaessa), joka jonkin verran luonnollisesti lisää hintaa (jos tosi paljon ruuhkaa, niin siinähän sitten naksuttaa, mutta ei kai tuommoinen matka ainakaan 5 euroa enempää voi lisätä hintaa).

Jos liikutte korkeamman lähtötaksan aikaan, niin sitten ihan alin hinta on noin 16 euroa. Eli jos neljäkin henkeä kulkee, niin kyllä taksi tulee halvemmaksi, sillä 6 e*4 = 24 euroa. Ainoa, mikä voi lisätä rajusti hintaa on se odotustaksa tuommoisella matkalla. Itse ottaisin taksin.

Vierailija
2/3 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja jos teillä on alle 12 vee lapsia, niin 2 lasta vastaa yhtä aikuista, esim. jos on vaikka 2 aikuista ja 4 lasta (alle 12 vee), niin kuski voi laittaa maksimissaan  2 taksan päälle.

Taksat siis 1-2 henkeä (T1 = 1,52 e /km), 3-4 henkeä (T2 = 1,83 e /km), 5-6 henkeä (T3 = 1,98 e /km), 7-8 henkeä (T4 = 2,13 e /km). 

http://www.taksihelsinki.fi/fi/content/taksihinnat

tuolta löytyy lisää tietoa hinnoista ja lisämaksuista (mistä kuski voi ottaa lisämaksua). Itse en ota esim. lemmikeistä, enkä suksista, golfbägeistä yms. jos pitää esim. juopunut avustaa kerrostalossa asuntoon sisälle asti, niin siitä oon ottanut sen pari euroa lisää. Aika kohtuullisesti mennään.

Jos haluatte sopia etukäteen jonkin sopimushinnan kuskin kanssa, niin sopikaa ennen taksiin astumista. Kaikki eivät halua tehdä sopimushintoja (yleensä aika sama kuin mittarilla ajettaessa, joskus voi jäädä häviöllekin, jos ei itse paljon taksia käytä + uudet kuljettajat eivät aina osaa arvioida oikein.) Itse teen monasti niin, että pysäytän mittarin johonkin tasasummaan vähän ennen perille saapumista. Riippuu niin asiakkaasta. Mukavat tyypit saa mukavan kohtelun ja ikävät kaikenmaaliman ruinaajat saa sitten yhtä mukavan, mutta mittari alusta loppuun asti raksuttavan taksimaksun. Asenne on tärkein. Joskus on semmoisia päiviä, että ei ole varaa mitään alennuksia antaa. Tärkeintä varmasti on se, että pääsee turvallisesti kulkemaan sitä matkaa, eikä siitä pyydetä järjettömiä summia hatusta vetämällä, vaan kaikki perustuu yhteisiin sovittuihin hintoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos perusteellisista vastauksista. Täytyypä katsoa sitten fiiliksen mukaan kummalla mennään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi