Tekee mieli täytettyjä paprikoita. Parhaat täytteet?
Äiti teki hyviä, mutta en tiedä reseptiä. Riisiä ja jauhelihaa ainakin, mutta ei ollut kuiva vaan "kermainen."
Ja kypsennättekö te niitä paprikoita etukäteen vai raakana vaan uuniin?
Kommentit (30)
Mulla oli semmoinen unkarilainen resepti, jossa täytetyt paprikat ladottiin korkealaitaiseen vuokaan ja päälle lutrattiin tomaattikeittoa kastikkeeksi. Täyte oli ihan tää jauheliha-sipuli-riisi -seos. Oli herkullista.
Ihana ap! Nyt tiedän, mitä teen ruuaksi huomenna!
Mautonta riisiä on turha laittaa, pelkkää tyhjää hiilaria.
Itse laitan yleensä sikanautajauhelihaa ja hienoksi silputtuja kasviksia sen mukaan, mitä kaapista löytyy eli esimerkiksi sieniä, sipulia, purjoa, lehtikaalia, kesäkurpitsaa. Lisäksi jotain juustoa ja/tai maitotuotteita taas sen mukaan mitä on, esimerkiksi tuorejuusto, sulatejuusto, cheddar, kerma, kermaviili, creme fraiche tms. Ruskistan ja hauduttelen täytteen pannulla valkosipulin, yrttien ja chilin kanssa. Päälle sitten tietysti juustoraastetta.
Herkkusieniä, riisiä, pekonia, homejuustoa ja sipulia. Juustoraastetta päälle.
Täytetyt feta-jauheliha-paprikat (soppae65)! NAM
Broileria, basilikaa, pestoa, tomaattia ja vuohenjuustoa.
Chilihilloa paprikan sisään ja siitä nakertamaan rapeaa tuoretta ja täyteläistä intiaanien luomusta.
Fetaa, maustettua kuskusia, miniluumutomaattia, herkkusieniä ja juustoraastetta.
Huonosti tehty kuiva mauton riisitäyte pahinta mitä tiedän.
Itse teen joskus tomaattirisoton. Seuraavaksi ajattelin tehdä peruna, sipuli, chorizotäytteen. Tulee ulkofileen lisukkeeksi.
Paahdan kuoria uunissa tai esikiehautan 5min ennen täyttöä
Tein itse hiljan täytettyjä paprikoita ja laitoin täytteeksi vain paistettua jauhelihaa, sipulia, pippuri-tuorejuustoa sekä juustoraastetta pinnalle.
Ne ovat hyviä, mutta vielä enemmän tykkään täytetyistä tomaateista (samalla täytteellä). Täytetyt tomaatit oli muistaakseni ensimmäinen ruoka, jota meillä tehtiin kotitaloustunnilla seiskalla 90-luvun alussa. Ihastuin niihin heti ja tein niitä kotonakin. Todella yksinkertainen ruoka. Tykkään tomaatin mehukkuudesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/