Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt totuus RFSU:n raskaustestistä

Vierailija
22.04.2014 |

Ostinpa sellaisen kun menkkoja ei näy ja oireet on tutut, vaikka ehkäisy pitäisi olla todellakin kunnossa.

Vaihdevuosien aika ei ole vielä ainakaan kun ikää mittarissa himpan päälle 30v.

Tarkat menkat oli testattaessa 1 päivän myöhässä. Testiin piirtyi haalea, mutta selvästi nähtävissä oleva viiva kontrollin lisäksi ihan heti, tikun kastuessa. 

Testi tallessa ja viiva näkyy selvästi yhä, mutta minusta ei enään vaaleanpunertavana, kuten testiajan puitteissa vaan paremminkin harmaana/beigenä.

Luin netistä nyt, että monilla kyseinen testi antaa turhia viivanpaikkoja, mutta yhtenäistä noissa keskusteluissa oli se, että monelle se toinen viiva alkoi piirtymään vasta 5-10min testin teosta.

Mitäpä te veikkaisitte, että voisiko tuo kohdallani nyt olla sitten plussa vai vaan sellainen viivanpaikka?

Samana päivänä kun tein Rfsu:n testin antoi APTEQ niminen testi myös huippuhaalean plussaviivan. Kyseisessä testin ohjeissa ei ilmoiteta testiaikaa laisinkaan. Ainoastaan se, että testi on luettavissa 5min.sen teosta eikä pos. tulos muutu. Minusta tuo viiva tuli kunnolla näkyviin vasta tuon 5min jälkeen, ehkä 8-10min tienoilla.

Minä en vaan jaksa uskoa raskauteen. Hain testit vain äitini yllytyksestä ja siksi kun mieheni heitti, että mahdanko olla raskaana tietämättä vielä silloin mitään menkkojeni tilasta. Ajatuskin tuntuu hullulta ...

Kallistun ennemmin ajatukseen, että nuo rfsu:n testit vaan taitaa olla silkkaa shaibaa ja kunhan saan asiaan selvyyden niin tästä aloituksesta voipi olla jollekin hyötyä. Moiset tikut tulisi poistaa markkinoilta.

Onko täällä kenelläkään noista testeistä kokemusta? Millaisia on RFSU:n negat/plussat olleet ja mikä vuosi? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä odottelen menkkoja alkaviksi. Uutta testiä en ole vielä tehnyt. Olo ei ole järin hyvä, ainakaan aamuisin eikä iltaisin. Odottelen nyt vielä tämän viikon ja sitten jos ei näy vuotoa niin testaan cb:n digitaalisella. Jos mun hormonit on jotenkin sekaisin vaan ja siitä tämä huonovointisuus. Ilmoitan tänne kuitenkin lopputuloksen sillä jos nuo tikut näytti viivaa turhaan niin en suosittele niitä kenellekään, en koskaan. 

ap

Vierailija
2/21 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyseinen testi näytti negaa,vaikka viikkoja olikin testaus aikaan ollutkin jo reilu 10.

Luotin testiin kun näytti negaa ja raskaus paljastui vasta kun rupesin tuntemaan liikkeitä.Eka kertaa menin sitten neuvolaan ja viikkoja olikin jo rv 20.Tuli lyhyt odotusaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Onko lapsi nyt minkä ikäinen? Paljon onnea! Mahtoi olla melkoinen yllätys? Kerkisitkö yhtään kummastelemaan oloasi ennen kuin raskaus selvisi ja liikkeet tuntui?

ap

Vierailija
4/21 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla testi näytti positiivista ja raskaana olin.

Vierailija
5/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia näistä testeistä? Pitikö tulos paikkansa?

Vierailija
6/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli rfsun kun tuli punainen selkeä viiva heti pissattua. (Siis kaksi viivaa). Kuitenkin pian alkoi menkat ja luulin et keskenmeno ja sitten otettiin hormoni testit niin hcg vain 2 eli en ollut eses ollut raskaana. Iloittiin jo raskaudesta ja valmistauduttiin vauvan tuloon.

Vierailija
7/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo rfsu testit ovat toimineet niinkuin pitäisikin. Selkeä positiivinen kun raskaana olin ja selkeitä negoja kun en.

Vierailija
8/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:38"]Mulla nuo rfsu testit ovat toimineet niinkuin pitäisikin. Selkeä positiivinen kun raskaana olin ja selkeitä negoja kun en.
[/quote]

Sama minulla. Positiivisen viiva oli myös vahva ja selkeä, ei tarvinnut miettiä tulosta.

Vierailija
9/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli haalea viiva ja uuden tein muutaman päivän jälkeen uudestaan ha viiva oli tummempi.. Olin raskaana

Vierailija
10/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:37"]Mielestäni oli rfsun kun tuli punainen selkeä viiva heti pissattua. (Siis kaksi viivaa). Kuitenkin pian alkoi menkat ja luulin et keskenmeno ja sitten otettiin hormoni testit niin hcg vain 2 eli en ollut eses ollut raskaana. Iloittiin jo raskaudesta ja valmistauduttiin vauvan tuloon.
[/quote]

Munasolu oli hipaissut tai mennyt heti kesken kiinnityttään. Sulla oli hcg veressä joten olit raskaana, vaikkakin vain hyvin lyhyen ajan!

Vierailija
11/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:37"]Mielestäni oli rfsun kun tuli punainen selkeä viiva heti pissattua. (Siis kaksi viivaa). Kuitenkin pian alkoi menkat ja luulin et keskenmeno ja sitten otettiin hormoni testit niin hcg vain 2 eli en ollut eses ollut raskaana. Iloittiin jo raskaudesta ja valmistauduttiin vauvan tuloon.
[/quote]

Munasolu oli hipaissut tai mennyt heti kesken kiinnityttään. Sulla oli hcg veressä joten olit raskaana, vaikkakin vain hyvin lyhyen ajan!
[/quote]ok. Lääkäri sanoi että 2 on normaali arvo naisella koska vaan kun ei ole ollut raskaana. Mut kiva vihdoin kuulla että asia oli näin.

Vierailija
12/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näytti hentoa viivaa heti menkkojen poisjäätyä. Tuosta 3 päivää oli tummempi, viikon päästä taas tummempi ja 2 viikon päästä miltei musta testiviiva. Ei ole antanut turhia viivoja, negatiivinen ollut negatiivinen.

Vierailija
13/21 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 3 RFS testiä (samassa paketissa ne testit), ekan tein noin 3 päivää ennen oletettua menkkojen alkamista ja näytti haaleaa viivaa. Seuraavan tein silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja viiva oli jo tummempi. Ja nyt tein sitten eilen, kun menkat ovat myöhässä 7 päivää ja viiva on hyvin selkeä! Muilla testeillä en ole testannut, mutta luotan kyllä näihin, koska silloin kun olen testannut enkä ole ollut raskaana niin en ole saanut kuin sen yhden viivan enkä mitään viivanpaikkojakaan koskaan.

Vierailija
14/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt muutaman RFSU:n testin ja haalea viiva ilmesty puolen tunnin päästä joka kerta. Mutta siellähän lukeekin että testi ei ole tuolloin enää luotettava.

Vierailija
15/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:41"]

Mä olen tehnyt muutaman RFSU:n testin ja haalea viiva ilmesty puolen tunnin päästä joka kerta. Mutta siellähän lukeekin että testi ei ole tuolloin enää luotettava.

[/quote]

Niin ja en siis ollut raskaana millään kerralla.

Vierailija
16/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet toisenkin valmistajan testin tehnyt ja sekin näyttää plussaa, olet hyvin suurella todennäköisyydellä raskaana. Se on lähes mahdotonta että testi huijaisi positiivisen tuloksen(varsinkaan 2 eri testiä), negatiivista voi helpostikin näyttää, vaikka olisi raskaana.

Vierailija
17/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:46"]

Minkä helvetin takia kukaan tuhlaa rahaa näihin hömppätesteihin?? Sitten vollotetaan, kun tulee "keskenmeno" viikolla 4+1. Meinaan kuolla nauruun, kun kuulen tällaisia juttuja.

Kyllä se käy aika pian ilmi, jos on raskaana.

[/quote]

Älä kiltti kuole. <3

Vierailija
18/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rfsu:n testeillä tullut kaksi viivaa vain ja ainoastaan silloin kun olen ollut raskaana. Viiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta ilmestyi heti tikun kastuessa ja oli selkeä vaikkakin tosiaan haalea. En ole säilytellyt testejä, joten en osaa kommentoida muuttuuko väri ajan kuluessa..

Mutta kannattaa varmaan odotella pari päivää ja tehdä vaikka eri merkkisellä testillä, niin saat varmuuden. Tosin jos sä olet jo kahdella eri merkkisellä saanut positiivisen ja kuukautiset on myöhässä, niin kyllähän tuo aika vahvasti siltä vaikuttaa, että olet raskaana.

Vierailija
19/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutus?

Olisi todella todella erikoista jos olisin raskaana sillä mulle on tehty vuosia sitten sterilisaatio. 

Siksi epäileminen on hyvinkin normaali reaktio. 

Ja mitä ihmettä se sinua nro5 vaivaa jos joku testailee? On niitä monia muitakin, koska kaupan hyllyt ja apteekkien hyllyt notkuu eri merkkejä, samoin netti. Olet siis ehkä itse harvinaisuus jos et testaa. Minulle muutama euro sinne tai tänne ei tunnu missään.

Olen myös vastuuntuntoinen sillä näin voin ajoissa jättää pois sellaisen lääkkeen mitä ei raskaana ollessa saa syödä, samoin jättää tupakan pois. Näin siis varmaan toimisin jos olisi tapahtunut ihme.

Joku sterilisaatio tehnyt voisi haluta aborttiin eikä silloin vitkastelut auta eikä ihmettely. Sterilisaatioon kun voi olla muitakin syitä kun se, että lapsilukumäärä on ajateltu olevan täysi, mm. jokin sairaus.

Että naurele rauhassa, mutta ei järin nero idea ollut siltikään.

AP

Vierailija
20/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:46"]

Minkä helvetin takia kukaan tuhlaa rahaa näihin hömppätesteihin?? Sitten vollotetaan, kun tulee "keskenmeno" viikolla 4+1. Meinaan kuolla nauruun, kun kuulen tällaisia juttuja.

Kyllä se käy aika pian ilmi, jos on raskaana.

[/quote]

Mulla esim. on lääkitys, joka pitäisi lopettaa/vaihtaa raskaaksi tultua mutta jota ilman en ole valmis "turhaan" kuitenkaan olemaan mahdollisesti vuottakin, minkä voi helposti kestää ehkäisyn poisjätöstä raskaaksi tuloon. Joten olis kyllä kiva tietää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa kun tulee raskaaksi.

Enkä olis tiennyt todellakaan viikkoihin olevani raskaana tänhetkisestäkään raskaudesta, ellen olisi tehnyt testiä sattumalta. Menkat mulla tuli ihan milloin sattuu muutenkin, joten niiden myöhästymisestä ei olisi mitään voinut päätellä ja mitään normaaleista menkkaoireista selkeästi poikkeavaa oiretta ei ollut alkuraskaudessa.

Kyllä ihmiset suree paljon turhempiakin asioita, kuin varhaisilla viikoilla keskenmenneitä raskauksia. Ihan samallalailla siinä senhetkinen toive lapsesta kuolee kuin pidemmällä olevissakin raskauksissa, vaikka toki noita hyvin usein tapahtuukin.