Mitä senttikokoa vastaa miesten koko S?
Nettikauppaan lahjakortti, pitäisi ostaa 162-senttiselle pojalle kesähousuja ja shortseja. Hukkuuko esimerkiksi S-koon uimashortseihin?
Kommentit (10)
Riippuu kuinka pullukka on. Jos ei ole mikään laiheliini, niin varmaan ihan ok. Mun mies on 172cm ja etenkin monet paidat on S-kokoa. Housut sillä on M, kun tykkää vähän löysistä, pituuden puolesta S menisi.
Onko hoikka poika? Meillä noin 170 cm pitkä poika käyttää miesten S-kokoa paidoissa, mutta housuissa on useimmiten liian iso, eikä miesten puolelta muutenkaan vielä löydy pojalle housuja, pitää ostaa senttikokoa 164 cm niin on sopiva (hoikka poika). Kalsareissa menee miesten S-koko.
Itse olen 158cm pitkä ja mietin, että onko miesten XS parempi kuin S.
Mun 164cm poika voi käyttää miesten xs-koon paitoja, mutta housut ovat liian isoja.
Miksi piti nostaa vuoden 2014 kysymys?
Googlaa miesten kokotaulukko. Paino ratkaisee varmaan aika paljon myös.
Kirjaimet ei vastaa mitään senttejä. Riippuu täysin valmistajasta. Työvaatteissa kerran kun ei ollut normaalisti käyttämiäni kokoja, niin totesin että L housut ja XS takki olivat nekin ihan sopivia.
"Googlaa miesten kokotaulukko."
Ja vielä tuotteen valmistajan taulukko, sillä mitat elävät ihan omaa elämäänsä. Sitten vielä pitää huomioida leikkaus eli slim fit, normaali, rento...
Miesten S-koko on paljon isompi kuin nuorten tai poikien koko 164cm, S-koko on myös isompi kuin 170cm. Kannattaa vertailla vaikka eri kauppojen koko-oppaita, esim H&M on laitettu senttimitat niin voi verrata.
Olisiko järkevämpi ostaa lahjakortti liikkeeseen, jossa on myös lasten ja nuorten vaateosastot, eikä vain miesten?