Käsinpestyjen jumppavaatteiden haju
Kun pesen ja kuivatan sisällä, niihin jää outo haju. Pesen jumppavaatteita silloin tällöin käsin, niin saan ne nopeasti seuraavaan kertaan käyttöön. Jos pesen koneessa tai kuivatan ulkona, hajua ei jää. Olen kokeillut vaihtaa pesuaineita, huuhdella viimeisen huuhtelun kylmässä vedessä ja puristaa kuivaksi. Jos joskus pesaisen jonkun puuvillavaatteen käsin, jostain syystä, niin siihen ei tätä hajua jää. Vain nämä tekniset paidat ja jumppahousut, mitä materiaalia lienevätkään, haisevat. Vähän sellainen luutun haju. Tietääkö joku mistä johtuu?
Kommentit (6)
Pesen ne kuitenkin heti käytön jälkeen, mutta siltikö voi olla ummehtunutta hikeä? Hikeen kyllä olen ajattelut sen liittyvän, mutta miksi se konepesussa lähtee pois?
Konepesusi oletettavasti kestää kauemmin kuin käsinpesu ja käyttää enemmän pesu- ja huuhteluvettä kuin käsin pestäessä.
Konepesusi oletettavasti kestää kauemmin kuin käsinpesu ja käyttää enemmän pesu- ja huuhteluvettä kuin käsin pestäessä.
Mä urheilen vanhoissa puuvillarytkyissä. Ei toivoakaan, että tällä hikoilulla voisi käyttää jotain, mitä ei voi pestä 60 asteessa.
Ummehtunutta hikeä. Liota vuorokausi etikkavedessä.