Kysely: miksi haluat olla parisuhteessasi, vaikka seksielämäsi on huonoa?
Itse olen saavuttanut sen rajapyykin avioliitossa, että haluan tehdä päätöksen suuntaan tai toiseen ja sitten elää sen mukaan. Kaikki konstit on kokeiltu, mutta mikään ei auta. Suhtautumisemme seksiin ja seksuaalisuuteen sekä sen merkitykseen ja toteutumiseen parisuhteessa on vaimon kanssa vain yksinkertaisesti liian erilainen emmekä tällä saralla pysty tekemään toisiamme onnellisiksi. Kaikilta muilta osin parisuhteemme on omasta mielestäni täydellinen ja rakastan vaimoani yli kaiken. Lisäksi meillä on minusta ihana perhe, jonka haluaisin pitää koossa elämäni loppuun asti. Eli tilanne on erittäin surullinen ja samalla päätös myös erittäin vaikea.
Ja koska se kuitenkin jotakuta kiinnostaa, niin kerron, että harrastamme seksiä keskimäärin yhden kerran kuukaudessa. Silloin kun seksiä on, se on erinomaista ja nautimme siitä molemmat todella paljon. Seksin Vähäistä määrää suurempi ongelma on se, että en koskaan saa vaimoltani minkäänlaista osoitusta siitä, että hän haluaisi minua tai pitäisi minua miehenä viehättävänä. Seksuaalisuus ei myöskään ole suhteessamme läsnä missään muodossa seksikertojen ulkopuolella (esim. vaimoni ei koskaan halua viritellä mitään jännitettä välillemme eikä myöskään vastaa minun yrityksiin). Ikämme on 45 ja 44, yhdessä olemme olleet 25 vuotta. Yläkouluikäisiä lapsia 2 kpl.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noi useampi ensimmäistä viestiä kaikki saman kirjoittajan? Tyylistä päätellen.
On.
Mikä järki? Tehdä itse kyssärit ja vastailla niihin? Voi luoja. Sehän koko tän palstailun suola on, kun erilaiset ihmiset kommentoi
Pysyn avioliitossani vielä joitakin vuosia, mikäli mies ei sitä ennen ala vaatia eroa. Olemme olleet yhdessä 25 vuotta, siitä vain 11 vuotta naimisissa. Jälkikasvumme on nyt 12-v. Ennen seksiä oli kyllä, mutta joitain vuosia sitten hiipui minulta kiinnostus, liekö vaihdevuodet asialla. Nyt seksiä kerran viikossa, itselle sopisi paremmin vaikka kerran kuussa. Mutta näillä mennään vielä jonkin aikaa, koska muuten asiat todella hyvin. Loppuelämäni vietän sitten selibaatissa ja varmaan aivan tyytyväisenä.
N52
Ongelma itselleni teidän tilanteessa olisi enemmänkin se, että kumppani ei muuten osoita rakkautta ja ihailua. Ongelma olet sinä, joka näet seksuaalisuuden ainoana tapana osoittaa rakkautta ja ihailua.
Paljon samaa kuin ap:lla.
Mutta olemme toistemme parhaat ystävät ja kumppanit emmekä osaisi elää ilman toista:) Meillä on unelmia tulevaisuuden ja vanhuuden varalle ja haluamme toteuttaa ne yhdessä. Olemme jo vuosia tehneet töitä kotitoimistolla molemmat ja viihdymme yhdessä. Nuorin lapsista lähtee kotoa vuoden sisällä.
Seksin hiipuminen on minulle paljon vaikeampaa kuin miehelleni, hänelle riittää läheisyydeksi halaus päivässä. Haluaisin läheisyyttä ja toki se johtaisi seksiinkin aina kun tilaisuus olisi. Joskus tämä tekee järkyttävän kipeää mutta on kuitenkin vain osa kokonaisuutta. Miehelle riittänee oma käsi silloin tällöin
Onko teillä Ap muuten läheisyyttä, halauksia, hellyyttä, kädestä kiinni pitämistä, silittelyä yms. vai lähestytkö vaimoa vain silloin kuin haluat sitä? Onko vaimo kertonut mitä haluaa makkarissa tai muuten läheisyyden suhteen?
On.