Mikä espoolaisia vaivaa???
Miksi ne on niin kireitä, rakastaa autojaan, ei jaksa kävellä mihinkään ja painostaa lapsiaankin täyttämään kaikki päivät viriketoiminnalla. Mikä helvetti tätä porukkaa vaivaa? Harrastuksia joka illalle, autolla pitää ajaa aina oven eteen vaikka ei saisi ja naapuria ei tervehditä. En kestä asua täällä, 4kk takana. Pitikin mennä ostamaan asunto etelä-Espoosta, idiootteja täynnä.
Kommentit (53)
Suurin osa on täälläkin muualta muuttaneita, eli ei espoolaiset kovin homogeenista porukkaa ole.
Olen ottanut asuinalueeni omakseni pikkuhiljaa, suurelta osin lasten ansiosta. Lasten kanssa ulkoilemme paljon, tutustumme puistoissa ja kerhoissa muihin perheisiin, jotenkin lasten kanssa on helpompi tututua ihmisiin kuin silloin joskus ennen lapsia. Ehkä sama homma kuin koiranomistajilla?!
Onhan täällä huonotkin puolensa, minulle juurettomuus, läheisten ja yhteisöllisyyden puute on täällä negatiivisin puoli, tosin juuretkin ovat alkaneet kasvaa tänne pikkuhiljaa ja yhteisöllisyyteen voi onneksi itse vaikuttaa. Ystäviäkin on pari löytynyt, siis sellaisia joille voi soitella ja tavata extempore.
Etelä-Espoo on mielestäni parasta Espoota meren läheisyyden takia, mitä järkeä täällä muuten olisi asua?
Asumme keskituloisten rivarialueella mutta esim. Soukan kerrostaloaluekin kelpaisi minulle vallan hyvin, siellä kun on kaikki lapsiperheen palvelut niin lähellä. täällä pärjää suht hyvin julkisella liikenteellä ja pyörällä, mutta toki käytän autoakin aina jos se miehen työkäytöstä liikenee. Kyllä meidän rivarissa moikataan ja osa naapureista on enemmänkin tekemisissä keskenään, ihan mukavaa porukkaa.
Olen välillä haaveillut muuttamisesta maalle, mutta ne haaveet on jääneet kun täällä Espoossa on kaikki niin näppärästi lähellä, lyhyt työmatka, harrastukset, kulttuuritarjonta, luonto, meri, Helsinkiin n. 20min matka...
On tullut asuttua Vantaalla, Helsingissä ja nykyään asun Espoossa (En olis koskaan uskonut että joskus Espoolainen). En ikinä muuttaisi pois paitsi eläkepäivät tulen kyllä viettämään Töölössä tai sitten jossain lämpimässä :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 20:21"]
Vähän huolestuttaa tämä keskustelu, kun Espoosta etsitään asuntoa. :) Minkälaista porukkaa asuu esim. Laurinlahdessa, Latokaskessa, Kivenlahdella tai Mankkaalla? Minua miellyttää luonnonläheisyys ja suhteellisen lyhyt matka julkisilla Helsinkiin, mutta olisi kiva, jos naapurit olisi tavallisia mukavia ihmisiä. En voi sietää sellaista näyttämistä ja sitä, että luullaan olevan parempia kuin muut.
[/quote]
Laurinlahti on ainakin kiva, ja varmaan Kivenlahtikin Ihan ok. Mankkaa on melko kallista seutua, ja varmasti Laurinlahdestakin kalliita neliöitä löytyy... Laurinlahden plussaa on että lähellä on Espoonlahden palvelut ja meren läheisyys. Varmaan joka paikasta löytyy niitä jotka tykkää näyttää paremmalta kuin muut, joten ei siitä kannata pillastua. Tervetuloa!
28.
Ei espoolaisia mikään vaivaa. Ap kulkee porkkanat korvissa, naama mutrussa ja krooninen v-utus korvien välissä, kun tuntee ilmeisesti olevansa köyhempi mutta parempi kuin kaikki muut. Tänään on aurinko paistanut,oltiin koirien kanssa parin tunnin lenkiltä, rantaraitti oli täynnään kävelijöitä. lenkkeilijöitä, fillaroijia yksin, pareittain ja perheittäin, iloisia ilmeitä ja mukavaa juttuseuraa. Meillä on loistonaapurit ja Tapiola on loistopaikka asua ja minua surettaa, että aina on näitä ahistuneita mistälietulleita, joille pelkkä sana "Espoo" aiheuttaa henkisiä häiriöitä. Yleensä metsä vastaa niin kuin sille huutaa, tämä ohjeeksi ap:lle.
Ehkä ei ole kovin mielekästä tehdä kovin reippaita yleistyksiä kaupungista, jossa on 250 000 asukasta, joista vain hyvin pieni vähemmistö on syntyperäisiä espoolaisia. Sen sijaan voi todeta, että espoolaisia yhdistää juuri oman kaupungin identiteetin puute. Espoon kasvuvauhti on ollut melkoinen: sotien jälkeen oltiin alle 20 000 asukkaan pikkukunta ja nyt ollaan maan toiseksi suurin kaupunki. Mikä näkyy muun muassa tietynlaisena epäkaupunkimaisuutena. T. Alunperin tamperelainen, kuusi vuotta Espoossa asunut.
Ja miten niin kaksi vuotta pitää asua :) kyllä sitä voi heti pois muuttaa!!
Minäkin muutin tänne espooseen neljä kuukautta sitten. Yksityiseen vuokra-asuntoon ja kaikki hommat on rullannu. Naapurit ovat mukavia, bussia käytetään ahkerasti (en omista autoa, joten käytän julkisia ja polkupyörää, joten olen huomannut, että bussit ovat enemmän täynnä, kuin tyhjinä). Lapsista ja heidän virikehoidoistaan en tiedä, lehdestä lukeneena kyllä järkytyin, kun viime joulupyhinä ilmeisesti 600 lasta oli jäänyt hoidostaan pois ilmoittamatta, jonka takia henkilökunta sai sitten sesitä tyhjin käsin.
Lähikaupassani on rento ja hauska henkilökunta, samaten lähikapakassani. Omistamme koiran ja on ilo nähdä, kuinka moni muukin omistaa koiran ja vieläpä hoitaa niitä (turkit kiiltää ja koirien käytös pääasiassa kilttiä. Etukäteen varoitetaan, jos haluaa vain ohituksen ilman kohtaamista).
Niin ja aina saan tietä, kun ylitän kadun. Ei ole vielä yksikään tärkeilevä espoolainen koittanut ajaa ylitseni.
Asumme Ison Omenan lähellä, olisiko sillä merkitystä?
Vastauksena ap:n kysymykseen: junantuomat pellet, jotka tunkevat tänne laumoittain, vievät työpaikat, nostavat asuntojen ja tonttien hinnat pilviin, valittavat joka asiasta ja haukkuvat rakasta kotikaupunkiani joka toisessa lauseessa. Mun puolesta voitte ottaa junan takaisin sinne mistä tulittekin, siellä jumalan selän takana kun elämä on niin ihanaa ja täydellistä. Mitäpä sitä väkisin tänne tunkemaan?
Terveisin paljasjalkainen espoolainen
Espoolaisia ei vaivaa mikään. Täällä on kaikki hyvin, eikä tänne uusia naamoja tarvita, jos on naama kurtussa koko ajan. Espoo on varmastikin Suomen paras kaupunki ja koko maassa paras paikka asua. Palveluita on ja jos ne eivät riitä, voi aina käydä kylässä Helsingin puolella. Mutta onneksi helsinkiläiset eivät tänne niin tule ongelmineen.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 19:02"]
Liikuntaa harrastetaan silloin, kun sinne voi mennä autolla. Haukilahti/Westend/Niittykumpu/Nuottaniemi/Iirislahti. Auto pitää saada aina mukaan, se on must.
[/quote]
Tää on niin totta! Mellstenin kahvilalle tullaan autolla ja sitten tepastellaan tonnin ulkoiluvermeissä terassille juomaan lattea. Ollaan olevinaan niin ulkoilemassa ja otetaan iPhonella selfieitä Facebookiin.
Mitä ovat nämä koulut, joiden vanhempainilloissa käydään lakimiehen kanssa?
Meillä on ainakin Espoossa kivaa. Ihmiset ovat mukavia ja pääsen pyöräillen paikasta toiseen. Paikallisjunakin kulkee.. Ei valittamista!! :D
Mankkaan jättäisin itse pois noista teidän katsomista alueista, jos yllä oleva kärjistykseni säikäytti :D
Meillä seuraava sukupolvi surffaa kyllä tosi hyvin noilla elitistisemmillä alueilla, mä oon taas se, joka viihtyy näillä slummimmilla alueilla.
Tulkaa Leppävaaraan, vaikka Mäkkylään. On hyvät yhteydet Helsinkiin ja mukavaa porukkaa.