Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä kokoisen ja hintaisen asunnon sossu maksaa 2 lapsen yksinhuoltajalle?

Vierailija
21.04.2014 |

Hei! Olen eroamassa. Aion muuttaa 2 lapsen kanssa vuokralle. Minkä kokoiseen ja hintaiseen asuntoon sossusta saa tukea? Olen aloittamassa työelämässä kyllä, mutta vasta vähän myöhemmin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä kokoisen ja hintaisen asunnon sossu maksaa 3 lapsen yksinhuoltajalle vantaa

Vierailija
2/39 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 19:05"]Mun kaveri asuu Helsingissä keskustassa lapsensa kanssa kolmiossa. Vuokra n. 1100e/kk ja yhteiskunta maksaa. Ei ole koskaan käynyt töissä. Eli ainakin sen verran.
[/quote]

Helsingin keskustassa ei tuon kokoisia asuntoja ole tuohon hintaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi luoja näitä ihmisiä!Onkohan kukaan teistä huomioinut sitä että aina ei saa töitä vaikka haluaisi,ja jotkut opiskelevat että saavat ammatin että saisivat töitä!opiskelijoidenkaan tuet eivät kunnolla riitä,joten pakkohan sitä jotenkin elää on,ja silloin eletään tuilla..itse olen kahden pienen lapsen yh ja opiskelija ja kyllä,elämme tuilla!eikä hävetä yhtään!mielummin elän tuilla ja opiskelen että pääsen töihin ja minua ei haittaa yhtään sitten töihin päästyäni haittaa maksella verojs vaikka ne verorahat menisikin muitten tukiin,sillä itse ymmärrän myös heitä!ihme ruikuttajia ihmisistä tullut ja asioita katsotaan vain yhdellä tavalla kun niitä puolia on enemmänkin joka asiassa!Lakatkaa ihmiset kitisemästä ja ruikuttamasta joka asiasta!

Vierailija
4/39 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 02:28"]

Siis voi luoja näitä ihmisiä!Onkohan kukaan teistä huomioinut sitä että aina ei saa töitä vaikka haluaisi,ja jotkut opiskelevat että saavat ammatin että saisivat töitä!opiskelijoidenkaan tuet eivät kunnolla riitä,joten pakkohan sitä jotenkin elää on,ja silloin eletään tuilla..itse olen kahden pienen lapsen yh ja opiskelija ja kyllä,elämme tuilla!eikä hävetä yhtään!mielummin elän tuilla ja opiskelen että pääsen töihin ja minua ei haittaa yhtään sitten töihin päästyäni haittaa maksella verojs vaikka ne verorahat menisikin muitten tukiin,sillä itse ymmärrän myös heitä!ihme ruikuttajia ihmisistä tullut ja asioita katsotaan vain yhdellä tavalla kun niitä puolia on enemmänkin joka asiassa!Lakatkaa ihmiset kitisemästä ja ruikuttamasta joka asiasta!

[/quote]

tai sitten sen köyhän opiskelijan ei pitäisi hankkia niitä kahta pientä lasta, jos kerran tuilla elää. 

Vierailija
5/39 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen jos sulla on lapsia,et saa opiskella..sanotaan vaikka että työsuhde loppuu jostakin syystä ja omalla alalla ei töitä ole,ja on lapsia,niin tuon mukaan se olisi siis parempi vaan loisia tekemättä mitään ja elää tuilla,kuin se että lähtisi opiskelemaan alaa,missä töitä riittäisi ja eläisi opiskeluajan tuilla ha valmistuttua menisi töihin ja makselisi yhtälailla niitä veroja..

Vierailija
6/39 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos jostain syystä ei enää voisi tehdä oman alan töitä niin eikö silloin olisi parempi opiskella alaa minkä töitä pystyidi/voisi tehdä eikä jäädä lorvimaan?vai onko se tosiaan teille niin ylitsepääsemätön juttu että ihmiset elää tuilla opiskeluidensa ajan,kun valmistuttua kumminkin töihin hakee..ihmiset valittavat ja mollaavat liikaa muiden tekemisille tietämättä asian taustoja tai mitään muutakaan...

Vierailija
7/39 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 02:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 02:28"]

[/quote]

tai sitten sen köyhän opiskelijan ei pitäisi hankkia niitä kahta pientä lasta, jos kerran tuilla elää. 

[/quote]

Ihme rutisija sinäkin :(

Vierailija
8/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmion ainakin saat. Ja sinä haet ensisijaisesti asumistukea, et toimeentulotukea

Vierailija
9/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin ja maksan asuntolainan palkastani. Kolme lasta ja 120 neliötä.

Vierailija
10/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta, mikä katsotaan kohtuulliseksi asumismenoksi. Helsingissä oli neljä vuotta sitten kolmen hengen taloudelle 810 euron yläraja vuokranmaksussa, loput piti hoitaa itse. Nykyään varmaan jo tonnin kieppeillä.

Vierailija
11/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti? Miksi ihmeessä mä käyn töissä ja maksan veroja ja asuntolainaa. Hullu olen.

Vierailija
12/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käydään töissä jotta saadaan toteuttaa itseä. On kaikenlaista meikkitaiteilijaa, hiusmuotoilijaa, ripsidesigneriä jne.

Vierailija
13/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnasta, esim. meidän kunnassa se yläraja 800€.

Vierailija
14/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä noin 900 euroa. Jos neliöitä yli 60, ei välttämättä makseta koko vuokraa.

Vierailija
15/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

77 neliöä ja neliövuokra maksimissaan 12,44 euroa, neliövuokraan vaikuttaa asunnon sijainti, koko ja ikä.

Vierailija
16/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne neliöt siihen vaikuttaa? Jos saa 800 eurolla ison kämpän niin sitä ei makseta mutta 800 euron pieni kämppä maksetaan?

Vierailija
17/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:49"]Mitä ne neliöt siihen vaikuttaa? Jos saa 800 eurolla ison kämpän niin sitä ei makseta mutta 800 euron pieni kämppä maksetaan?

[/quote]

Kyllä, näin on. Älä kysy miksi.

Vierailija
18/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei siellä töissä enää rahan takia käydä. Ne vaan menee, joilla ei ole parempaa tekemistä ja tykkäävät päteä jossain.

Vierailija
19/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista, huhuh, meikäläinen saa eläkettä 1000e/kk maksan sillä kaikki kuluni, mm. taloni ylläpidon ja koko elämiseni pk-seudulla, en saa enkä ole hakenut asumistukia! Ei antaisi luonto periksi mennä köyhäinhuoltoon!

Vierailija
20/39 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:48"]77 neliöä ja neliövuokra maksimissaan 12,44 euroa, neliövuokraan vaikuttaa asunnon sijainti, koko ja ikä.

[/quote]

Tämä koskee luultavasti Kelan tukea. Sossu saattaa maksaa vielä päälle lisää, jos vuokra ylittää Kelan rajat mutta neliöitä on vähän suhteessa perheen kokoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän