Miten lapsesi suhtautuu, jos kaverilla on vanha kännykkä ja
Kommentit (12)
Ois iloinen, kun joku on samanlainen kuin hän.
Lapsi olisi varmaan iloinen omasta puhelimestaan, mutta miksi kaverin puhelimella olisi merkitystä. Lisäksi lapset eivät tiedä onko vaatteet kirppikseltä. Ajattelet liian aikuismaisesti asiaa. Ihme kysymys.
Meidän muksut taitaa olla niitä joilla on kaveripiirinsä vanhimmat kännykät. Minusta on järkyttävää että joillekkin teineille ostetaan satojen eurojen puhelimet uusiksi kerran vuodessa. Eli heti kun tulee uusi omenatoosa myyntiin, niin se pitää heti saada.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:25"]kirpputorilta ostetut vaatteet?
[/quote]
Ei lastani moiset asiat kiinnosta. Lapseni ei ole turhamainen ja hän osaa arvostaa erilaisuutta. Muutenkin vanhan kännykän käyttö on nykyään in, kuten myös kirpparivaatteisiin pukeutuminenkin.
? Ei mitenkään. Pojalla on oma puhelin säröillä, uutta en osta kun toimii. Vaatteet on paljolti tuttujen kierrätystä, lasta ei haittaa . Olen pihi, en vähävarainen.
Aika iso egokysymys tuo kännykkä vissiin ainakin osalle teinejä on. Oma ainakin oli mielummin ilman kännykkää pari kuukautta, kuin, että olisi ottanut vanhan. Ihan hölmöä. Vaikka ei tosiaan meillä saa muutenkaan jatkuvasti merkkiä ja uutta.
Kysynpä tässä ketjussa.
Lupasin ostaa 8vuotiaalle kaverin muksulle kännykän lahjaksi. Kaveri oli sitä mieltä että täytyy olla kosketusnäytöllinen jotta ei kiusata... Onko näin? Oma lapsi vauva vielä eli ei ole harmainta hajuakaan nykypäivän koulumaailmasta.
Tuskin lapset huomaa, että vaatteet on ostettu kirpparilta jos ei sitä erikseen mainosta. Ainakaan mun yläkouluikäiset teinit, poikia kumpikin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 23:24"]Kysynpä tässä ketjussa.
Lupasin ostaa 8vuotiaalle kaverin muksulle kännykän lahjaksi. Kaveri oli sitä mieltä että täytyy olla kosketusnäytöllinen jotta ei kiusata... Onko näin? Oma lapsi vauva vielä eli ei ole harmainta hajuakaan nykypäivän koulumaailmasta.
[/quote]
Ei mitään kosketusnäyttöstä, koska ne hajoavat heti kun tippuvat ja uuden kosketusnäytön lasin vaihtaminen on kallista. Muutenkin 8 vuotias voi hävittää moisen kalliin puhelimen. Semmonen noin 50€:n näppäinpuhelin on paras vaihtoehto lapselle.
Olen opettanut lapselleni, tai lapsilleni, että kaikilla ei ole samanlaisia puhelimia ja että joillakin ei ole ollenkaan, eivät siis sanoisi mitään.
Vertailevat kyllä pelejä ja muita juttuja keskenään, kosketusnäytöllisen älypuhelimen saa muutamalla kympillä (vaikka käytettynä) jos sellaisen haluaa, ei meillä ole hajonnut vielä yhtään :)
Ok. Itsekin olen kyllä sitä mieltä että käytännöllisyyden kannalta ei ole kosketusnäytössä mitään järkeä mutta kaveri oli tässä aika ehdoton ja siis vain sen vuoksi ettei kiusata.. En todellakaan ajatellut mitään iphonea vaan jotain kohtalaisen halpaa, jonka perustehtävänä on soittaminen. Ne halpikset ei kai ole niin helposti rikkoontuvia kuin iphonen lasiset..
-9-
up