Mielipiteitä eläinperäisestä marsunruoasta
Hei!
Suunnittelen täysin eläinperästä rehua marsuille ja haluaisin kuulla, että millaisia odotuksia teillä olisi esimerkiksi ruuan ulkonäön tai pakkauksen suhteen. Ruuasta tulee todennäköisesti koirille suunnatun kuivaruoan kaltainen tuote, mutta esimerkiksi marsujen leuan liikkeet yms. huomioidaan ruuan valmistuksessa että se soveltuu nimenomaan marsun hampaille. Mutta siis; mitä ulkonäöllisiä vaatimuksia esittäisitte tämmöiselle ruualle? Entä tuleeko mieleen jotain, mitä ruuan valmistaja voi tehdä varastoinnin helpottamiseksi?
Kommentit (14)
Tämä on provo. Marsu on kasvissyöjä.
Kiitos kommentista! Marsu voi pärjätä myös eläinperäisellä ruualla, kunhan se suunnitellaan oikein.
Aiki kirjoitti:
Kiitos kommentista! Marsu voi pärjätä myös eläinperäisellä ruualla, kunhan se suunnitellaan oikein.
Voi pärjätä? Mitä se tarkoittaa? Että voi selvitä hengissä jonkun aikaa? Miksi marsun pitäisi pärjätä eläinperäisellä ruualla?
Vierailija kirjoitti:
Aiki kirjoitti:
Voi pärjätä? Mitä se tarkoittaa? Että voi selvitä hengissä jonkun aikaa? Miksi marsun pitäisi pärjätä eläinperäisellä ruualla?
Olen vastannut näihin kysymyksiin sen sata kertaa ja nettisivuillakin on UKK-osio, mutta laitan vielä nämä tähän ja toivon että keskustelu pysyy alkuperäisessä aiheessa eli ruuan ulkonäössä.
Marsun voi ihan hyvin laittaa eläinperäiselle ruokavaliolle. Silloin on tietenkin perehdyttävä tarkasti siihen, millaiset ravintotarpeet marsulla on ja miten eläinperäiset ravintoaineet marsun elimistössä imeytyy ja vaikuttaa (kuten olen tehnyt). Kun kaikki palikat on kunnossa, marsujen terveys ja hyvinvointi pysyy hyvänä eikä vaarannu.
Muistatko miten kävi lehmille ( kasvissyöjä), kun niille alettiin syöttää eläinperäistä ruokaa. Onko sinulla minkäänlaista mielikuvaa hullunlehmäntaudista ja prioneista???
Niin joo! Ja totta kai marsuilla pitää olla aina heinää saatavilla, koska laki vaatii niin. Eli korsirehua pitää olla, mutta senkin voisi kyllä korvata eläinperäisellä ravinnolla jos laki sen sallisi.
Aiki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiki kirjoitti:
Olen vastannut näihin kysymyksiin sen sata kertaa ja nettisivuillakin on UKK-osio, mutta laitan vielä nämä tähän ja toivon että keskustelu pysyy alkuperäisessä aiheessa eli ruuan ulkonäössä.
Marsun voi ihan hyvin laittaa eläinperäiselle ruokavaliolle. Silloin on tietenkin perehdyttävä tarkasti siihen, millaiset ravintotarpeet marsulla on ja miten eläinperäiset ravintoaineet marsun elimistössä imeytyy ja vaikuttaa (kuten olen tehnyt). Kun kaikki palikat on kunnossa, marsujen terveys ja hyvinvointi pysyy hyvänä eikä vaarannu.
Saisinko linkin nettisivuillesi?
En ostaisi marsuilleni mitään moskaa missä on eläinperäisiä juttuja. Marsut ovat puhtaasti kasvissyöjiä.
Marsun ruoansulatus tarvitsee heinää. Toivon, ettei kukaan haksahda tähän.
Vierailija kirjoitti:
Muistatko miten kävi lehmille ( kasvissyöjä), kun niille alettiin syöttää eläinperäistä ruokaa. Onko sinulla minkäänlaista mielikuvaa hullunlehmäntaudista ja prioneista???
Olen hyvin tietoinen, ja olen myös tietoinen siitä että juuri näistä syistä tuotantoeläimille ei saa syöttää eläinperäistä ravintoa. Nimeämäsi taudit ovat vaaraksi raakana; hyvin kypsennetyssä ruuassa niistä ei ole vaaraa. Suosittelen perehtymään aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Marsun ruoansulatus tarvitsee heinää. Toivon, ettei kukaan haksahda tähän.
Marsun ruuansulatus tarvitsee tärkkelystä, ei heinää.
Laittaisitko ap linkin niille nettisivuillesi!
Vierailija kirjoitti:
Laittaisitko ap linkin niille nettisivuillesi!
Tämä on kiellettyä keskustelupalstan säännöissä (mainostaminen):
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannot
Google on ystäväsi tässä asiassa.
Söisin marsua.