Syöttekö joka päivä jotain makeaa?
Minun tekee joka päivä mieli makeita herkkuja. Syön keksiä, suklaata, jäätelöä, karkkia tms. joka päivä. Eilen söin kaksi palaa suklaakakkua, tänään ei ole mitään hyvää kaapeissa mutta suunnittelen hakevani kaupasta keksiä kun tekee niin mieli makeaa. Olen selkeästi riippuvainen sokerista. Muita?
Kommentit (15)
Juu, jälkiruokaa syödään joka päivä. Napostella ei.
Joo, menee päiviä että syön vaan jugurttia ja suklaata. En tiedä miten saisin muutettua elämäntapani ja ruokailutottumukseni, se on erittäin vaikeaa. Suklaa on mulle kuin huume, hermostuttaa jos ei ole mitään kotona ostettuna.
Aika usein tuo "sokeriaddiktio" on vain nälkää, joka tulee huonosta ja epäsäännöllisestä syömisestä. Syö kunnon ruokaa, myös rasvaa ja proteiinia, tasaisin välein aamusta alkaen, niin mieliteot vähenevät pomminvarmasti.
Syön, niin paljon kuin mieli tekee. En silti liho ja hampaatkin kunnossa. Ei ole kilpirauhasen liikatoimintaa.
Syön. Töissä mulla on laatikossa salmiakkipastilleja joita syön pari päivän aikana tai tummaa suklaata. Illalla sitten jälkkäriksi jäätelö ja viikonloppuna kakkua. Meillä leivotaan paljon ja kokeillaan uusia reseptejä joten niitä tulee maisteltua.
t normaalipainoinen
Kyllä syön.
Ja jostain syystä työpaikalla iskee hirveä makeanhimo aina iltapäivällä, jos olen päivällä syönyt kunnollisen ja terveellisen lounaan salaatteineen ja lämpimine ruokineen. Jos jätän perinteisen "terveellisen" lounaan syömättä, en saa samanlaista pakkoa makeaan iltapäivällä. Mutta syön toki sinäkin päivänä makeaa jossain vaiheessa.
En syö, ja ylipäätään hyvin vähän. Sokeri on terveydelle erittäin haitallista, haitallisempaa kuin rasva.
Syön. Yleensä suklaata ja keksejä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:13"]
Sokeri on terveydelle erittäin haitallista, haitallisempaa kuin rasva.
[/quote]
Rasva on ihmiskehon toiminnalle täysin välttämätön ravintoaine, joten melkein mikä tahansa asia on terveydelle sitä haitallisempaa. Kohtuudella käytettynä sokerista ei kuitenkaan koidu negatiivisia seurauksia eikä se ole missään tapauskessa "erittäin haitallista".
En. Mun mieliteot kohdistuu lähinnä suolaiseen ja rasvaiseen. Pullaa tai karkkia olen itse asiassa tainnut syödä viimeksi tammikuussa.
Ennen söin kyllä karkkiakin, piti esim. suklaalevy ostaa joka toinen päivä. Hassua että juuri silloin kun lopetin makean säännöllisen syömisen, aloin lihoa, sitä ennen olin alipainoinen. Mulla kävi vain jotenkin hassusti että se makeanhimo loppui kuin seinään.
Nro 11 ai ei ole vai ja kuinka moni tästäkin ketjusta käyttää kohtuudella? Tiesitkö että WHO on antanut uuden suosituksen, että ihanteellinen käyttö ja määrä joka edelleen edistää terveyttä on vain 5 % päivän energiasta, nyt se on 10% ja jo oli Fogelholmit teilaamassa ulkomaisia suosituksia, ja "Danisco"Uusitupa.
Tarkoitan että alkaa olla hölynpölyä jakaa rasvoja hyviin ja pahoihin. Kovan rasvan haitat sydänterveydelle ovat muka kiistatta osoitettu, mikä ei pidä paikkaansa. Sokeri on olennaisempi tekijä elintasosairauksissa kuin ikuisesti parjatut rasvat. Eikä rasva lihota. Sokeri lihottaa ja paljon.
Alapeukuttaja ei vissiin ole ihan ajan hermolla, enkä kyllä ole varma millekkä asialle tuli alapeukku. Mitä helkkarin keskustelua se sellainen on? t. 13
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 20:01"]
Alapeukuttaja ei vissiin ole ihan ajan hermolla, enkä kyllä ole varma millekkä asialle tuli alapeukku. Mitä helkkarin keskustelua se sellainen on? t. 13
[/quote]Joo en ymmärrä mun alapeukkua minäkään, oli kyse vain mun mieliteoista.
12
Oikeastaan joo. Itselläni onneksi riittää se pari palaa tummaa suklaata päivässä. Toisaalta kyllä syön silloin tällöin jogurttia tai viiliksen, ja makeitahan nekin ovat.
No periaatteessa, jos sellaiseksi lasketaan esim. maustetut jogurtit tai tuore ananas. Enemmän olen suolaisen perään, maku on muuttunut iän myötä. Hiilareita en kuitenkaan mitenkään karta, ne ovat yhtä tärkeitä kuin proteiinit ja rasvatkin.