Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kännissä on kiva, rento ja sosiaalinen olo!

Vierailija
21.04.2014 |

Mitä pahaa siinä on?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Minä olen ajatellut juomista vähentää, vaikka baariin menisinkin. 4 v tätä tahtia, kohta varmaan rupsahdan.

Vierailija
2/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai alkoholin liialliseen käyttöön liittyy myös haittoja, mutta aika vähän julkisesti keskustellaan kohtullisen alkoholinkäytön myönteisistä puolista. Sellainen pieni nousuhumala on tosiaan aika mukava olotila, ja ainakin tällaisen ujon jurottajan on helpompi olla hyvää seuraa lasillisen tai kahden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on myrkky, kun olet humalassa se on myrkytystila. Joka kerta kun olet humalassa menetät osan terveyttäsi, esim. harmaat aivosolut kuolee vähän kerrallaan, siksi juopot e oikein pysy enää kartalla. Alkoholi aiheuttaa myös paljon kaikenlaisia sairauksia, kuten syöpää, sydän- ja verisuoni ja maksasairauksia.

Minä olen ihan selvinpäinkin sosiaalinen ihminen ja alkoholi alkaa vaan nukuttamaan, joten mun puolesta alkoholi saisi kadota kokonaan maapallolta, yhtään ei tulisi ikävä.

Vierailija
4/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan saa toistua liian usein.

Vierailija
5/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asiat tuntuu luistavan

Vierailija
6/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se asia ei kuulu muille tipan vertaa. Hölmöjä ja moraalittomia sellaiset ihmiset jotka puuttuvat toisten alkoholinkäyttöön. Jos oma elämä onkin tiukkapipoista jurottamista niin ei muiden tarvitse kärsiä siitä. Päinvastoin, kippis! Taidankin vetää tänään lärvit.

Vierailija
7/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:47"]

Mitä pahaa siinä on?

[/quote]

Yleensä alkoholismi alkaa tuosta. Alkoholisteille tulee erityisen kiva olo känneistä. Toivottavasti kännäilet vain harvoin tai mieluummin ei ollenkaan. Alkoholi on siitä ikävä, että se aiheuttaa psyykkisen riippuvuuden lisäksi tuhoa sisäelimille ja aivoille.

Vierailija
8/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:10"]

Se asia ei kuulu muille tipan vertaa. Hölmöjä ja moraalittomia sellaiset ihmiset jotka puuttuvat toisten alkoholinkäyttöön. Jos oma elämä onkin tiukkapipoista jurottamista niin ei muiden tarvitse kärsiä siitä. Päinvastoin, kippis! Taidankin vetää tänään lärvit.

[/quote]

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Vierailija
9/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaverit Oikeen kehuneet, että kännissä olet parempaa seuraa?

Vierailija
10/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:26"]

Yleensä alkoholismi alkaa tuosta. 

[/quote]

Totta. Tästä ei kuitenkaan seuraa, että alkoholista nauttiminen johtasi alkoholismiin. Auto-onnettomuudet alkavat siitä, että kiinnitetään turvavyö ja lähdetään liikkeelle, mutta turvavyön kiinnittäminen ei johda auto-onnettomuuteen.

Vierailija
11/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa on todella mukava olla ja ainakin itse nautin siitä. Ihmetyttää jos joku voi väittää, että humalassa ei ole mukava olla.

Vierailija
12/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:30"]

[/quote]

Totta. Tästä ei kuitenkaan seuraa, että alkoholista nauttiminen johtasi alkoholismiin. Auto-onnettomuudet alkavat siitä, että kiinnitetään turvavyö ja lähdetään liikkeelle, mutta turvavyön kiinnittäminen ei johda auto-onnettomuuteen.

[/quote]

Tutkimusten mukaan siis on niin, että alkoholisteilla on kännissä erityisen hyvä olo. Jos haluaa olla raitis, niin tuohon kannattaa kiinnittää huomiota. On nimittäin juomattomiakin alkoholisteja. Meillä kotona on yksi sellainen. :) Tosin kun hän aikoinaan vielä joi, hän ei oikeasti ollut ihan niin hurmaava kuin kuvitteli. Jutut kiersivät samaa rataa ja samat oivallukset sai kuulla kymmeniä kertoja.

Vierailija
13/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:33"]

Humalassa on todella mukava olla ja ainakin itse nautin siitä. Ihmetyttää jos joku voi väittää, että humalassa ei ole mukava olla.

[/quote]

Juuri tuo erottaa ihmiset: joillakin on alttiutta alkoholismiin ja joillakin ei. Minulla esimerkiksi on humalassa aivan kauhea olo. Yksi lasillinen viiniä riittää, sen jälkeen tulisi päänsärkyä, itkua ja synkkiä ajatuksia. Kaiken lisäksi nukhtaisin muutaman lasillisen jälkeen eli minusta ei olisi edes (huonoa) seuraa koko illaksi.

Vierailija
14/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:30"]

[/quote]

[/quote]

Nyt oli siis kyse riippuvuuteen altistavista tekijöistä eikä syy-seuraus-suhteista.

Vierailija
15/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näin se vaan on, alkoholismiin taipuvaisilla siitä viinasta tulee "liian" hyvä olo, siitä se alkoholi on pirullinen myrkky. Ihmiset on yksilöitä ja eri myrkyt vaikuttaa erilailla.

Vierailija
16/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:36"]

[/quote]

Juuri tuo erottaa ihmiset: joillakin on alttiutta alkoholismiin ja joillakin ei. Minulla esimerkiksi on humalassa aivan kauhea olo. Yksi lasillinen viiniä riittää, sen jälkeen tulisi päänsärkyä, itkua ja synkkiä ajatuksia. Kaiken lisäksi nukhtaisin muutaman lasillisen jälkeen eli minusta ei olisi edes (huonoa) seuraa koko illaksi.

[/quote]

Varmaan olet oikeassa, mutta minusta ei ole "vielä" tullut onneksi alkoholistia vaikka olen jo 25v harjoitellut. Eli ikää 40v ja noin 1-2krt. kuukaudessa juon, aina tulee hauska ja sosiaalinen olo ja aamuisin ei ole käytännössä juuri mitään krapulaa.

Vierailija
17/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan olet oikeassa, mutta minusta ei ole "vielä" tullut onneksi alkoholistia vaikka olen jo 25v harjoitellut. Eli ikää 40v ja noin 1-2krt. kuukaudessa juon, aina tulee hauska ja sosiaalinen olo ja aamuisin ei ole käytännössä juuri mitään krapulaa.

[/quote]

Sinä olet varmasti niitä onnekkaita ihmisiä joille viina "sopii". Monet alkoholistit jatkavat juomista sen takia päivä- ja viikkokausia, koska eivät uskalla kohdata sitä kauheaa krapulaa, vaan ottavat aamulla loiventavia, ja sitten taas mennään... Voi olla että tuo että ei tule kovin pahaa krapulaa pelastaa sinut alkoholismiin ajautumiselta. Ja jos sinulla ei ole pakko saada juuri silloin tiettynä aikana alkoholia, olet vielä voiton puolella, sitten on jo addiktio syntynyt jos pettymys on sietämättömän kova jos tänä viikonloppuna suunniteltu juominen peruuntuu.

Vierailija
18/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:38"]

Näin se vaan on, alkoholismiin taipuvaisilla siitä viinasta tulee "liian" hyvä olo, siitä se alkoholi on pirullinen myrkky. Ihmiset on yksilöitä ja eri myrkyt vaikuttaa erilailla.

[/quote]

Suurimalla osalla alkoholia nauttineista tulee nousuhumalassa hyvä ja rento fiilis. Suurin osa alkoholia nauttivista ei kumminkaan ole alkoholisteja.

Vierailija
19/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinä olet varmasti niitä onnekkaita ihmisiä joille viina "sopii". Monet alkoholistit jatkavat juomista sen takia päivä- ja viikkokausia, koska eivät uskalla kohdata sitä kauheaa krapulaa, vaan ottavat aamulla loiventavia, ja sitten taas mennään... Voi olla että tuo että ei tule kovin pahaa krapulaa pelastaa sinut alkoholismiin ajautumiselta. Ja jos sinulla ei ole pakko saada juuri silloin tiettynä aikana alkoholia, olet vielä voiton puolella, sitten on jo addiktio syntynyt jos pettymys on sietämättömän kova jos tänä viikonloppuna suunniteltu juominen peruuntuu.

[/quote]

Krapulan puuttuminen ei merkitse sitä, että ei olisi alkoholisoitumassa. Määrät ratkaisevat riippumatta siitä, tuleeko viinasta hyvä vai huono olo heti/myöhemmin. On ihan helppoa laskea juomiensa alkoholiannosten määrä ja katsoa, onko esimerkiksi suurkuluttaja vai peräti jo alkoholisti.

Suomessa on noin 500 000 alkoholistia, joten ei ole kovin yllättävää, jos onkin alkoholisti. Mutta alkoholismin yksi tunnusmerkki on ongelman kieltäminen. Alkoholistit voivat menettää melkein kaiken, mutta sinnittelevät silti työssään. Työssäkäynti ei siis ole merkki siitä, että ei olisi alkoholisti. Kun on alkoholisoitunut, voi käyttäytyä kuin olisi selvä, vaikka promillemäärä olisi hurja. Alkoholisti osaa esittää ja valehdella. Käytännössä juova alkoholisti valehtelee sujuvasti. Raitistunut alkoholisti on lopettanut valehtelun.

Vierailija
20/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea nämä artikkelit alkoholismin kehittymisestä. Kirjoittaja tuntee asian eikä moralisoi:

http://juhakemppinen.fi/index.php?id=vjh9cfx00vamh0

http://juhakemppinen.fi/index.php?id=tlupcg2kiuq64y

http://juhakemppinen.fi/index.php?id=srcncgalrwem9k

Pari poimintaa:

"Alkoholistille on tyypillistä varhaisvaiheessa se, ettei hänellä ole juomisen jälkeen krapulaa eikä pahoinvointia. Yksittäisiä muistinmenetyksiä hänellä voi olla, mutteivät ne näy, koska alkoholisti varhaisvaiheessaan ”puhuu tavallisesti”. Varhaisvaiheen alkoholisti ei muiden tavoin sammu."

"Juomista koskeva valehtelu siirtyy uudelle tasolle, varhaisvaiheessa alkoholisti on uskotellut itselleen, että on samanlainen juoja kuin muutkin, mutta nyt se ei enää onnistu. Hän huomaa nyt olevansa alkoholin juojana erilainen kuin muut. Tämä itseoivallus hämmentää ja pelottaa häntä. Hän ei voi käsittää, mitä hänelle on päässyt tapahtumaan, koska hän ei yleensä tiedä, mitä alkoholismi, asteittain paheneva sairaus, on."

"Kun alkoholisti on saavuttanut keskivaiheen, on jonkun muun vietävä hänelle tieto alkoholismista, koska hänen oma ja kasvava pelkonsa sekä eristäytyminen estävät häntä etsimästä tietoa omin päin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme