Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma äiti ei ole koskaan osoittanut myötätuntoa

Vierailija
21.04.2014 |

eikä kysynyt miten jaksan. Ollut elämässä hyvin vaikeita aikoja lapsen sairastelun ja hometalon, jossa meni omaisuus, vuoksi. Jälkeenpäin myös yksinhuoltajuuden vuoksi. Jaksaa soitella ja moittia, mutta ikinä ei ole ainuttakaan lämmintä sanaa suustaan päästänyt. Olen pyytänyt häntä olemaan henkisesti tukena, mikäli haluaa soitella, moittimisen sijaan. Hän sanoo, että onhan hän tukenut kun on antanut joskus rahaa. Ei muuta. Nyt tuntuu että yhteydenpito häneen kuormittaa entisestään, joka puhelun jälkeen on olo kuin olisi hakattu. Mitä luulette, onko ihan hullu ajatus pitää äitiin etäisyyttä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Pidä ihmeessä etäisyyttä. Hän herää kyllä miettimään omaa käytöstään, jos on herääkseen. Älä suostu moiseen paskaan. Et varmasti ole ansainnu tuollasta kohtelua. Mikä ihme joitakin ihmisiä (äitejä) riivaa... Tuo niiden käytös kertoo enemmän heistä itsestään, puutteellisia ja epäkypsiä. Pidä huoli itsestäsi, että jaksat omaa lastasi hoitaa. Tuo ihmissuhde kuluttaa sua turhaan ihan liikaa. Voimia sinulle!

Vierailija
2/5 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia äitejä on tälläkin palstalla paljon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyys on omaksi parhaaksesi, jos äitisi kuluttaa voimasi. Oma äitini on aina ollut samanlainen - hän on vähätellyt, arvostellut, syyllistänyt, vinoillut ja moittinut. Tuputtanut ruokaa ja nalkuttanut kiloista, käskenyt opiskella ja ollut samalla kateellinen siitä. Mikään tapahtunut ei hätkähdytä eikä aiheuta myötätuntoa, omat asiat ovat aina ykkösenä. Äitisi ei muuksi muutu, kuten ei minunkaan.

Vierailija
4/5 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hullua pitää tuollaiseen ihmiseen yhteyttä. Mietipä, että jos kyseessä olisi vaikka naapuri, niin pitäisitkö häneen yhteyttä? Se, että äitisi on päättänyt raskautua, synnyttää ja pitää lapsen ei velvoita sinua yhtään mihinkään. Se on ollut hänen, aikuisen ihmisen, päätös, eikä lapsen eli sinun valinta.

Pelkän verisukulaisuuden takia ei tarvitse ottaa jatkuvasti henkisesti turpaansa, ei missään nimessä. 

Vierailija
5/5 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tule ymmärtämään ÄITIEN kylmyyttä lapsiaan kohtaan. Kun itse on saanut lapsia, ne on kaikki kaikessa, eikä voi kuin ihmetellä omaa äitiä, kuinka tunnekylmä hän on. Itse olen ratkaissu tämän niin, etten pidä mitään yhteyttä. Pääsen PALJON helpommalla ilman tuota julmaa ihmisparkaa elämässäni. Kyllä, hän on silmissäni raukka, itse olen paljon vahvempi ihmisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi