Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voittaisit ison summan lotossa tms, keille jakaisit voitosta

Vierailija
21.04.2014 |

... vai pitäisitkö kaiken itse/omassa ydinperheessä?

Itse antaisin voiton suuruudesta riippuen ehkä jopa suurimman osan vanhemmilleni, ainakin maksaisin pois heidän loput lainansa sekä lisäksi mukava potti "käyttörahaa". Koska he ovat aina antaneet minulle ja sisaruksilleni kaiken ja enemmänkin mitä olemme ikinä tarvinneet, ja vaikka tiedän ettei rakkautta rahassa mitata niin olisihan se mukava pystyä joskus maksamaan jotain takaisinkin. :)

En tosin edes lottoa joten tällaista takaisinmaksumahdollisuutta tuskin koskaan tulee.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyl jakaisi kenenkään kanssa. Perheen käyttöön menisi ja veroja matsaisin enemmän

Vierailija
2/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet menisi puolisolle, koska olemme sopineet puolittavamme kaikki arpajaisvoitot. Omasta osuudestani maksaisin vanhempieni asuntolainan pois ja kustantaisin heidät jonnekin matkalle. Muuten pitäisin kyllä rahat itse ja sijoittaisin niistä suurimman osan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin suurimman osan pois koska minulla on asiat ihan hyvin asunnon ja työn takia ja olen ottanut sen linjan että pärjään vähemmällä materialla enkä haali kamaa ja krääsää ympärilleni pölyttymään. En voisi esimerkiksi kuvitellakaan ostelevani niillä rahoilla kaikkea ja leuhkivani niillä netissä kaikille esim. blogin tai facebookin muodossa. Miten jotkut pystyvät tai kehtaavat tehdä niin hyvällä omallatunnolla, oikeasti???

Uskon että ahneella on kakkainen loppu ja seuraavassa elämässä kärsivät huonoa karmaa.

Sain suuren perinnön muutama vuosi sitten, annoin mm. serkkujen lapsille rahaa jotka eivät siis olleet tämän perintöpuolen sukua vaan toisen vanhempani puolelta, mutta he opiskelivat ja ajattelin että tässä vaiheessa elämää tarvitsevat sitä rahaa ja voivat maksaa opintolainojaan pois koska vanhemmillaan oli velkaa asunnoista ja autoista. Olen myös antanut paljon rahaa lasten- ja eläinsuojeluun ja pakolaisille sinne missä sitä tarvitaan eli heidän kotimaihin, olen hlökohtaisesti käynyt afrikkalaisella koululla ja orpokodilla jättämässä lahjoituksen tuotepakettien muodossa ja auttanut rakentamaan heille uusia huonekaluja ja valmistamaan ruokaa. Miksi menisin luksuskohteeseen juomaan trendidrinkkejä kun voin olla jossain auttamassa ihmisiä ja parantamassa maailmaa edes vähän?

Vierailija
4/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan voittosummasta. Puolisolle ja lapsille antaisin, osan appivanhemmille, ovat aina meitä jelpanneet kun on jotain tarvitu.

Silloin kun äiti vielä eli, olisin antanut hänelle kyselemättä suuren siivun, teki aina kaikkensa minun eteeni. Isälle en antaisi senttiäkään, kitupiikimpää ihmistä saa hakea.

Vierailija
5/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan riippuu siitä voiton määrästä, että jakaisinko ensinkään. Mutta jos miljoonia, niin sekä omille että appivanhemmille turvaisin huolettoman loppuelämän. Jollain tapaa, oli se sitten asunto jossain haluamassaan paikassa tai sit rahaa. 

Jos vaan kymmeniä tai satoja tuhansia niin pitäisin itsellä visusti. 

Vierailija
6/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt puhutaan isosta summasta, niin ensinnäkin se menis puoliksi puolison kanssa (koska yhteisillä rahoilla oltaisiin lottokuponki ostettu). Sitten varmaa 20 lähimmälle ihmiselle pistäisin menemään sen 111 e kuussa (ainakin mun vanhemmat, lapset ja muutama muu sukulainen ja muutama ystävä). Hyvä rajaushan olis, että antais niille, jotka kyselemättä antais tilinumeron :D

Vierailija
7/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:04"]

En voisi esimerkiksi kuvitellakaan ostelevani niillä rahoilla kaikkea ja leuhkivani niillä netissä kaikille esim. blogin tai facebookin muodossa. Miten jotkut pystyvät tai kehtaavat tehdä niin hyvällä omallatunnolla, oikeasti???

[/quote]

Selitäkö vielä, miksi pitäisi tuntea huonoa omatuntoa omien rahojen käyttämisestä itseä miellyttäviin asioihin?

Vierailija
8/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilleni menisi varmasti todella iso osa, vaikka luultavasti yrittäisivät kieltäytyä ensin. Vähän noloa myöntää, mutta kun lottoan, haaveilen lähes aina vaan siitä miten onnellisiksi vanhempani tulisivat kun ei olisi rahahuolet painamassa. Itse siis pärjään hyvin näinkin, taloudellinen tilanteeni sopii hyvin elämäntyyliini, vanhempieni ei. En alkaisi kuitenkaan kavereilleni jakamaan pottia, vaan käyttäisin loput esim. autoon, taloon ja sijoituksiin.

Vierailija
9/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mun yh-veljelleni, joka on tällä hetkellä työkyvytön eikä ole päässyt uudelleenkoulutukseen yrityksistä huolimatta. Lapsilleni ostaisin asunnot, mutta elantonsa saisivat hankkia itse. Maksaisin avomieheni velat. Kyllä raha on paska asia, miten paljon sillä saisikin helpotettua muiden elämää. Nyt vaan kärvistellään kuka missäkin loukussa. Ja tosiaan mitään wahlroos-miljoonia en tarvitsisi!

Vierailija
10/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu summan suuruudesta, miljoona-voitosta jakaisin vanhemmillemme ja veljilleni. Jostain sadantonnin voitosta en hirveästi jakaisi, mutta kustantaisin kivat juhlat koko porukalle. Loppu menisi käyttöön/asuntoon.

Vierailija
11/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän moneen kertaan ajatellut. Jos potti olisi noin 1-2 miljoonaa, pitäisin kaiken itse ja jatkaisin työntekoa normaalisti. Jos tulisi oikein jymypotti, vähintään 15 miljoonaa, jakaisin hyvästäni suvulle ja ystäville ja sanoisin so long työpaikalleni:

Antaisin siskon perheelle miljoonan. Tädeille, isovanhemmille, vanhemmille ja viidelle ystävälleni antaisin kullekin puoli miljoonaa. Koska teemme kaikki lotot kahteen, puolet menisi miehelleni ja hän oletettavasti haluaisi antaa puoli miljoonaa siskolleen, veljelleen ja vanhemmilleen. Tähän kaikkeen menisi 8 miljoonaa.

Lopuilla rahoilla teettäisin talon valmiiksi, ostaisin kaksioita omaan lomakäyttöön Tampereen, Helsingin ja Turun keskustasta, pienen lomamökin jostain Lapin perukoilta ja uudet autot. Laittaisin muutaman miljoonan säästöön ja sitten ostaisin monta sijoitusasuntoa, esim. 20 kaksiota yliopistokaupungeista. Sitten lähtisin oikein pitkälle lomamatkalle. Viettäisin muutaman kuukauden vaikka Australiassa, Kanadassa, pitkin Eurooppaa jne.

Vierailija
12/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolleni antaisin jotain ja parhaalleni ystävälleni. Isäni on dementoitunut ja hoivakodissa ja äitini  kuollut, joten he eivät enää tarvitse.

Vierailija
13/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut, että jos saisin ison lottopotin, jaksaisin sen ensin neljään osaan: puolisolle, lapselle, itselle ja uuden asunnon ja kesämökin hankintaan. 

Oman osuuteni jakaisin vanhempieni, sisareni, kummilapsien, kahden läheisen ja tärkeän sukulaisen ja itseni kesken samansuuruisin osuuksin. Haluan tukea kummilasten opintoja ja läheisille haluan antaa takaisin heiltä saamaani tukea, ovat aina auttaneet, pyytämättäkin. 

Vierailija
14/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaisin

äidilleni remonttiin

Isältäni maksaisin velat pois, ja ostaisin asunnon jossa saisi asua ilmaiseksi.

Veljeltäni maksaisin velat pois

Miehen isältä maksaisin velat pois

Naapurille (ystävälle) lainaisin rahaa määrättömällä maksuajalla ja nolla korolla.

Muita parhaita ystäviäni (3kpl) auttaisin remontoinnin ja velkojen kanssa niin että voisivat ajatella muutakin kuin kosteusvaurioita ja velkoja.

Tosellakin siis jakaisin rahasta reilulla kädellä kunkin tarpeen mukaan. Varakkaille tai epäluotettaville (narkkari-) sukulaisille en kokisi tarpeelliseksi antaa mitään. Ystävien huolet ovat minunkin huoliani, joten keventäisin samalla omaa huolitaakkaani, kun auttaisin ystäviäni.

Vierailija
15/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kaiken itse. Sukulaiset ovat kaupanneet jo riittävästi.

Vierailija
16/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:07"]

En voisi esimerkiksi kuvitellakaan ostelevani niillä rahoilla kaikkea ja leuhkivani niillä netissä kaikille esim. blogin tai facebookin muodossa. Miten jotkut pystyvät tai kehtaavat tehdä niin hyvällä omallatunnolla, oikeasti???

[/quote]

Selitäkö vielä, miksi pitäisi tuntea huonoa omatuntoa omien rahojen käyttämisestä itseä miellyttäviin asioihin?

[/quote]

Tekeekö se rahasta ja omaisuudesta ja itsensä hemmottelusta hienompaa jos sitä esitellään kaikille netissä???

Vierailija
17/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah! Joku junttimainen moukka ehti miinuspeukuttaa sellaista joka käynyt afrikkalaisessa orpokodissa auttamassa, eli todistaa vain sen että jo on tämä kansa ahneeksi ja itsekeskeiseksi mennyt!

Vierailija
18/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:23"]

[/quote]

[/quote]

Tekeekö se rahasta ja omaisuudesta ja itsensä hemmottelusta hienompaa jos sitä esitellään kaikille netissä???

[/quote]

Suomalaisen moukan mielestä kyllä, eli sellaisen jolla ei ole ollut mitään niin se vasta sitä rahaa ja tavaraa kaikille tutuille ja tuntemattomille esitteleekin eikä ymmärrä mitään matalan profiilin olemisesta, vaan on kaikille että hähää tässä minun omaisuuteni in your face !!

Vierailija
19/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vastaapa vain kysymykseeni. Miksi ketään muuta sortamatta tai riistämättä hankitun omaisuuden käyttäminen tavalla, joka ei ahingoita ketään, on mielestäsi huonon omatunnon arvoinen juttu?

Vierailija
20/27 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin puolisoni elämän kuntoon maksamalla hänen opintolainansa ja ulosottovelkansa. Ostaisin hänelle myös ajokortin ja muuta mukavaa. Isälleni antaisin myös suuren summan, koska arvostan häntä todella paljon. Hän elätti parin tonnin palkallaan seitsemän henkistä perhettään, myös äitiäni, vaikka hän vain ilkeili isälleni. Sitten luultavasti laittaisin hyväntekeväisyyteen mukavan summan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä