Minkäikäisen nuoren annatte värjätä hiukset?
14-vuotias poika haluaisi värjätä lyhyehkön kuontalonsa mustaksi.
Kommentit (17)
Ostakaa kampaamosta "värjäävää" hoitoainetta. Ei vahingoita millään tavalla hiuksia. Kestää pesua jos väriä pitää yllä hoitoaineella n 1kerran kahteen viikkoon :) haalistuu ja lähtee pois kokonaan jos ei enää käytä!
Meidän tyttö sai sävyttää ja värjätä suoraväreillä ennenkuin täytti 16v, sitten annoin luvan kestoväreihin yms tujumpaan käsittelyyn. Ymmärsi itsekin miksi vaikka kampaamoissa eivät nuorempia värjää niin ei tarvinnut tapella.
16v. Kampaajaystäväni mukaan tämä turvallinen ikäraja, eivät heidän kampaamossaan värjää nuoremmilta.
Antaisin...
Oma tytär halusi värjäillä hiuksia jo alakouluikäisenä, silloin sitten sovittiin, että kun täyttää 15v saa värjätä :)
Antaisin, tietty kannattaa vähän katsoa, onko väri yhtään sopiva. Vaalea, punertava iho näyttää aika karsealta kovan sinimustan kuontalon kanssa. Pehmeämpi tumma ruskea on jo parempi.
Musta väri on todella allergisoivaa. Kannattaa myös pitää mielessä että tyvikasvu kasvaa nopeasti, jo 2 viikon kuluttua näyttää harvahiuksiselta kun tyvestä kasvaa vaaleaa hiusta. Jos mustan värin haluaa pitää kauniina tarkoittaa se 3 viikon välein värjäystä, mikä ei todellakaan ole terveellistä. Kestovärit sisältävät vahvasti alllergisoivia aineita jotka imeytyvät ihon läpi elimistöön. Nuoren iho on ohuempi joten imeytyminen on tehokkaampaa. Musta väri sopii todella harvalle suomalaiselle, jos pakko on tumma saada niin mieluiten aivan tumman ruskea, joka siis melkein musta.
Mustalla tukalla nuoret haluavat ilmeisesti jotain särmää tavalliseen olemukseensa.. Jos minulta kysytään musta tukka ei ole ratkaisu yhtään mihinkään. Erottua voi muutenkin, opettelemalla jonglööraamaan, heittään voltteja, Olemalla hyvä urheilussa tai vaikka musiikissa. Oman lapseni hiuksia en antaisi värjätä, epäterveellistä ja näyttää rumalta.
Lapsilla ja nuorilla on niin nätit tukat kun on nätisti leikattu tai muuten laitettu. Miksi siis värjäämään? Mummoilla ja vaareilla on oma väri muuttunut joksikin omituiseksi, jolloin kandee ehkä harkita värjäystä. Mutta nuoret ja lapset jotka värjäävät tukkansa huonontavat oikeaa ulkonäköään ja tulevat nuhruisen näköisiksi ja usein myös näyttää törkeältä. Monta kertaa tulee myös mieleen, että haluavat esittää vanhempaa kuin ovat ja siinä onnistutaan sitten tommoisella värjätyllä ja huonosti hoidetulla kuontalolla. Nuoret ja lapset eivät taida myöskään käydä kampaajalla niin usein joten se tukka ehtii tulla aivan kamalan näköiseksi. Nuoruudessa nuoruus ja luonnollisuus on valttia. Kandeis tehdä vaan sellaista, mikä ei juuri maksa, mutta pitää oman ikäisen näköisenä ja siistinä... siis sekä siistinä että "siistinä"... pitkä blondi tukka nuorella naisella on tosi siisti ja se on todella blondi - mutta aikuistuessa blondinkin tukan väri voi muuttua - ja menee ihan pilalle, jos siihen vetää jonkun mustan värin päälle ja jo muutaman viikon kuluttua jotain nuhruisen näköiseksi muuttavaa juurikasvua, jonka päälle taas pitäisi vetää uutta väriä. Siis YÖK!!! Ostakaa jotain muuta sillä 500 eurolla, joka menee kampaajalle turhasta värjäyksestä!
Joskus yläasteella varmaankin, jos on jokin suht' luonnollinen sävy kyseessä.
Ala-aste ikäisenä sävytteillä, kestoväri vasta myöhemmin :) lyhyet hiukset saa nopeesti kasvatettua pois väristä, elä ole huolissasi. Ja voi parantaa hurjasti itseluottamusta :)
Mä olen aina miettinyt että ne ihmiset ovat sekaisin, jotka eivät anna lapsensa värjätä hiuksiaan ( ei siis tietenkään usein mutta joskus), mutta kun itse sain vaaleahiuksisen tytön olen alkanut miettimään jo kauhulla sitä jos hän haluaa värjätä hiuksensa. Ja olen päättänyt että 15-vuotiaana saa laittaa raitoja, muuten aion olla natsimutsi ja kieltää värjäämisen, ihan vaan ettei noi upeat hiukset mene pilalle. Monesti nuoret eivät mieti kuin sitä hetkeä, eivätkä tajua kuinka paljon hiusten värjääminen pilaa hiuksia. Nyt on muotia olla luonnollinen, mutta kuka tietää mikä on muotia 10 vuoden päästä..
Itselläni on todella ruman väriset hiukset, ja olen saanut värjätä niitä 11-vuotiaasta lähtien, ja lähes kaikkea väriä olen päähäni kokeillut, ja nykyään kärsin ohueista ja karheista hiuksista. Mutta olisin todella epäsiistin näköinen jos en värjäisi, kokeiltu on.
Mä olen antanut ottaa raitoja 10 vuotiaasta lähtien.
Mustaan en suostu edes raidoissa.. Nuorista tulee kalmoja ja sitten se väri haalistuu äkkiä. Olkoonkin emo, gootti tms. tumman ruskea on ystävällisempi sävy iholle ja tyvikasvulle.
Kaupoista ei enää saa 'sävytteitä', kaikki on enempi vähempi kestovärejä. Valmistajat eivät enää halua reklamaatioita huonosta pysyvyydestä. Siksi marketin 'kevytväri' ei ole erityisen kevyt.
Kannattaa kuunnella viisaiden suosituksia. Raitahupulla tehtynä voisin luvata antaa tehdä ruskeita puolikestäviä raitoja jos ne sointuvat ripsien ja kulmakarvojen väriin. Monesti kyllä hyvä leikkaus ja viimeistely on paljon parempi kuin yksikään värjäys.
Kesä on tulossa. Se musta haalistuu kulahtaneen näköiseksi alta aikayksikön.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:30"]
Kannattaa kuunnella viisaiden suosituksia. Raitahupulla tehtynä voisin luvata antaa tehdä ruskeita puolikestäviä raitoja jos ne sointuvat ripsien ja kulmakarvojen väriin. Monesti kyllä hyvä leikkaus ja viimeistely on paljon parempi kuin yksikään värjäys.
[/quote] Ihan fiksu juttu käyttää raitoja jos on ihan pakko värjätä, mutta.. Jos vaaleaan tukkaan tehdään raitahupulla tummia raitoja, tulos on likainen ja kauhea! Kun kevytväri vielä haalistuu on tulos kun likaojassa uitettu. Samoin joskus aikuiset tummahiuksiset naiset haluavat pitkiin hiuksiin hupulla ihan ohuita vitivalkoisia raitoja. Miksei tummiin kun kun kaikki muutkin ottavat niitä vaaleisiin ja tummanvaaleisiin hiuksiin?? No, tälläisen operaation jälkeen tulos on tummahiuksiselle + 20v ikää lisää! Ohuet valkoiset raidat tummassa tukassa näyttävät aivan harmailta hiuksilta. Päinvastoin vaaleissa hiuksissa kevytvärillä tehdyt raidat saavat koko hiukset näyttämään suttuisilta, likaviemärissä uitetuilta.
Makunsa kullakin ;)