Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi pitänyt kädessäsi c-kasettia?

Vierailija
06.12.2020 |

?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten kun komeroa siivotessani törmäsin laatikolliseen niitä, luulin että olin hävittänyt sen laatikon jo ajat sitten.

Vierailija
2/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen puhuttiin vain kaseteista ja videokaseteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten, kun heitin muuton yhteydessä vanhoja kasetteja pois. Minulla olisi kyllä vielä stereot, joilla niitä voisi kuunnella, mutta eipä ole tullut kuunneltua :D

Vierailija
4/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. On niitä tuossa lipastossa laatikko täynnä.

Vierailija
5/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen...

Ja aika useinkin tulee soitettua koska osaa noista ei saa edes netin kautta kuunneltua tms formaatissa

Vierailija
6/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juurikin.

Vierailija
7/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mutkatonta oli 70-80 luvulla vielä mankalla äänittää lasten ja aikuistenkin lauluja tuossa tuokiossa?

Vierailija
8/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin viikkoja sitten. Ostin uusia kasetteja viimeeksi lokakuussa ja saatan ostaa jouluksikin. Äänitän niille radioista ohjelmaa, joskus jaarittelen niille muisteluksiain. Eli on kasetit vielä käytössä ja pari kolme toimivaa dekkiä vielä jäljellä.

Vierailija
9/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta siitä on.

Vierailija
10/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk sitten.

Vierailija
11/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänenlaatu heikkeni noissa mitä enemmän kuunteli ja sitä nopeammin mitä paskasemmat mankan äänipäät olivat.

Vierailija
12/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mutkatonta oli 70-80 luvulla vielä mankalla äänittää lasten ja aikuistenkin lauluja tuossa tuokiossa?

Kyllä, niin oli, ja on vieläkin. Mulla käytössä edelleen. Tallennan juttuja kyllä DVD-RW levyille, mikro sd-muisteille, mutta helppoa ja nopeaa käyttöä varten mulla on C-kasetit käytössä.

13/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä siivotessani. Minulla on laatikollinen niitä.

Monilla kaseteilla on äänimuistoja kerrostumina kolmelta vuosikymmeneltä: päällimmäisenä on listahittejä, joita siskoni äänitti radiosta 90-luvulla, niiden välissä kuuluu pätkiä vanhempieni äänittämistä euroviisuista 80-luvulta, ja nauhojen lopussa kuuluu kasettien alkuperäistä sisältöä eli vanhan, jo edesmenneen sukulaistädin äänikirjeitä arviolta 70-luvun lopusta. En raaski heittää kasetteja pois.

Vierailija
14/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, niin oli, ja on vieläkin. Mulla käytössä edelleen. Tallennan juttuja kyllä DVD-RW levyille, mikro sd-muisteille, mutta helppoa ja nopeaa käyttöä varten mulla on C-kasetit käytössä.

Äänen taltioinnista siis kyse.

Vierailija
15/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään. Asutaan vanhassa talossa josta löytyy yhtä sun toista. Ollaa siivottu kaappeja ja laatikko kaupalla kasettejaki löytyny.

Vierailija
16/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänenlaatu heikkeni noissa mitä enemmän kuunteli ja sitä nopeammin mitä paskasemmat mankan äänipäät olivat.

Niin, mutta toisaalta äänenlaatu on helposti vielä paljon paljon paskempi joistain halvoista natisevista uuusista kaiuttimista, ja youtubelatauksesta.

(meneehän se c-ksetti tietty kohtuu nopeasti melko huonoksi ts. ei kauhean montaa vuotta kestä, ja jotkut itse äänitetyt jo alun perin sitten ihan mitä sattuu)

Vierailija
17/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kuukausia sitten. Kuuntelin 80-90-luvulla radiosta nauhoittamaani musiikkia, kasari ja ysärihittejä :)

Mulla on vielä VHS-kasettejakin ja VHS-videonauhuri. Muutama viikko sitten katselin viimeksi vhs -videoita, aikoinaan televisiosta nauhoittamiani tv-sarjojen jaksoja.

Vierailija
18/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä yksissä bileissä kuunneltiin c-kasetteja.

Vierailija
19/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi. Kuuntelen itse hengellisiä c-kaseteilta ja juuri nyt yksi lapsistani kuuntelee "uskollisia ystäviä", kasetilta ja seuraa kirjasta. Minäkin tykkään kuunnella noita kertomuksia.

Vanhat hengelliset laulut on kyllä omasta mielestä parhaita 😊

T. 36 -v nainen

Vierailija
20/27 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten, kun siivosin ja nakkasin yhden roskiin. On niitä jäljellä muitakin mutta säilytän lapselleni elektriniikka-antiikiksi tulevaisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän