Saako lastensuojelun asiakkaat
Niin siis kysymys kuuluu että saako lastensuojelun asiakasperheet jotenkin enemmän toimeentulotukea tai suoraan rahallista tukea enemmän kun tavalliset ei lastensuojeluasikasperheet jotka joutuvat turvautumaan toimeentulotukeen?
Ihmettelen vaan kun näyttää että näillä lastensuojelun piirissä olevien perheiden parissa näyttää olevan rahaa paljon enemmän millä mällätä kun mitä yleensä on toimeentulotukea saavilla perheille.
Eli nyt joku joka on itse tällaisessa tilanteessa niin kertokaa hieman. Saatteko lapsille tukea esim. joihinkin virkistysmatkoihin tai muihin menoihin leffakäynteihin, huvipuistokäynteihin tai muuhun?
Tavalliset perheethän eivät saa vaan joutuvat maksamaan nämä siitä perustoimeentulotuesta joka ei kyllä tahdo riittää mihinkään kivaan.
Lastensuojeluasiakkaat saavat varmaan ainakin kalliit harrastukset maksettua kokonaan sossun toimesta?
Meille tavallisille hyville vanhemmille tulee vain max. 220 per vuosi per lapsi harrastukseen.
Ja vaikka tukea tulisikin lastensuojeluasiakkaille periaatteessa "lapsille" pidän vähän kyseenalaisenä sitä koska sehän tarkoittaa suoraan sitä että toimeentulotuen perusosan vanhempi tai vanhemmat voivat käyttää suoraan itseensä kun siitä ei tarvitse enää niin paljon lasten menoja maksaa kun niihin saa extra tukea eli taloudellinen tilanne on kokonaisuudessaan paljon parempi kun normaalisti työttömällä toimeentulotuen asiakkaalla.
Kommentit (3)
Ei olla saatu erityiskohtelua meilläkään. Ei olla kyllä pyydettykään. Jouluisin muistavat jollain pienellä, suklaalla tai leffalipulla. En tiedä sitten jos perhe hakee tukea harrastekuluihin jne. Riippuu varmaan asiakkuudesta, tuen tarpeesta. Meillä varotoimena asiakkuus koska olen sairas ja tukiverkoton.
Usein saa, muttei automaattisesti. T sossu
Ei ole ainakaan mun lapset saaneet mitään erityiskohtelua, tai extra rahaa.