Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna hoitaa sairasta lastamme

Vierailija
21.04.2014 |

1,5-vuotias poika on flunssassa ja kuumetta on melkein 39-40 astetta, mutta mieheni ei anna minun seurata kuumetta mittaamalla sitä tai antamalla Panadolia kuumeen alentamiseksi ainakin yön ajaksi. Yritin äsken mennä antamaan pojalle lasten Panadolia kuumeeseen (mies lupasi päivällä, että sitä saisi antaa pojalle, jos kuume jatkuisi), mutta mies tönäisi mut pois pojan luota ja nappasi lusikan kädestäni ja heitti lusikan pois, jossa lääkeannos oli. Hän uhkasi heittää mut ulos asunnosta, jos vielä puhuisin jotain asiaan liittyen. Toissayönä yritin yällä mitata pojan kuumetta, kun otsa ja niska tuntuivat kuumalta, jolloin mies ei myöskään antanut minun mitata kuunetta, sillä poika alkoi kiukutella ja miehen mielestä mun pitäisi jättää kiukuttelun vuoksi kuume mittaamatta, ettei pojalle tule paha mieli.

Kuitenkin mielestäni kuumeisen lapsen kuunetta pitäisi seurata ainakin muutaman tunnin välein. Pelottavaa, että en saa seurata ja hoitaa pojan sairautta. Hän myös päästi pojan eilen leikkimään yksin parvekkeelle toviksi, vaikka pojalla oli kostea tukka kylvyn jälkeen. En saa määrätä mistään pojan päivittäiseen hoitamiseen liittyvästä, jos hän olisi eri mieltä, vaan miehen sana on kotona laki kaikessa (pojan ollessa vastasyntynyt en saanut esim. antaa hänelle äidinmaitoa, jos poika itki vähänkin syönnin yhteydessä , vaan mies tunki kesken imetyksen antamaan korviketta pullosta).

Tämä tuntuu todella epäreilulta. Voi olla, että olen itse väärässä ja panikoin liikaa. Mitä tekisin? Toivottavasti kuitenkaan kuume ei nouse liian korkeaksi, että pojalle ei tule siitä pysyviä haittoja. Nyt en siis pääse sitä mittaamaan enkä lääkitsemään. :/

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi sanottuna vaikutat hieman yksinkertaiselta ap.

Vierailija
22/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 05:05"]Eikö ton otsikon pitäisi kertoa jo sinulle itsellesi jotain!?

MIES EI ANNA HOITAA SAIRASTA LASTAMME.

Sun mielestä saisi Sun sukua hävetä jos he puuttuisivat... Eikö olisi aihetta.

Ja paremminkin eikö miehesi toiminta pitäisi olla enemmän hävettävää kuin lasta puolustavien sukulaistesi toiminta.

[/quote]

Tuossa aiemmin mainitsinkin, että itse aloitusviestin tilanne on jo korjaantunut ja tosiaan otan nyt sitten rohkeasti puheeksi nuo miehen edesottamukset sukulaisten ja kavereiden kanssa, vaikka siinä nolaakin itsensä ja eron riski kasvaa.

Olen vain yrittänyt itse taklata yksikseni noita tilanteita miehen kanssa (=mies pomottaa eikä anna yleensä mun päättää asioista, jos on eri mieltä kanssani), kun olen hävennyt tilannetta itsekseni enkä ole kehdannut jutella niistä kenellekään. Sen vuoksi tänne kirjoitinkin. Nyt tajusin, että tosiaankin mun pitää pitää puoliani rohkeasti.

Yleensä asiat ovat hoituneet miehen kanssa loppujen lopuksi ok, mutta hirveä vääntö on ollut ihan perusjutuista, sillä hän ei arvosta päätöksiäni juurikaan. Mutta siis itse alkuperäinen ongelma korjaantui jo ja tuo isompi työsarka mieheni kanssa on työn alla jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi ja lapsen puolia ennen kaikkea.

Miehesi pitää arvostaa päätöksiäsi. Vaadi sitä.

Vierailija
24/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vielä täydennyksenä, että miehen sukulaiset ovat pääsääntöisesti näissä tilanteissa mieheni puolella ja omat sukulaiseni ja kaverini puolestaan eivät käsitä hieman tossukkamaista asennettani lainkaan. Oma taustani ja miehen tausta ovat asenteiltaan kuin yö ja päivä siis. Mutta päätin jo, että korjaan asennettani ja pidän jatkossa puoleni. Näissä vain jotenkin asiat eivät pysy mittasuhteissaan, jos ei puhu kenellekään. Sitten kun puhuukin muille, niin tajuaa, että ei ollutkaan väärässä, vaikka mies niin yritti kovasti uskotella. Kyllä mieskin noi asiat lapsen hoitoon liittyen pääsääntöisesti osaa hoitaa, mutta on selvästi suurpiirteisempi kuin mä. Itse sen sijaan haluan ottaa varman päälle ja mennä virallisten ohjeistusten ja uusimman tutkimustiedon mukaan, että kaikki varmasti on hyvin.

Vierailija
25/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule aloittaja hyvä, sinulla ei ole hävettävää paitsi se että sinulla on tuollainen mies. Eo mies voi estää, kieltää äitiä imettämästä tai antamasta lääkettä sairaalle pinelle..jotain on vialla ja pahasti. Puhu asioista, kerro sukulaisille ja hae apua, puhu vaikka neuvolassa näistä jutuista, kerro ihan suoraan. Joku muu saa hävetä et sinä, äidin kuuluu saada ja täytyy hoitaa lastaan sairaana.

Vierailija
26/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää... Ilmeisesti ap:kään ei ole mikään penaalin terävin kynä... Eihän puoliso voi "antaa lupaa" tai olla antamatta lapsen hoitamiseen?? Miksi ihmeessä kukaan edes menee naimisiin tuollaisen kanssa, joka haluaa kontrolloida normaaleitakin asioita? Sinuna häipyisin liitosta hippulat vinkuen...

Ja tosiaankin: hyvä neuvo on kertoa asiasta suoraan esim. neuvolassa tai lääkärissä. Mies ei käy ihan täysillä, kuulostaa mielenterveysongelmaiselta tms. Kyllä pientä lasta on hoidettava ja lääkittävä, vielä suuremmallä syyllä kuin isompaa. Onko miehesi ilman kuumelääkettä jos kuume hipoo neljääkymmentä?

Hullulta kuulostaa mies, mutta äiti voisi edes yrittää skarpata... Ihmetyttää sekin, että miten äijä muka vahtii joka saatanan askeleella, ettet saa annettua lapselle lääkettä?? Ja jos et kotona saa annettua, niin vie lapsi lääkäriin ja kerro siellä, että miehesi kieltää lääkitsemisen etkä saa lasta kotona hoidettua, niin pääsette osastolle ihan varmasti pariksi päiväksi. Luultavasti tosin tulee lastensuojeluilmokin, mutta tässä tapauksessa ei olisi yhtään pahaksi, päin vastoin...

Vierailija
27/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi ahdistaa ihan hemmetisti kun aloin miettimään jos olisin itse ap. En voisi KOSKAAN olla kontrolloivan miehen kanssa ja tehdä vielä lapsia sille. Omalle ukollekin tein heti selväksi että minua ei määräile ketään. Olenhan aikuinen ja itse vastuussa itsestäni. Alkuun mies koitti määrätä menoistani, mutta en kyllä edes korvaani lotkauttanut. Äkkiä se sen oppi ja se siitä.

Sairasta on ettei äiti saa imettää rauhassa ja hoitaa kipeää lasta. Teiltä pitäisi ottaa lapsi pois kokonaan. On niitä terveitäkin perheitä joissa lapset saa tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa.

Ihme touhua jos teillä jo lusikat lentelee ja mies tönii! Joku päivä se sun ukko vetää sua turpaan ja huolella, sitäkö haluat?

Lähde pois tuosta suhteesta ja todellakaan et tee miehelle palvelusta ja salaa sen hullua käytöstä!!

Vierailija
28/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko näyttää Tän viestiketjun miehellesi, ehkä hän valaistuu?

Vierailija
29/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole totta, eihän? Menee tavanomaisen provokaavan mukaan, kun täydentäviä tietoja tulee vähitellen. Viitsisivätkö provoilijat pysyä sellaisissa aiheissa, jotka eivät ole näin ikäviä.

Jos on totta, niin ota yhteyttä sosiaalipäivystykseen.  Ei tässä ole siitä kyse, että sinun on pidettävä omia puoliasi vaan myös lapsesi hyvinvoinnista.

Vierailija
30/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta, en ole koskaan mitaillut kuumeita. Sillä kun ei ole mitään merkitystä perusterveen lapsen flunssassa. Joku on rättipoikki sairas, vaikka lämpöä vain 37.5 ja toinen ihan pirteä, vaikka lämpöä 38.5. Lääkitystä meillä saa oireiden mukaan eikä siksi, että mittari näyttää jotain.

Ap:lle tiedoksi: jos miehesi osaa estää sinua antamasta lapselle lääkettä, osaa hän lukea tänne kirjoittamasi viestit.

Vierailija
31/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Ap että tajusit nyt oman tilanteesi. Puhu kaikille avoimesti ja rehellisesti tilanteesta, se on ensimmäinen askel pois alistuksesta. Muista imeä itseesi kehut jotka vahvistavat itsetuntoasi ja vaikka sukulaisten rektiot saattavat tuntua sinusta alkuun ylimitoitetulta niin anna niille tilaa. Kukaan ei kuitenkaan käske sinua, ei edes ne sukulaiset. Keskity rakentamaan itseäsi. Jos nyt todella avaat silmäsi Tulet varmaan tämän myötä huomaamaan, kuinka paljon muitakin asioita on pielessä suhteessanne ja kuinka tuhoisa tilanne on sekä sinulle että pojallenne. Silloin teet päätöksesi itse kuten aikuisen naisen kuuluu.

Kauan olette olleet yhdessä?

Vierailija
32/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, minkä maalainen miehesi on? Onko tässä nyt kyse kulttuurieroista? Itse olisin soittanut poliisit paikalle jos mieheni töinisi minua lääkitessäni sairasta lasta tai jo siinä vaiheessa kun mies estää imettämisen. 

Onko AP sulla jokin lääkitys päällä? Masennus, skitsofrenia?

Vierailija
33/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa pelottavalta. Juuri sellaiselta, jollaiseksi kuvittelen perhesurmaajat. En uskaltaisi olla yhdessä.

Vierailija
34/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hullu. Juokse lapsi kainalossa turvakotiin!!!

Vierailija
35/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin teistä lastensuojeluilmoituksen jos tietäisin ketä olette.

Lapsen isä ja sinä syyllistytte pojan heitteillejättöön. Lapsen ei pidä tarkoituksenmukaisesti antaa kärsiä jos on kuumetta noin paljon, vieläpä useamman päivän ajan.

Sinä syyllistyt laiminlyöntiin sallimalla lapsen isän laiminlyönnit ja "ylilyönnit" kasvatuksessa. Asiat voivat mennä todella pahaksi vuosien varrella jos nyt et puutu asioihin ja käännä suuntaa parempaan.

(Anan se Panadol pienellä ruiskulla tai ruiskuannostelijalla jota saa apteekista Panadolin mukana.)

Lapsen kuumeen syynä voi olla myös bakteeri-infektio, joten hoitakaa lapsenne terveeksi tai helpottakaa hänen oloaan. Soita vaikka terveydenhoitajalle tai menkää lääkäriin. Siellä voit kertoa ristiriitanne, luulen että miehesi kuuntelisi esim. lääkärin valistusta kuumelapsen hoidossa.

Lapsia kuolee bakteeri-infektioihin, mysö bakteerit nostavat kuumetta, ei kyse ole aina kotona seurattavasta viruksesta.

Sinä lapsen äiti, lopeta miehesi pelkääminen ja ole lapsenne puolella!!

Vierailija
36/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt sanoa tämän mahdollisimman selvästi. Tilanteenne on heitteillejättö ja lastensuojeluilmoituksen paikka. Lapsenne voisi kuolla tuohon tilanteeseen. 

En haluaisi olla ilkeä, mutta sinun tulee nyt ymmärtää, että tilanteessanne ei ole mitään normaalia. Miehelläsi on luultavasti jonkin sortin persoonallisuushäiriö, eikä se tuosta parane vain puhumalla.

Tälläkin palstalla käy näiden asioiden kanssa työskenteleviä ihmisiä ja henkilöllisyyden selvittäminen anonyymin viestin takana on täysin mahdollista poliisin avulla.

Vierailija
37/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea ukko. Yrittää osallistua lapsensa hoitoon ja kuvittelee omaavansa jotain päätäntävaltaa jälkikasvunsa hoidon suhteen. Eikö kukaan ole kertonut sille, että vain Pyhä Äiti on kykenevä hoitamaan lastaan?

(huomasittehan, että yhteisellä päätöksellä sitä panadolia oli annettu kun kuume oli 39-40, tämän jälkeen kuume laski ja keskusteltiin siitä tarvitseeko lämpöä enää lääkitä - älkää tuomitko miestä suorilta käsin luonnevikaiseksi, ehkä hän on vain hermostunut ensimmäisen lapsensa saanut mies jolle elämä (ja naiset) eivät ole vielä näyttäneet, ettei hänellä ole roolia lapsensa hoidossa )

Vierailija
38/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko äitinä oppinut jo tekoihin ja lapsen suojeluun?

Vierailija
39/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 03:59"]

Miehen mielestä kuumetta ei ole liian paljoa ja hän suostuisi, että lasten Panadolia saisi antaa, jos kuume olisi pahempi (ja tuolloin voisimme viedä pojan päivystykseen), mutta mielestäni olisi järkevämpää antaa yöksi hänen ikäiselleen sopivan määrän, kun kuumetta kuitenkin on, sillä kuitenkin olisi tarkoitus nukkua ja nukkuessamme kuume voisi noustakin liian korkeaksi ja pojan olisi helpompi nukkua muutenkin. Päivällä sen sijaan kuumetta on helpompi seurailla, joten tarkka kuumeenseuranta riittää, ellei kuume nousisi selkeästi yli 38,5:n.

Sen korvikkeen osalta olen sitä mieltä, että sitä voi toki antaa täydennyksenä, jos äidinmaitoa ei tulisi riittävästi, mutta korvikepullon tuputtaminen kesken toimivan imetyksen on outoa.

Omat sukulaiseni ja kaverini ovat sen verran moderneja ja tasa-arvon kannattajia, että eivät edes tajuaisi, kuinka tossukka olen kotona - sitten hermostuisivat miehelle ja saisin hävetä silmät päästäni. :/

[/quote]

Mitä ihmettä sinä sillä miehen suostumuksella teet? Ei kai sinun, aikuisen naisen, tarvitse keneltäkään lupia kysellä, kun hoidat lastasi. Jumalauta, jos mun muksulla olisi yötä vasten korkea kuume ja olisin ihan asianmukaisesti ja ohjeiden mukaan lääkitsemässä lastani kuumelääkkeellä, lähtisin lapsi kainalossa kotoa, jos mieheni olisi niin idiootti, että tönäisisi lääkelusikan kädestäni. Todellakin. Minua ei kohtele noin moukkamaisesti ja sikamaisesti kukaan. Kaikkein vähiten oma mies. Missä ihmeen tilanteessa aikuisten ihmisten ylipäätään on tarpeen tulla toisen tekemisten väliin, töniä, estää ja holhota? Ainoastaan sitten ymmärtäisin, jos sinulla olisi ollut esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta seurannut psykoosi ja olisit aiemmin osoittanut merkkejä siitä, että tietyssä tilassa voit vahingoittaa lasta. Jos kuitenkin olet terve ihminen, en käsitä tilannettanne yhtään. Lähde ajoissa, jos sulla on paha olla. Ellei miehen tyrannimaisuus loukkaa sinua itsesi takia, alkaa se ennen pitkää häiritä sinua sietämättömästi lapsen takia, luulen.

Vierailija
40/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen kysymys heräsi että miksi olet ylipäätään alkanut tuollaisen miehen kanssa lapsia tekemään? Ei minkäänlaista kunnioitusta sinua tai sinun mielipiteitä kohtaan. Nyt sulla on siinä kaks lasta ketä pitää opettaa elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi