Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna hoitaa sairasta lastamme

Vierailija
21.04.2014 |

1,5-vuotias poika on flunssassa ja kuumetta on melkein 39-40 astetta, mutta mieheni ei anna minun seurata kuumetta mittaamalla sitä tai antamalla Panadolia kuumeen alentamiseksi ainakin yön ajaksi. Yritin äsken mennä antamaan pojalle lasten Panadolia kuumeeseen (mies lupasi päivällä, että sitä saisi antaa pojalle, jos kuume jatkuisi), mutta mies tönäisi mut pois pojan luota ja nappasi lusikan kädestäni ja heitti lusikan pois, jossa lääkeannos oli. Hän uhkasi heittää mut ulos asunnosta, jos vielä puhuisin jotain asiaan liittyen. Toissayönä yritin yällä mitata pojan kuumetta, kun otsa ja niska tuntuivat kuumalta, jolloin mies ei myöskään antanut minun mitata kuunetta, sillä poika alkoi kiukutella ja miehen mielestä mun pitäisi jättää kiukuttelun vuoksi kuume mittaamatta, ettei pojalle tule paha mieli.

Kuitenkin mielestäni kuumeisen lapsen kuunetta pitäisi seurata ainakin muutaman tunnin välein. Pelottavaa, että en saa seurata ja hoitaa pojan sairautta. Hän myös päästi pojan eilen leikkimään yksin parvekkeelle toviksi, vaikka pojalla oli kostea tukka kylvyn jälkeen. En saa määrätä mistään pojan päivittäiseen hoitamiseen liittyvästä, jos hän olisi eri mieltä, vaan miehen sana on kotona laki kaikessa (pojan ollessa vastasyntynyt en saanut esim. antaa hänelle äidinmaitoa, jos poika itki vähänkin syönnin yhteydessä , vaan mies tunki kesken imetyksen antamaan korviketta pullosta).

Tämä tuntuu todella epäreilulta. Voi olla, että olen itse väärässä ja panikoin liikaa. Mitä tekisin? Toivottavasti kuitenkaan kuume ei nouse liian korkeaksi, että pojalle ei tule siitä pysyviä haittoja. Nyt en siis pääse sitä mittaamaan enkä lääkitsemään. :/

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi edes keneltäkään saada myötätuntoa asiaan, sillä anoppini on sitä mieltä, että mieheni on em. asioissa oikeassa (ja että mm. vauvalle saisi vapaasti tarjota korviketta, kun "se on yhtä hyvää tai parempaa kuin äidinmaito ja kun hänkin on antanut sitä poikiensa ollessa pieniä"). Kun olin juuri kotiutunut synnäriltä ja vauva alkoi itkeä, miehen kärsivällisyys ei kestänyt sen vertaa, että olisin saanut syötettyä lapsen, vaan hän kävi salamannopeasti täyttämässä korvikepullon ja tuolloin meillä ollut anoppi säesti miestäni sanomalla, että olen pikkumainen, kun en anna miehen tarjota vauvalle korviketta, kun vauva ei välittömästi tullut tyytyväiseksi.

Omille vanhemmilleni tai kavereilleni en miehen oikuista edes uskalla kertoa, sillä he soittaisivat samoin tein miehelleni ja sanoisivat hänelle suorat sävelet, jolloin olisin nolossa välikädessä. T. Ap

Vierailija
2/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole normaali eikä tiedä asioista. Sinä olet oikeassa ja  lapsen äiti. Saat päättää asioista.

Mies korviketta väkisin tuputtamassa - ihan sairas ja anbsurdi ajatuskin! Hän ei kuulosta terveeltä muutenkaan.

Voitteko puhua asioista? Hyvä, jos voisitte. Jos ette, joudut lähtemään ennemmin tai myöhemmin. Parempi varmasti, mitä nopeammin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan tuo on heitteillejatto jos ei hoida sairasta lasta. 

Lue tekstisi ja yrita ymmartaa,  etta tilanteesi on todella sairas! 

Vierailija
4/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiisus et miehes on idiootti! jos kuumetta kerran on niin ku sanoit jopa 39-40, ni sun pakko antaa kuumelääkettä ennen ku tulee kuumekouristuksia. jos ymmärsin oikein ni jo kolme kuumepäivää aamul sanot idiootille, laps pitää viedä lääkäriin. Tsemppiä sulle koitaha jaksella!

Vierailija
5/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä lapsista mitään, olen ensi kertaa tällä palstalla, mutta ei nyt noin asioita voi hoitaa. Totta kai sulla äitinä täytyy olla oikeus huolehtia lapsestasi ja ennen kaikkea hoitaa tätä, kun lapsi sitä tarvitsee. Minun mielestäni kaikessa pitäisi asettaa lapsen etu edelle, ja jos miehesi ei sitä ymmärrä, en tiedä miten hän siihen yhtälöön sopii. Voisin tehdä tulkintoja vaikka minkälaisia miehestäsi, mutta en tiedä onko se kovin aiheellista. Kuitenkin sinun vastuusi vanhempana on huolehtia lapsestasi, vaikka miehesi edut tulisivatkin ristikkäin. Puhu tilanteestasi perheellesi, tarvitset tukea tässä asiassa, enkä usko sinun saavan sitä sen koommin anopiltasi kuin mieheltäsikään, jos he noin käyttäytyvät. Enkä tarkoita nyt vain tätä tilannetta, vaan aivan yleisesti. Lapsen etu on aina pidettävä ensisijalla, sillä kukaan muu sitä ei pysty ajamaan kuin lapsen vanhemmat ja huoltajat.

En osaa sinua enempää neuvoa, toivon vain että lapsesi tervehtyy ja tilanteesi paranee, sillä ei isällä ole mitään oikeutta tulla lapsen ja äidin väliin. Älä pelkää tulevasi nolatuksi, kerro vaikka ystävillesi ja vanhemmillesi ettet halua heidän hoitavan asiaa puolestasi, mutta ole myös valmis kuuntelemaan mitä mieltä muut ovat siitä asiasta, koska aina ei itse näe koko totuutta tarpeeksi hyvin jos on liian lähellä sitä.

Toivon sinulle hyvää!

Vierailija
6/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hemmettiä? Kuulostaa omituiselta, lievästi sanottuna, varsinkin tuo lusikkajuttu. Onko mies kenties päästään pipi? Miksi et muka saisi hoitaa lasta?

Vierailija
7/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin käsittämätön provo, että tämän täytyy olla totta. Olet erehtynyt joko tekemään lapsen liivijengiläisen kanssa, tai miehellä on niin paha kohtukateus, että hänen täytyi kiilata imettämään lasta sinun ohitsesi ja muutenkin mitätöidä sinut joka käänteessä.

Kysymys kuuluu, mikä sinua vaivaa, että sallit tämän kaiken? Lahkolaisiako olette? Vai kuka sinut on nitistänyt, jos tuo on sinun mielestäsi normaali perhejärjestys? Ethän sinä ole nyt aikuinen ihminen ollenkaan, jos mielipiteelläsi ei ole merkitystä. Näin on vaikka uskoisit miten, että mies on perheen pää. Sinä et ole nyt edes se kaula joka sitä kääntää, vaan pois ravistettava räkätippa miehen nenässä.

Vierailija
8/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä kuumetta ei ole liian paljoa ja hän suostuisi, että lasten Panadolia saisi antaa, jos kuume olisi pahempi (ja tuolloin voisimme viedä pojan päivystykseen), mutta mielestäni olisi järkevämpää antaa yöksi hänen ikäiselleen sopivan määrän, kun kuumetta kuitenkin on, sillä kuitenkin olisi tarkoitus nukkua ja nukkuessamme kuume voisi noustakin liian korkeaksi ja pojan olisi helpompi nukkua muutenkin. Päivällä sen sijaan kuumetta on helpompi seurailla, joten tarkka kuumeenseuranta riittää, ellei kuume nousisi selkeästi yli 38,5:n.

Sen korvikkeen osalta olen sitä mieltä, että sitä voi toki antaa täydennyksenä, jos äidinmaitoa ei tulisi riittävästi, mutta korvikepullon tuputtaminen kesken toimivan imetyksen on outoa.

Omat sukulaiseni ja kaverini ovat sen verran moderneja ja tasa-arvon kannattajia, että eivät edes tajuaisi, kuinka tossukka olen kotona - sitten hermostuisivat miehelle ja saisin hävetä silmät päästäni. :/

Vierailija
9/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytäkin hävetä, jos olet noin tossukka lapsesi kustannuksella. Ja miehesi hävettää jo nyt minuakin!

Tee jotain jo!

Vierailija
10/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia lohduttavista sanoistasi, vastaaja nro 6! :) Nro 8, olet oikeassa siinä, että kyseessä lienee jonkinsortin kohtukateus, sillä mies jotenkin yrittää omia lapsen itselleen, vaikka kuitenkin olen ottanut selvää itse asioista mm. imetykseen ym. liittyen enemmän kuin hän. Ei olla lahkolaisia, mutta hän on jotenkin todella vanhakantainen joissakin asioissa. Ja siis tosiaan nyt tänään kuumetta ei ole ihan 39-40 astetta, mutta kuitenkin ihan reilusti, joten omasta mielestäni yöksi olisi fiksumpaa antaa kuumetta alentavaa lääkettä, kun kesken unien on vaikeaa valvoa, ettei nouse kuume liian korkeaksi ja sama lääke myös lievittäisi pojan oloa. Viime yönä kuumetta oli enemmän (kuitenkin alle sen rajan, jolloin päivystykseen pitäisi lähteä) ja tuolloin lääkettä annettiin, mutta mies alkoi jäkättää, kun yritin seurata ja mitata kuumetta muutaman kerran yön aikana.

Vierailija
11/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen korvikkeen osalta olen sitä mieltä, että sitä voi toki antaa täydennyksenä, jos äidinmaitoa ei tulisi riittävästi, mutta korvikepullon tuputtaminen kesken toimivan imetyksen on outoa."

Sinä puolustelet miestäsi, se täydentää merkkejä siitä että on uhrina parisuhteessaan. Vaikka korvikemaitoa VOISIkin antaa, ei se, että hän tahtoo sitä antaa, voi toimia jos sinä olet eri mieltä. Normaaleissa ihmissuhteissa tullaan vastaan toinen toista. On aivan eri asia, jos kyse olisi vaikka jostain vakavasta asiasta, missä voisi pahimmassa tapauksessa seurata kuolema tai muuten riskit olisivat suuret, mutta näin normaalissa asiassa on täysin epänormaalia, ettei kuuntele toista ihmistä ollenkaan, ei edes silloin kun toinen on erimieltä.

Ei ole tasa-arvon kannattamista se että pitää puoliaan! Ja tässä puhuu ihminen, joka on vasta havainnut narsistisia puolia omassa isässään ja tällä hetkellä hädin tuskin pystyy edes kaupassa käymään saamatta jonkinlaista kohtausta. Se ei tee lapsellekaan mitään hyvää, jos lapsi ei saa kokea edes lapsena olevansa sen kaiken keskipiste. Pahimmassa tapauksessa hänen psyykkeensä ei kestä sitä ja hän joutuu koko elämänsä elämään niin että kaiken on pyörittävä vain hänen ympärillänsä. Muut ihmiset eivät ole normaalin kanssakäymisen kohde, vaan ryhmä jonka on palvottava häntä ja nähtävä hänet maailman tärkeimpänä asiana, tärkeämpinä kuin mitä he ovat. Tämä ei nyt liity tähän tilanteeseen vielä, mutta jos et huolehdi lapsestasi sillä aivan varmasti on seurauksia. Sillä oletko tossukka tai et kotona ei ole mitään tekemistä sen kanssa huolehditko lapsestasi. Ei se vain mene niin, että miehen sana on laki, etkä sinä voi kuin kulkea sen mukana. Se, että häpeäisit silmät päästäsi on pientä sen rinnalla, että lapsesi joutuu elämään elämäänsä myöhemmin mielenterveysongelmien kanssa siksi ettei äiti pystynyt pitämään lapsensa puolta isän tahtoa vastaan.

Vierailija
12/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mies omasta näkökulmastaan on sitä mieltä, että hän itse on oikeassa ja itse puolestaan taas olen hieman liiankin huolestuvainen "kanaemo", joka haluaa ottaa varman päälle. Mies saattaa jollain tasolla olla hieman narsistinen, mutta suoranaisesti hän ei halua mitään palvontaakaan. Enemmänkin hän oikeasti kuvittelee olevansa oikeassa ja on niin vahvatahtoinen ja itsepäinen, että haluaa jyrätä mielipiteellään mun mielipiteeni ylitse.

Sen imetysasian osalta hän alkoi silloin aikoinaan tulla mun kannalleni, kunhan sain etsittyä tarpeeksi tutkimuksia, jotka puolsivat imetystä korvikkeen sijaan. Mutta hitsinmoinen työ siinä oli saada hänet se tajuamaan. Hän jotenkin kunnioittaa vain "auktoriteettien" mielipiteitä eikä pidä mun näkemyksiäni oikein minään ellei mulla ole jotain alan gurua tai asiantuntijaa siteerata samoin tein. Mies on saanut lapsuudenkodissaankin pomottaa vanhempiaan ja hänen muutama kaverinsa ovat myös "tossukoita" (kuten mäkin).

Toki pidän lapsen puolta ja se on ykkösprioriteettini. Jos kuume ois ollut nyt ihan ylärajoilla, niin oisin vaikka soittanut terveysneuvontaan ja pakottanut, että poika viedään heti päivystykseen. Mutta siis lämpöä oli jonkin verran edelleen (kuitenkin nyt siis sen verran, että kotihoito riittää) ja lääke ois ollut mielestäni fiksua antaa tässä tapauksessa ja yötä vasten, vaikka heräisinkin seuraamaan sitä parin tunnin välein jne.

Vierailija
13/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kai se on lapsen suhteen toimia varman päälle, millä en nyt tarkoita kaiken periksi antamista lapsen tahdolle kaikessa mitä tälle mieleen tulee, eikä kenenkään pitäisi, vaan ettei tilanne ainakaan turhaan pahenisi. Osaat kuitenkin jonkin verran puoliasi pitää, vaikka ei parisuhteessa minusta voi keneltäkään vaatia tuollaista toimintaa (että täytyy kaataa kivet ja kannot päästäkseen kompromisseihin), eikä suhteesi kuulosta minusta vastaavan yhtään käsitystäni parisuhteesta sellaisena jossa toista kunnioitetaan niin ihmisenä kuin toisena osapuolena. Se on kuitenkin sinun asia lopulta millaisessa suhteessa elät, mutta on sinun myös omasta itsestäsikin huolehdittava. 

Näen samaistumisen aiheita miehessäsi, esimerkiksi tarve olla kaikesta oikeasaa ja vahva usko omaan tulkintaansa, mikä omalla kohdallani ainakin tarkoitti sitä, etten voinut kuin uskoa, sillä mieleni ei olisi kestänyt sitä että olisin ollut väärässä koska silloin olisin vain alkanut epäillä itseäni ihan ihmisenä ja yksilönäkin, tehnyt kärpäsestä härkäsen, se olisi nostattanut pintaan sitä mikä joka tapauksessa lepäsi pinnan alla. Vaikea selittää lyhyesti.

Vierailija
14/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että myös "panikoin" itsekin tässä hieman, sillä poika ei ole ollut aiemmin kovassa flunssassa vielä ollenkaan. Kuumeenkin osalta tämä on toinen kerta, kun hänellä on kuumetta (eka kuume tuli rokotuksen jälkeen). Mutta on mieheni siis epäreilu jääräpää ja täytyy skarpata lisää ja pitää puoliani häntä vastaan. Kerron myös muille hänen käytöksestään, niin mies itsekin tajuaa hölmöytensä. Pidän kyllä 100% lapseni puolia, jos ja kun tosi on kyseessä. Nyt näyttäisi kuume taas hieman laantuneen ja flunssan pahin vaihe on ilmeisesti menossa vähitellen ohitse (täytyy toki seurata tilannetta tarkkaan, ettei tule jälkitauteja).

Muutoin en myöskään haluaisi lapsen oppivan noin typeriä käyttäytymismalleja. Onneksi sentään muissa sukulaisissa ja kavereissa on tasa-arvoisempia esikuvia. Miehenikin on tavallaan kehityskelpoinen, vaikka aikamoinen jäärä onkin. Mutta kovaa työtä se vaatii koulia hänestä hieman modernimpaa, sillä heidän kotonaan anoppini on itse ollut tosi alisteisessa roolissa ja mieheni on ottanut lapsuudenkodistaan vaikutteita. Vaikka anopillani on vanhanaikaisia ajatuksia itselläänkin, niin hieman käy häntä sääliksi, sillä hän on ollut vieläkin alisteisemmassa jamassa kuin itse olen ikinä ollut.

Piti vain laitella tuo aloitus, kun harmitti mieheni öykkärimäinen käytös. :( Muuten siis kaikki on pojan osalta ok nyt. Sen sijaan mieheni osalta mulla on työsarka edessä, että saataisiin suhde tasaveroisemmaksi. T. Ap

Vierailija
15/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihana lukea viimeinen viestisi! Tsemppiä! t. viestit 6/12/14

Vierailija
16/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 04:25"]Sinänsä mies omasta näkökulmastaan on sitä mieltä, että hän itse on oikeassa ja itse puolestaan taas olen hieman liiankin huolestuvainen "kanaemo", joka haluaa ottaa varman päälle. Mies saattaa jollain tasolla olla hieman narsistinen, mutta suoranaisesti hän ei halua mitään palvontaakaan. Enemmänkin hän oikeasti kuvittelee olevansa oikeassa ja on niin vahvatahtoinen ja itsepäinen, että haluaa jyrätä mielipiteellään mun mielipiteeni ylitse.

Sen imetysasian osalta hän alkoi silloin aikoinaan tulla mun kannalleni, kunhan sain etsittyä tarpeeksi tutkimuksia, jotka puolsivat imetystä korvikkeen sijaan. Mutta hitsinmoinen työ siinä oli saada hänet se tajuamaan. Hän jotenkin kunnioittaa vain "auktoriteettien" mielipiteitä eikä pidä mun näkemyksiäni oikein minään ellei mulla ole jotain alan gurua tai asiantuntijaa siteerata samoin tein. Mies on saanut lapsuudenkodissaankin pomottaa vanhempiaan ja hänen muutama kaverinsa ovat myös "tossukoita" (kuten mäkin).

Toki pidän lapsen puolta ja se on ykkösprioriteettini. Jos kuume ois ollut nyt ihan ylärajoilla, niin oisin vaikka soittanut terveysneuvontaan ja pakottanut, että poika viedään heti päivystykseen. Mutta siis lämpöä oli jonkin verran edelleen (kuitenkin nyt siis sen verran, että kotihoito riittää) ja lääke ois ollut mielestäni fiksua antaa tässä tapauksessa ja yötä vasten, vaikka heräisinkin seuraamaan sitä parin tunnin välein jne.

[/quote]

Haloo, herätys!

Onhan toi nyt saatanan korkea pienelle lapselle, vaarallisen korkea!!! 39-40!!!

Lääkettä estämään kuumekouristukset, jotka on vaarallisia.

Mitä helvettiä sä selittelet ja puolustelet, itseäsu, tekojasi tai miestäsi ja sen tekemättä jättämisiä!

Et sä itsekään nukkuisi 40 kuumeessa ilman lääkettä, eikä miehesi.

Voi pyhä yksinkertaisuus näitä ihmisiä: sinua ja miestäsi. Käytsä ihan täysillä?? Miehesi on sairas!!!

Tiedä kumpin on pahempi, lastaan puolustamaton äiti vai sairas isä!?!

Vierailija
17/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia sinulle, viestit 6, 12 ja 14 kirjoittanut henkilö! :) t. Ap

Vierailija
18/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ton otsikon pitäisi kertoa jo sinulle itsellesi jotain!?

MIES EI ANNA HOITAA SAIRASTA LASTAMME.

Sun mielestä saisi Sun sukua hävetä jos he puuttuisivat... Eikö olisi aihetta.

Ja paremminkin eikö miehesi toiminta pitäisi olla enemmän hävettävää kuin lasta puolustavien sukulaistesi toiminta.

Vierailija
19/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lastasi, toivottavasti ottavat sen pois sinulta parempiin hoiviin jos et itse kykene parempaan.

Vierailija
20/41 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuume tosiaan oli koholla, mutta 39-40 asteen alapuolella kuitenkin. Nyt tosin tämän yön osalta se kuume lähti taas laskemaan siitäkin (lapsi joi nestettä ja vähennettiin hieman vaatetusta/peittoa kevyemmäksi). Mies myös äsken pyörsi puheensa ja annettiin sitä lasten Panadolia pojalle. Viime yönä se kuume oli 39-40 ja tuolloin kuumetta alentava lääke annettiin ja se auttoi hyvin. Seurailen tilannetta edelleen, vaikka tilanne kohentuikin jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän