Miksi naiset eivät ymmärrä taloudenhoidon päälle?
Muijilla ei ole pienintäkään järkeä raha-asioissa.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:31"]
Naisten vetämät firmat ovat kannattavampia kuin miesten...
[/quote]
Parturikampaamoista ei saa yleensä kuitteja.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:31"]
[/quote]
[/quote]
entä raksafirmoilta?
Monesko provo tänään aiheesta naiset? Miksi sinä koet niin suurta alemmuutta naisiin nähden? Kasvata kaula niin on jotain millä ylpeillä.
Meillä menee toisinpäin, mies ei osaa priorisoida raha-asioita ja tahat menee harakoille.
Onneksi ei pääse minun rahoihini käsiksi.
Luottotiedottomista suurempi osa on miehiä kuin naisia....
Meillä mies hoitaa raha asiat,itselläni tuntuu olevan vastuu kaikesta muusta.
En nyt ymmärtänyt tätä provoaloitusta, mutta jos nyt vakavoidutaan niin faktana voi heittää, että suurin osa maailman rahoista joko on tai tulee olemaan naisten kourassa. Tämä kannattaa monien yrittäjienkin muistaa.
Se johtuu siitä, että naisten täytyy yrittää jatkuvasti paikkailla miesten turhat tuhlaamiset.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:31"]
[/quote]
Onhan tuo paljon mediaseksikkäämpi otsikko tietty kuin totuus. Tuo on toinen ongelma eli naispositiivisten aiheiden mediaseksikkyys. Totuus on kuitenkin toisenlainen. Naisasialiitto myös teettää erityisesti naisia positiivisesti esiin tuovia kyselyjä sekä tutkimuksia ja niihin saattaa olla syytä suhtautua skeptisesti.
Selvitys: Naisten johtamat yritykset kannattavat heikommin
Helsingin Sanomat 10.3.2014 10:04
Ruotsalaisen yrittäjäjärjestön tekemässä laajassa selvityksessä ilmeni, että naisten johtamien yritysten liikevoittoprosentti oli 12–17 prosenttia pienempi kuin miesten johtamien yritysten.
Naisten johtamien yritysten kannattavuus on selvästi heikompi kuin miesten johtamien yritysten, kertoo Ruotsin suurimman yrittäjäjärjestön Företagarnan tekemä selvitys.
Järjestön toimitusjohtaja Elisabeth Thand Ringqvist kirjoitti selvityksestä Dagens Nyheter- lehden debattipalstalla sunnuntaina. Företagarna vertasi 125 000 yrityksen liikevoittoprosenttia sen mukaan, johtiko yritystä mies vai nainen.
Lopputulos oli selvä. Yrityksissä, joiden toimitusjohtaja oli nainen, liikevoittoprosentti eli liikevoiton suhde liikevaihtoon oli 12–17 prosenttia pienempi kuin yrityksissä, joita johti mies.
"Tarkoituksenamme oli naisten päivän alla toteutetussa tutkimuksessa saada selkänojaa väitteille, joiden mukaan naisjohtajat tuottavat parempaa tulosta ja yrityksillä pitäisi siten olla vahvat taloudelliset perusteet ottaa naiskysymys vakavasti. Mutta tulokset olivatkin päinvastaisia", Ringqvist kirjoittaa.
Yrityksen koko, toimiala, ikä tai vakavaraisuus eivät selittäneet eroa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:31"]
[/quote]
[/quote]
entä raksafirmoilta?
[/quote]
Auts!
Meillä tääs minä naisena kannan vastuun meidän raha asioista. Sijoitan ja seuraan taloutta. Olen myös aikoinaan opiskellut taloutta, joten se kiinnostaa
Ootkohan samanlainen mies kun mun tutulla on?
Mies jättää kaikki taloudelliset asiat vaimonsa hoitoon (yhteinen tili). Tarkoitaa siis, lainanlyhennys, ruoka-, vaatetus-, vakuutus-, ym. ym. menot. Meko uusi omakotitalo (lainarahalla rakennetettu), kaksi pientä lasta, vaimolla osa-aikatyö (lasten takia).
Mies syyttää vaimoaan tuhlailusta ja ihmettelee ettei hänelle jää rahaa ostaa moottorikelkkaa saatikka venettä (miehen tulot ei oo kummoset).
Autokin tekisi mieli vaihtaa, vähintään joka toinen kevät, koska naapurikin tekee niin.
Ulkomaille tekisi miehen mieli, kalastamaan, laskettelemaan tai olisi kuulemma ansainnu itsenäisen loman perheestä.
Siinäpä vaimolle taloudenhoitoa kerrakseen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:45"]
http://www.hs.fi/talous/a1305637546038
[/quote]
Mä oon kerran ollut kuuntelemassa tuota Simosta. Silloin ja tuota artikkeliakin lukiessa tuli mieleen, että olen mies.
Miehet ottavat enemmän riskejä - joskus ne kannattavat ja ovat hyvin tuottoisia, joskus kosahtaa koko talous kuralle.
Naiset ovat yleensä ns. varman päälle pelaajia. Tärkeintä on turvallinen elämä. Mitään riskisijoituksia emme yleensä tee. Karrikoiden sanottuna naisilla leipää on niukasti, mutta varmasti. Nälkää ei tarvitse nähdä. ;)
Tuo em. on myös yksi syy miksi naisia ei liike-elämän ja yritysmaailman huipulla nähdä. Tosin sekin kuuluu laittaa miesten viaksi.
Jaahas, tällaista tänään. Tunnen yhden naisen, jolla on mennyt luottotiedot, pikavippejä on otettu eikä raha pysy käsissä, mutta vastaavanlaisia miehiä tunnen ainakin kolme. Ainakin yksi ryyppää ja polttaa rahansa, toisella menee mihin sattuu tarpeettomaan kuten huviajeluiden bensaan ja syömiseen, kolmannesta en tiedä. Itse puolestani säästän suurimman osan tuloistani, en polta tai juo, teen järkeviä valintoja ja näiden asioiden takia voin joskus ostaa jotain mitä haluan, vaikka uuden kännykän, ilman mitään osamaksuja tai velkaa. Mutta ihan hieno yleistys sinulta kuitenkin, onnittelut.