Olitko lapsena poikatyttö vai tyttötyttö?
Kommentit (55)
Pienenä lapsena tyttötyttö vaikka inhosinkin nukkeja. Leikin kyllä barbeilla ja pidin voimisteluesityksiä tutussa. :D
Paria vuotta myöhemmin alkoi kyllä puihin kiipeily ja sammakkojahti.
Poikatyttö. Ei kuulunut prinsessamekot ja hepeneet mun elämään, rymysin pitkin miettiä kuin pojankloppi.
Poikatyttö. Pelasin futista, tulin toimeen paremmin poikien kun tyttöjen kanssa, tyttömäiset prinsessaleikit ei kiinnostanut yhtään enkä koskaan suostunut käyttämään hameita tai mekkoja.
Tulin katsomaan onko aloituksessa määritelty mitä ne. Petyin. En tiedä kumpi olin.
Olin j ännätyttö, josta kasvoi j ännänainen.
Poikatyttö. Kiipeilin puissa, leikittiin rosvoa ja poliisia, lumisotaa, rakennettiin lauttaa tulvaojilla, luin Finnwestejä.
Poikatyttö. Harrastin urheilua ja kiipelin puissa. Omassa lapsuudessa monet olivat poikatyttöjä. Hameita ei pidetty ja leikittiin lähiön lasten kanssa pihapelejä. Nykyään lapsuus enemmän suojeltua.
Hauskaa että puissa kiipeily on mainittu monessa poikatyttöpiirteenä. Mä olin kyllä aina tyttötyttö mutta kiipeilin silti puissa. Luin siellä kirjoja ja kirjoitin runoja.
En kumpikaan. Leikin nukeilla ja barbeilla ja kiipeilin puissa, rakentelin autoratoja ja rymysin ojissa matoja ja sammakoita etsimässä. Tykkäsin prinsessamekoista, joissa viipotin menemään pyörällä uimaan ja metsään.
Outo, vanhanaikainen ja seksistinen jako tämä ap:n esittelemä.
Olin tyttö. Niinkuin kaikki tytöt on.
Poikatyttö olin.. ja olen edelleen..vai onko se nyt sitte miesnainen:D "miesten hommissa" töissä, rappaan autoja jne jne
Vierailija kirjoitti:
Poikatyttö. Harrastin urheilua ja kiipelin puissa. Omassa lapsuudessa monet olivat poikatyttöjä. Hameita ei pidetty ja leikittiin lähiön lasten kanssa pihapelejä. Nykyään lapsuus enemmän suojeltua.
Ainakin 80-luvulla oli hyvinkin sukupuolineutraalia menoa, kaikki rämmittiin mudassa ruskeat haalarit päällä. Missähän vaiheessa tuli tiukempi tytöt/pojat määrittely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 80-luvulla oli hyvinkin sukupuolineutraalia menoa, kaikki rämmittiin mudassa ruskeat haalarit päällä. Missähän vaiheessa tuli tiukempi tytöt/pojat määrittely?
Sukupuolineutraalius taisi osittain johtua siitäkin, että vaatteet kiersivät sisarukselta toiselle, joten ei voinut aina laittaa sinisiä kurahousuja pojalle ja punaisia tytölle...
Poikatyttö ja niin oli muutkin tytöt. Oli jopa suotavaa olla poikamainen kuin tyttömäinen. En muista juuri kenenkään olleen edes erityisen tyttömäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineutraalius taisi osittain johtua siitäkin, että vaatteet kiersivät sisarukselta toiselle, joten ei voinut aina laittaa sinisiä kurahousuja pojalle ja punaisia tytölle...
Meidän perheessä oli pelkkiä tyttöjä, joten ei ihan selity silläkään.
Olin heppatyttö ja nyt olen hallituksessa.
Tyttötyttö. Olin ujo ja hiljainen. En yhtään rämäpää, vaan varovainen.