Mitä rippilahjaksi naapurin tytölle?
Korua on vaikea ostaa.
Onko hölmöä antaa astioita, kattila/ lakanasetti tms.? Näitä
ei ihan vielä tarvitse, mutta sitten kun lähtee opiskelemaan.
Max 50€
Kommentit (11)
. 30 euron lahjakortin Stokkalle sain mun naapureilta YO-päivänä, rippipäivänä varmaan sama summa olisi ok. Astioita tai tekstiilejä mun mielestä vaikea osaa, jos ei tiedä tyyliä täysin, ja makukin ehtii tytöllä varmaan muuttua!
50€ naapurin likalle?? Huh...
Mä olen tuollasille vähän vieraammille rippineidoille ostanu sellaisen mietelause/aforismikirjan, tähän asti kaikki on tykänneet ja juhlapäivänäkin monet jo uponneet lukemaan sitä. Sellaisen saa jostain Kirjakassi-tyyppisistä ~10€. Lisäksi ruusu.
Meidän tyttären juhliin kutsuttiin vain lähisukulaiset. Mulle tulee ainakin helposti mielikuva lahjojen odottamisesta ja ahneudesta, jos kaiken maailman serkun parhaan kaverin lasten kaimoja kutsutaan mukaan. Tosin jos olet paljon tekemisissä tytön kanssa, niin antaisin vaikkapa sen 50€ arvoisen S-ryhmän lahjakortin, kun se käy niin moneen paikkaan.
Muutama kymppi rahana tai lahjakorttina on hyvä.
Itse olen antanut sukupuolesta riippumatta lahjakortin kultasepän liikkeeseen, esim. Timanttisille. Viime kesänä viimeksi toisen naapurin kans yhdessä, arvoltaan 50 €.
Itse en ajattele kovin hyvällä saadessani kutsuja puolituntemattomilta henkilöiltä. Ei niistä kehtaa kieltäytyä, mutta lahjaksi annamme näille tapauksille ainoastaan jotain 10-20€ arvoista. Tyyliin joku kirja tai perus ruokailusetti tulevaisuutta ajatellen. Mutta miten tykkäätte.
Anna puhdasta rahaa. Mutta 50 e on minustakin liikaa, ellette ole kovin läheisiä.
20€ on minun mielestäni riittävä summa naapurille.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 15:15"]50€ naapurin likalle?? Huh...
Mä olen tuollasille vähän vieraammille rippineidoille ostanu sellaisen mietelause/aforismikirjan, tähän asti kaikki on tykänneet ja juhlapäivänäkin monet jo uponneet lukemaan sitä. Sellaisen saa jostain Kirjakassi-tyyppisistä ~10€. Lisäksi ruusu.
[/quote]
Älä anna mitään mietelausekirjaa! Ei teinejä kiinnosta tollaset. Anna rahana vaikka 30 €!
Onko teillä läheiset välit naapuriin? Itse antaisin vaikka rahana sen 50€, kun sen ikäisellä on varmasti säästökohteita (mopokortti, matka, elektroniikkalaitteet). En kuitenkaan mitään erikoista lahjaa antaisi, jos ette ole hänelle mitään sukua.