Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaako ketään siivoojien törkeä kohtelu?

Vierailija
19.04.2014 |

Ei ne ole enää pitkään aikaan ollut palvelijoita tai piikoja vaan niiltä vaaditaan ammattitaitoa ja osaamista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tehnyt siivoustyötä. Siivoustyö on tärkeää; miltä näyttäisi työpaikat, jos ei olisi ammattilaista siellä siivoamassa. Ja ajattelen, että hienoa, että joku ihminen jaksaa niin huonolla palkalla tehdä niiin kiireistä ja raskasta työtä, kun niin moni muu jää mielummin kotiin nostamaan sitä työttömyyspäivärahaa ja saa saman rahan suunnileen käteen, jättäytymällä yhteiskunnan elätettäväksi, varsinkin jos on yh.

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka eivät moikkaa ja kohtele kunnioittavasti siivoojia! Ajattelen silloin, että sydämen sivistys puuttuu tällaisilta henkilöiltä, jotka kohtelevat siivoojia alentuvasti/kuin ilmaa.

Ja jos joskus on huonosti siivottu, mielestäni syynä on yleensä kyllä ollut se, että siivousalueet on tehty liian laajoiksi tai siivooja on ollut sairaana, ja tuuraaja joutunut siivoamaan kahden alueen paikat... Ei se ole aina siivoojan vika, jos on jäänyt huonommalle siistimiselle paikat, vaan ihan siitä, että ahneuksissaan siivoojien siiivousalueet on laajennettu niin isoiksi, että se tuntimäärä, mistä palkan saa, ei vain riitä aika sen oman alueen tarkkaan siivoukseen.

Vierailija
22/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 21:42"]Siis joskus siivoojat ovat törkeitä ja epäkohteliaita, joskus jotkut muut ammattikuntien edustajat. 

Harmittaa kyllä jos olen lukenut miten siivoojat vaativat itselleen huomionosoituksia mutta eivät anna muille.

[/quote] Siivoojat vaativat huomionosoituksia? Reps :D itse tahtoisin vain vastauksen tervehdykseen ja mieluiten asialliseen äänensävyyn! T. Sivutoiminen siivooja

[/quote]

No just tätä tarkoitin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistakaa siivoojat että niin metsä vastaa kun siihen huutaa ja muistakaa vastata niihin asiallisiin tervehdyksiin aina välillä.

Vierailija
24/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja on mun mielestä yksi tärkeimpiä töitä. Vähän pisti kuumottamaan sollin pojat punakeltaisissa vaatteissaan lattianmoppauskoneen kera tällä viikolla, kun kävin lähimarketissa. Voisin ottaa ne meillekin siivoamaan.

N31

Vierailija
25/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 21:42"]Siis joskus siivoojat ovat törkeitä ja epäkohteliaita, joskus jotkut muut ammattikuntien edustajat. 

Harmittaa kyllä jos olen lukenut miten siivoojat vaativat itselleen huomionosoituksia mutta eivät anna muille.

[/quote] Siivoojat vaativat huomionosoituksia? Reps :D itse tahtoisin vain vastauksen tervehdykseen ja mieluiten asialliseen äänensävyyn! T. Sivutoiminen siivooja

[/quote]

No just tätä tarkoitin. 

[/quote] ai että jos siivooja tervehtii niin ei tarvitse vastata ja jos vastaa niin se on jotain erityistä "huomionjakoa". Eikö kanssaihmisten tervehtiminen työpaikalla ole ihan normaalia käytöstä?

Vierailija
26/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:22"]

Itse en ole koskaan tehnyt siivoustyötä. Siivoustyö on tärkeää; miltä näyttäisi työpaikat, jos ei olisi ammattilaista siellä siivoamassa. Ja ajattelen, että hienoa, että joku ihminen jaksaa niin huonolla palkalla tehdä niiin kiireistä ja raskasta työtä, kun niin moni muu jää mielummin kotiin nostamaan sitä työttömyyspäivärahaa ja saa saman rahan suunnileen käteen, jättäytymällä yhteiskunnan elätettäväksi, varsinkin jos on yh.

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka eivät moikkaa ja kohtele kunnioittavasti siivoojia! Ajattelen silloin, että sydämen sivistys puuttuu tällaisilta henkilöiltä, jotka kohtelevat siivoojia alentuvasti/kuin ilmaa.

Ja jos joskus on huonosti siivottu, mielestäni syynä on yleensä kyllä ollut se, että siivousalueet on tehty liian laajoiksi tai siivooja on ollut sairaana, ja tuuraaja joutunut siivoamaan kahden alueen paikat... Ei se ole aina siivoojan vika, jos on jäänyt huonommalle siistimiselle paikat, vaan ihan siitä, että ahneuksissaan siivoojien siiivousalueet on laajennettu niin isoiksi, että se tuntimäärä, mistä palkan saa, ei vain riitä aika sen oman alueen tarkkaan siivoukseen.

[/quote]

Anteeksi vain, mutta en tervehdi edes useimpia kollegoita, saati sitten siivoojaa joka ei ole edes nimi- eikä naamatuttu. Mutta tarkoititkin ehkä jotain pikkupaikkaa, missä ihmiset voi oikeasti oppia tuntemaan eikä tällaista satojen ihmisten työpaikkaa. Itse en tosin muutenkaan juttele kenenkään kanssa töissä, en vain keksi mitään puhuttavaa. Ei sitä ole tarkoitettu loukkaukseksi.

Vierailija
27/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa kaikkien, ettei yksikään paikka pyöri kovin kauan ilman siivoojaa.

Sairaalassa tehtäisiin yksi leikkaus ja se olisi siinä.

Äitini sanoi joskus hyvin, että kyllä siivoojille pitäisi maksaa kunnon palkka siitä hyvästä, että suostuvat toisten sotkuja siivoamaan.

Itse en ole törmännyt huonoon kohteluun, mutta ehtiihän tässä varmaan senkin vielä kokea.

Vierailija
28/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt opiskelujen ohessa tehnyt kerrossiivoojan hommia 3 vuotta ja aika tylyä kohtelua saa muilta hotellin työntekijöiltä. Respan naiset eivät edes tervehdi aamuisin kun hakee avaimen heidän työpisteeltään. En ole kovin usein tuntenut oloani tärkeäksi tai arvostetuksi, päin vastoin.. Tosin työilmapiiri meidän siivojienkin kesken on huono. Ketään ei oikeastaan enää jaksa v*ttuakaan kiinnostaa kun mikään ei riitä tai kelpaa omalle pomollekkaan. Onneksi sain kesätöitä muualta kuin siivousalalta.

Vierailija
29/29 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina jutustellut siivoojien kanssa. Meillä on tarjottu kahvitkin kahviossa, vaikka periaatteessa ne on meidän työnantajan tarjoamat ja siivoojilla on oma työnantajansa. Entisten työpaikkojen siivoojat moikkaa edelleen kadulla.

Sen sijaan yksi negatiivinen kokemus on siivoojasta. Nuorehko naishenkilö, joka tihkui niin paljon kateutta, että pahaa teki. Alkoi kerran tosissaan selittään mulle, kuinka tähän meidän työpaikkaan pääsee vaan pääsee ne, jotka ei muualle pääse. Kyse oli 90-luvulla Nokiasta. Tietysti palkat ei siellä ollut niin hypeä kuin muualla ja varmaan sinne pääsi tietyllä pohjakoulutuksella helposti, mutta tuntuihan se oudolta, kun siivooja vaahtoaa mulle, kuinka tänne tulee ne insinöörit töihin, jotka ei muualle pääse.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan