Jos pitäisi elää vain yhdellä ruualla, mikä se olisi?
Mä voisin elää koko loppuelämän syömällä lohta, namm!!!:-D
Kommentit (50)
Ruokalaji vai ruoka-aine? Ruoka-aineista valitsisin perunan. Siitä saa monenlaista eri versiota eikä heti kyllästyisi: keitetyt, paistetut, lohkoperunat, muusi, uuniperunat, valkosipuliperunat, kermaperunat, röstit, ranskalaiset...
Ruokalajeista valitsisin nachosalaatin: jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, avocadoa, paistettua sipulia, paprikaa ja jauhelihaa, maissia, raejuustoa ja salsakastiketta sekä nachoja. Kuitua saisi aika vähän, mutta muuten tuolla varman ravitsemuksellisessa mielessä pysyisi hyvässä kunnossa.
Ehkä joku makee vaikka irtokarkit tai vanukas. Jäätelö ja suklaa olis myös hyviä... Mutta jos pitäis valita joku kunnon ruoka niin sitten valitsisin ehkä myös sitä lohta. Peruna ja joku raikas salaatti olis aika korkeella sijalla..
Loimulohi olis aika korkeella mun listalla... Tai sitten pasta carbonara
Jos yksi aine vaan niin se vois olla suklaavanukas. Jos taas ruoka niin jasmiiniisi ja kanaa, vihanneksia punaisessa curry kastikkeessa.
Makaronilaatikko (makaronia, kananmunaa, maitoa, jauhelihaa, porkkanaa, tomaattia, mausteita). Tykkkään myös kalasta, mutta luultavasti kyllästyisin kalaan kuitenkin nopeammin kalaan kuin sika/nauta-jauhelihaan. (Juomaksi maitoa ja lisukkeeksi vihersalaattia ja raejuuustoa)
Paistetut kanttarellit ja sipuli sekä voita ja loraus kolmen sipulin kermaa uusien perunoiden kera.
Se on aivan sama valitsisiko kaurapuuron vai hanhenmaksapallerot, tai jotain siltä väliltä. Ennen pitkää ne tulis korvista ulos kuitenkin.
Varmaan sipuli, sitä voi paistaa,grillata, höyryttää ja marinoida, maistuu raakana ja kypsänä ja on terveellistä. Eikä ällötä vaikka söisi paljonkin. Olen perusruuan ystävä :) Parsakaali olisi varmaan toinen vaihtoehto, tosin se ei ole raakana suosikkini