Onko teillä itsenäisyyspäivän aamuksi rutiinia vai aloitatteko vasta myöhemmin päivällä/illalla?
Onko teillä omaa lipputankoa pihassa ja nostatteko lipun salkoon? Tai minilippua, joka tulee juhlapöytään? Käyttekö itsenäisyyspäivän aamu/päivä vai iltalävelyllä jossain tietyssä paikassa aina? Miten aamunne alkaa?
Kommentit (20)
Herätään kun herätään ja kattellaan linnan kättelyt. Niitä kun ei ole tänä vuonna, joten ei eroa mitenkään perussunnuntaista päivä.
Olen tänään laittanut juhlapöydän aamuksi valmiiksi koristeluineen. Aamulla on ihana mennä valmiiseen pöytään kun vain ruoat ja juomat laittaa. Sinivalkoinen kattaus kukkineen :)
Pöytäliinan vaihdan minäkin, mutta vasta huomenaamulla. Ja valkoinen atsalea pöytään ja kaksi sinivalkoista kynttilää. Ei se juhlan tuntu niin paljoa vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäliinan vaihdan minäkin, mutta vasta huomenaamulla. Ja valkoinen atsalea pöytään ja kaksi sinivalkoista kynttilää. Ei se juhlan tuntu niin paljoa vaadi.
Jaa, siinä tapauksessa meillä on aina juhlantuntua. Kun on pöytäliinat ja kukat päivittäin, kynttilöitäkin poltellaan ympärivuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, siinä tapauksessa meillä on aina juhlantuntua. Kun on pöytäliinat ja kukat päivittäin, kynttilöitäkin poltellaan ympärivuoden.
Onko teillä aina joulupöytäliina pöydässä vai vaihatko sitä?
-eri
Minulla on ollut jo monta vuotta itsenäisyyspäivän rutiini.
Ensinnäkin edellisinä päivinä siivoan, sen olen nyt jo tehnyt.
Aamulla laitan kynttilät palamaan ja tutkin aamukahvia juodessani, tuleeko tv:stä historiallisia dokumentteja, itsenäisyyspäivään liittyviä haastatteluja tms.
Jos on lunta eli kaunista ulkona, käyn kävelyllä.
Iltapäivällä alan valmistaa ruokaa, joka on melkein aina uunilohta, perunamuusia ja salaattia. Illan hämärtyessä sytytän kaksi kynttilää ikkunalle.
Syödessäni yleensä katson netistä joitain mielenkiintoisia streamejä kulkueista, puheista ja mielenosoituksista sekä luen uutisia ja nettikeskusteluja niistä. Tänä vuonna ei taida olla mitään tapahtumia missään koronarajoitusten vuoksi, joten tulee vähän tylsempi itsenäisyyspäivä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Aamu menee töissä mutta toisaalta menen mielelläni sinne huomenna, sillä hoidettavissa on useampiakin sotaveraaneja ja lottia. Heidän parissa työskennellessä olen oppinut arvostamaan heidän uhrauksiaan ja kuullut unohtumattomia sotakertomuksia kuinka he nuorina puolustivat maata, mutta toisaalta elivät kuitenkin nuoruuttaan samaan aikaan, silloisine huvituksineen, ihastumisineen jne.
Iltapäivällä sitten juhla-ateria ja illalla 2 kynttilää ikkunalle palamaan.
Ainoa traditioni on katsoa linnan juhlia ja hekotella av:n kommenttiketjuja puvuista. Jos on tullut jotain hyviä dokumentteja, olen katsonut. Tänä vuonna ei tule. Eli tavallinen sunnuntai huomenna.
Faith kirjoitti:
Minulla on ollut jo monta vuotta itsenäisyyspäivän rutiini.
Ensinnäkin edellisinä päivinä siivoan, sen olen nyt jo tehnyt.
Aamulla laitan kynttilät palamaan ja tutkin aamukahvia juodessani, tuleeko tv:stä historiallisia dokumentteja, itsenäisyyspäivään liittyviä haastatteluja tms.
Jos on lunta eli kaunista ulkona, käyn kävelyllä.
Iltapäivällä alan valmistaa ruokaa, joka on melkein aina uunilohta, perunamuusia ja salaattia. Illan hämärtyessä sytytän kaksi kynttilää ikkunalle.
Syödessäni yleensä katson netistä joitain mielenkiintoisia streamejä kulkueista, puheista ja mielenosoituksista sekä luen uutisia ja nettikeskusteluja niistä. Tänä vuonna ei taida olla mitään tapahtumia missään koronarajoitusten vuoksi, joten tulee vähän tylsempi itsenäisyyspäivä.
Tulee kyllä livestriimejä :)
Tulee myös jotain kaupungin orkesterin konsertteja jne.
Vierailija kirjoitti:
Aamu menee töissä mutta toisaalta menen mielelläni sinne huomenna, sillä hoidettavissa on useampiakin sotaveraaneja ja lottia. Heidän parissa työskennellessä olen oppinut arvostamaan heidän uhrauksiaan ja kuullut unohtumattomia sotakertomuksia kuinka he nuorina puolustivat maata, mutta toisaalta elivät kuitenkin nuoruuttaan samaan aikaan, silloisine huvituksineen, ihastumisineen jne.
Iltapäivällä sitten juhla-ateria ja illalla 2 kynttilää ikkunalle palamaan.
Mikä on tarina, joka on opettanut sinulle eniten?
Aamulenkki. Vastuullinen reserviläinen huolehtii fyysisestä kunnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa traditioni on katsoa linnan juhlia ja hekotella av:n kommenttiketjuja puvuista. Jos on tullut jotain hyviä dokumentteja, olen katsonut. Tänä vuonna ei tule. Eli tavallinen sunnuntai huomenna.
Onhan sillä Haukiolla varmaan jotain päällä tänäkin vuonna, vaikka vieraat eivät ole linnassa. Samoin Sanna Marinilla kun häntä ja perhettään on haastateltu. Ohjelma vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, voidaanhan siitä täällä huomenna puhua :D
Res. vänrikki kirjoitti:
Aamulenkki. Vastuullinen reserviläinen huolehtii fyysisestä kunnostaan.
Onko teillä luminen, jäinen vai sula maasto?
Minä olen töissä, mies kännissä. Päivällä katson pätkän Tuntematonta sotilasta, mutta pitää lähteä kesken töihin. Ruoaksi karjalanpaistia. Näin se yleensä menee.
En ole koskaan juhlinut itsenäisyyspäivää. En edes seurannut linnanjuhlia.