Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto ja kuukautisten poisjäänti

Vierailija
05.12.2020 |

Onko kellään muulla käynyt samoin? Olen ollut pätkäpaastolla muutamia kuukausia, ja vasta nyt ovat menkat jääneet pois. Ennen ovat myöhästyneet paljon. Johtuukohan paastoamisesta vai jostain muusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut puolitoista vuotta pätkäpaastolla 16-23 t vuorokaudessa. Ei ole vaikuttanut menkkoihin.

Oletko laihtunut liikaa? Syötkö ravintoköyhää ruokaa? Liian vähän rasvaa?

Toki syy voi olla jossain ihan muuallakin.

Vierailija
2/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön klo 10.30- 16:00 aikaikkunalla ja loput paastoan. Joskus myöhemminkin, mutta pääsääntöisesti 18 jälkeen en enää syö. Olen 162/50 ja olen painanut vähemmänkin elämäni aikana, jolloin kuukautisten tulivat normaalisti. Raskaana en ole.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto itsessään ei aiheuta kuukautisten poisjääntiä. Toki jos paastotaan alipainon rajoilla se on mahdollista, mutta ei johdu paastosta vaan alhaisesta painosta.

Vierailija
4/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää kerran vuodessa aina menkat pois. Yleensö aina heinäkuussa. Kai se on normaalia...

Vierailija
5/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
6/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että en harrasta pätkäpaastoa laihdutusmielessä. En ole edes laihtunut paastotessa. Tykkään sen tuomasta keveyden tunteesta, jotenkin tuntuu, että energiaa riittää enemmän kaikkeen.

Ap

Vierailija
7/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se siihen viittaa ettei hormonitoiminta ole kunnossa ja saattaa hyvinkin johtua ravinnon puutteesta, keho alkaa vähentää muita kuin pakollisia toimintoja. Mahdollisesti estää raskaurumisen mahdollisuuden koska luulee että elät nälänhässä eikä asiallista ravintoa ole tarpeeksi saatavilla sinulle saati odotukseen.

Miksi paastoat ja syötkö kuitenkin tarpeeksi? Mitä syöt? Kai kuitenkin pidät paastoamisesta taukoa välillä? Vaikka paastoamisesta sanotaan että ”keho lepää” niin ruoansulatus saa kyllä tarvittavan vuorokautisen leponsa mutta samalla keho myös stressaantuu koska käytännössä toisinnat tosiaan vaaratilannetta jossa ravintoa ei ole ja keho alkaa varautua siihen että joudut selviämään ilman ravintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi