Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teit lapsen?

Vierailija
19.04.2014 |

Lyhyesti ja ytimekkäästi, miksi sinulla on lapsi? Rehellinen syy.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen tarve ja se että haluttiin kumpikin, sekä minä että mieheni. En minä niitä  yksin ole saanut aikaiseksi.

Vierailija
2/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysely tuli mieleeni tuon lapsettomuusketjun viesteistä.

Itselläni syyt olivat tärkeysjärjestyksessä:

mies halusi kovasti lapsia

suku painosti lapsen tekoon

halusin siirtää elämänkokemukseni jollekulle

minusta tuntui, että lapsia pitää olla, että olisimme oikea perhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3= ap

Vierailija
4/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan miksi teimme LAPSEN:

haluttiin perhe, mutta ei kuitenkaan liian isoa perhettä. ;-)

Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna. :-)

Vierailija
5/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:21"]

Tämä kysely tuli mieleeni tuon lapsettomuusketjun viesteistä.

Itselläni syyt olivat tärkeysjärjestyksessä:

mies halusi kovasti lapsia

suku painosti lapsen tekoon

halusin siirtää elämänkokemukseni jollekulle

minusta tuntui, että lapsia pitää olla, että olisimme oikea perhe

[/quote]

Toisten halusta ja siksi, että "niin kuuluu tehdä". Oikeasti?!

Vierailija
6/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siks kun naapurillaki oli, eikä haluttu jäädä huonommiksi

Vierailija
7/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammojen lapset on vaan tulleet, ei niitä ole erikseen tehty.

Vierailija
8/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tehty, he syntyivät, luonnollinen tulos siitä kun kaksi ihmistä ei osaa pitää näppejään erossa toisistaan. Ei minulla ollut mitään syytä lapsen hankinnalle, ehkä enemmänkin niin päin, että miksi ei lasta? Ulkoiset puitteet on kunnossa, olemme molemmat tasapainoisia ja voimme tarjota lapsille ihan hyvän kasvuympäristön.

Rakastuin mieheeni vähän alle kolmekymppisemä, menimme naimisiin, jätimme ehkäisyn pois miehen toiveesta ja niinpä olin raskaana muutaman kuukauden kuluttua. Itselläni ei ole ollut vauvakuumetta, mutta olin positiivisella mielellä raskaana ja rakastunut molempaan vauvaan pikkuhiljaa syntymästä. Oli upea tunne kantaa vauvaa sisällään, vaikka loppuraskaus olikin raskas ja jouduin lepäämään paljon.

Ei syitö tarvitsekaan selitellä, lisääntyminen on ihmisen perusvietti.

Vierailija
9/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekaan kuin lisääntymisvietti. Pelottaako teitä analysoida niitä omia motiivejanne kun yrittätte sysätä oman, itsekkään valintanne jonkun biologian syyksi?

Vierailija
10/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin olla äiti ja halusin lapsen.

Vierailija
11/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa lapsista syntyy, koska ehkäisyä ei osata käyttää oikein. Tutkimusten mukaan jopa 35 % lapsista voi olla vahinkolapsia.

Vierailija
12/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta puhutaan: siksi kun muillakin on lapsi. 

Tätä syytä haluta lapsi joutui pohtimaan oikein urakalla kun lasta tehtiin 5v. Päädyin siihen, että ei minulla ole mitään biologista pakkoa saada lapsi. Jos koko maailma olisi sellainen, että kenelläkään läheisellä ei olisi lasta niin ei minullakaan tarvitsisi olla. Ei minulla ole pakottavaa tunnetta tyhjästä sylistä ja sen täyttämisestä. Mutta kun muilla nyt on lapsia ja se on "normaalia" niin kyllä minäkin haluan. Piste. 

Nyt kun se lapsi on olemassa en voisi enää kuvitella oleva o onnellinen ja tyytyväinen elämääni ilman lasta ja siihen ei liity enää pätkääkään se onko muilla lapsia vai ei. 

Vierailija
13/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:23"]

Ei sellaista olekaan kuin lisääntymisvietti. Pelottaako teitä analysoida niitä omia motiivejanne kun yrittätte sysätä oman, itsekkään valintanne jonkun biologian syyksi?

[/quote]

Eikö seksuaalinen halukkuus ole muka osa lisääntymisviettiä? Mielestäni se kuuluu aika olennaisesti lisääntymiseen, nykyään on vain niin helppoja tapoja ehkäistä, ettei tarvitse pidättäytyä seksistä ehkäisymielessä.

Minulla ei ole tarvetta analysoida enempää motiivejani lastenhankintaan näin jälkikäteen, voin vain todeta, että lapset ovat kaiken vaivan arvoisia ja he opin heiltä jopa enemmän kuin he minulta. Mitä väliä itsekkäillä syillä on, jos kuitenkin tarjoaa lapsilleen (tarpeeksi) hyvän ja rakastavan kodin?

Vierailija
14/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:23"]

[/quote]

Eikö seksuaalinen halukkuus ole muka osa lisääntymisviettiä? Mielestäni se kuuluu aika olennaisesti lisääntymiseen, nykyään on vain niin helppoja tapoja ehkäistä, ettei tarvitse pidättäytyä seksistä ehkäisymielessä.

Minulla ei ole tarvetta analysoida enempää motiivejani lastenhankintaan näin jälkikäteen, voin vain todeta, että lapset ovat kaiken vaivan arvoisia ja he opin heiltä jopa enemmän kuin he minulta. Mitä väliä itsekkäillä syillä on, jos kuitenkin tarjoaa lapsilleen (tarpeeksi) hyvän ja rakastavan kodin?

[/quote]

Kyllä. Vietti seksin harrastamiseen on mutta mitä tekemistä sillä on lisääntymisen kanssa? Lapset ovat vain seksin sivutuote.

"Ei ole tarvetta analysoida"? Hah hah! Myönnät siis että motiivisi olivat niin itsekkäät ettet kestä ajatella niitä.

Vierailija
15/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä voi olla seksuaalivietti ja hoivavietti, mutta mitään erityistä lisääntymisviettiä ei ole. Halu "perustaa perhe" on kulttuurinen ja sosiaalinen.

Vierailija
16/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin liian laiska ja tyhmä käyttämään ehkäisyä.

Vierailija
17/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin läheisiä, merkityksellisiä ihmissuhteita. Niitä myös sain. Eikä niitä voi verrata muihin suhteisiin. Minulla on aina ollut myös paljon ystäviä, viihdyn sukuni seurassa ja minulla on mukava mies - mutta lasteni vuoksi voin menä vaikka tuleen. :)

(Vastasin ennen kuin katsoin muita vastauksia.)

Vierailija
18/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tajuttiin miehen kanssa lyhyen seurustelun jälkeen, että hitto, mehän halutaan perhe, ja ikää oli jo aika paljon... Ei kun toimeen.

Vierailija
19/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko, enkä halunnut aborttia ettei alkaisi kaduttaa.

Vierailija
20/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa nuo syyt lapsillenne...